SERSERİ AŞIKLAR / BREATHLESS
Serseri Aşıklar
À bout de souffle
Breathless
Fransa France / 1960 / 89' / DCP / Siyah Beyaz Black and White / Fransızca, İngilizce French, English / Türkçe, İngilizce Altyazı Turkish, English Subtitles
Yönetmen Director: Jean-Luc Godard
Senaryo Screenplay: Jean-Luc Godard (François Truffaut'nun hikayesinden)
Görüntü Yönetmeni DOP: Raoul Coutard
Kurgu Editing: Cécile Decugis
Müzik Music: Martial Solal
Oyuncular Cast: Jean-Paul Belmondo, Jean Seberg, Daniel Boulanger, Jean-Pierre Melville
Yapımcı Producer: Georges de Beauregard
Yapım Production: SNC, Iberia Films, Les Productions Georges de Beauregard
Festivaller Festivals: (1960) Berlin FF En İyi Yönetmen Gümüş Ayı Ödülü / Silver Berlin Bear for Best Director; Prix Jean Vigo / Prix Jean Vigo; Prix Méliès / Prix Méliès; (1961) İtalyan Altın Kadeh Ödülleri / Golden Goblets; Fransız Sinema Eleştirmenleri Birliği En İyi Film Ödülü / French Syndicate of Cinema Critics - Best Film Award
Institut français Türkiye destekleriyle / with the support of Institut français Turkey
Yeni Dalga’nın simgesi sayılan ve modern sinemanın başlangıç noktalarından biri olan film, kanun kaçağı Michel Poiccard ile Paris’te gazetecilik hayalleri kuran Amerikalı öğrenci Patricia Franchini’nin kısa ama unutulmaz ilişkisini anlatır. Raoul Coutard’ın çarpıcı siyah-beyaz görüntüleri, doğal ışıkla çekilmiş sahneleri ve Martial Solal’in caz tınılı müzikleri, filmin enerjisini belirlerken; Belmondo’nun umursamaz karizması ve Seberg’in kırılgan zarafeti, hem dönemin ruhunu hem de Yeni Dalga’nın “özgür birey” arayışını somutlaştırır. Suç, aşk ve ölüm üzerine asla eskimeyecek bir manifesto.
Considered the emblem of the French New Wave and one of the starting points of modern cinema, Breathless tells the brief yet unforgettable story of Michel Poiccard, a petty criminal on the run, and Patricia Franchini, an American student dreaming of a journalism career in Paris. Raoul Coutard’s striking black-and-white cinematography, scenes shot with natural light, and Martial Solal’s jazz-infused score define the film’s restless energy. Belmondo's nonchalant charisma and Seberg's fragile elegance embody both the spirit of the era and the New Wave's quest for the "free individual." An ageless manifesto on crime, love, and death.
Jean-Luc Godard (1930–2022, Fransa) Fransız Yeni Dalgası'nın köşe taşlarından ve sinema tarihinin en devrimci yönetmenlerinden biridir. Kariyerine Cahiers du cinéma dergisinde oldukça etkili bir eleştirmen olarak başladı. İlk uzun filmi “Serseri Aşıklar” ile sinema dilini kökten değiştirdi. “Le Mépris” (1963), “Pierrot le Fou” (1965), “Alphaville” gibi yapıtlarında uyguladığı biçimsel deneyler ve politik/felsefi sorgulamalarıyla birçok yönetmene ilhâm verdi.
Jean-Luc Godard (1930–2022, France) was a cornerstone of the French New Wave and one of the most revolutionary filmmakers in cinema history. He began his career as a highly influential critic for Cahiers du cinéma. His feature debut, Breathless, fundamentally changed the language of film. His formal experiments and political/philosophical interrogations in works like “Le Mépris” (1963), “Pierrot le Fou” (1965), “Alphaville” inspired countless filmmakers.
Twitter'da AnkaraFF
36.AFF
-
TAŞIN RENGİ / COLOR OF THE STONE
-
PROSEDÜR / PROCEDURE
-
KAYBOLAN DÜĞÜM / DISAPPEARING KNOT
-
BİR TUTKUNUN HİKAYESİ / A STORY OF PASSION
-
ANKARA TÜMÜLÜSLERİ / TUMULI OF ANKARA
-
YENİ DALGA / NOUVELLE VAGUE
-
YAŞARIM BENCE (MÜZİSYEN OLAN DEĞİL) / A GUIDE TO MOVING ON (Badly)
-
VENA
-
SİVRİSİNEKLER / MOSQUITOES
-
SIRDAŞ / CONFIDENTE
- Tümünü Göster
