PLAN SEKANS VE KAMERA HAREKETİ / THE LONG TAKE AND CAMERA MOVEMENT
27. AUFF,FESTİLAB
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
PLAN SEKANS VE KAMERA HAREKETİ / THE LONG TAKE AND CAMERA MOVEMENT
Yer/Venue: Alman Kültür Merkezi /Goethe Institut
Gün/Day: 30 Nisan 2016
Saat/Time: 15.00
Hollywood yapımı Birdman veya Cahilliğin Umulmyan Erdemi (2014), Almanya yapımı Victoria (2015) ve günümüzdeki filmlerin daha nicesi, plan sekans tekniğine dayanan artistik bir yapı sergilemektedir.
Birdman, uzun sahneleri bağlamak için görsel efektler kullanırken, Victoria baştan sona tek çekimden oluşmaktadır. İki filmde de mevcut olan geleneksel görüntülü hikaye anlatımı yaklaşımı, uzun çekimleri ve çekilen sahnenin orjinalliğini anlayış biçimimize meydan okuyor. Vorbrugg ve Treske, filmleri ve filmlerin biçimlerini analiz edip tartışacaklar ve devam etmekte olan araştırmalarının bir bölümünü sunacaklar.
The Hollywood production Birdman (2014) and the German film Victoria (2015) like many, many other films in today’s cinema rely on the long take as the central stylistic element.
While Birdman uses extensively VFX to combine lengthy scenes, Victoria is shot in one single take. The formal approach in cinematic story telling of both films challenges our understanding of the long take and the authenticity of the filmed event. Vorbrugg and Treske will analyse and discuss the films and their styles in question, and present a part of their ongoing research project as filmmakers on camera movement in cinema.
Stephan Vorbrugg
Bir kameraman ve bağımsız film yapımcısı olan Stephan Vorbrugg, geçtiğimiz 15 yılda televizyon ve beyaz perde için filmler çekti. Firması FORTIS GREEN FILM + MEDIEN ile belgeseller, medya sanatı ve sanat temalı filmleri yapmaktadır. Vorbrugg, Münih Televizyon ve Film Üniversitesi’nde sinematografi, Kent Üniversitesi’nde ise film çalışmaları eğitimi aldı. Araştırma alanları arasında kamera ile ilgili konular, sinematografik görüntü teorisi ve kamera hareketi bulunmaktadır. Vorbrugg, Almanya, Avusturya ve Türkiye’de çeşitli üniversitelerde seminerler ve dersler vermektedir.
Stephan Vorbrugg is a cameraman and independent filmmaker. In the last 15 years he shot several films for cinema and TV. With his company FORTIS GREEN FILM + MEDIEN he produces documentaries, media art and films about art. Vorbrugg studied Cinematography at the University of Television and Film, Munich and film studies at the University of Kent, and is researching on camera related issues, the theory of the cinematographic image and recently on camera movement. He is giving seminars and lectures at various universities in Germany, Austria and Turkey.
Andreas Treske
Andreas Treske, Türkiye’de yaşayan bir yazar, film yapımcısı ve medya sanatçısıdır. Bir zamanlar film ve video yapım sonrası derslerini de vermiş olduğu, Münih Televizyon ve Film Üniversitesi’nden mezun olmuştur. Ankara’da, Bilkent Üniversitesi İletişim ve Tasarım Bölümünde ders vermektedir. Sanatsal çalışmaları arasında uluslararası platformlarda sergilenmiş interaktif medya işleri ve uluslararası film festivallerinde gösterilmiş çeşitli kısa filmler bulunmaktadır. Eş-yönetmenliğini yaptığı, uzun metrajlı belgesel “Takım böyle tutulur” Türkiye’de 50’den fazla sinemada ve dünyanın çeşitli yerlerinde gösterilmiştir. Can Dündar’ın yönetmenliğini üstlendiği, 2008 yapımı Türk belgeseli “Mustafa”’nın resim seçicisi, ve Emre Yalgın’ın yönettiği 2010 yapımı “Teslimiyet”’ filminin sorumlu editörü olmuştur. Video vortex network ve CILECT üyesidir. Son kitabı “Video Theory - Online Video Aesthetics or the afterlife of video” Alman basımevi Transcript tarafından 2015 yılında yayınlanmıştır.
Andreas Treske is an author, filmmaker, and media artist living in Turkey. He graduated from the University of Television and Film, Munich, where he also taught film and video post-production. He teaches in the Department of Communication and Design at Bilkent University, Ankara. His artistic practice includes international exhibitions of interactive media works, various short films screened on international film festivals. His co-directed feature length documentary "Takım böyle tutulur" played in Autumn 2005 in more than 50 Turkish cinemas as well as commercial cinemas worldwide. In 2008 he was the picture editor of the feature length Turkish cinema documentary "Mustafa", directed by Can Dündar, and in 2010 the supervising editor of “Teslimiyet”, directed by Emre Yalgın. He is a member of the video vortex network and corresponding member of CILECT, the world association of film schools. His latest book, “Video Theory - Online Video Aesthetics or the afterlife of video” was published in 2015 by the German publisher Transcript.
Gün/Day: 30 Nisan 2016
Saat/Time: 15.00
Hollywood yapımı Birdman veya Cahilliğin Umulmyan Erdemi (2014), Almanya yapımı Victoria (2015) ve günümüzdeki filmlerin daha nicesi, plan sekans tekniğine dayanan artistik bir yapı sergilemektedir.
Birdman, uzun sahneleri bağlamak için görsel efektler kullanırken, Victoria baştan sona tek çekimden oluşmaktadır. İki filmde de mevcut olan geleneksel görüntülü hikaye anlatımı yaklaşımı, uzun çekimleri ve çekilen sahnenin orjinalliğini anlayış biçimimize meydan okuyor. Vorbrugg ve Treske, filmleri ve filmlerin biçimlerini analiz edip tartışacaklar ve devam etmekte olan araştırmalarının bir bölümünü sunacaklar.
The Hollywood production Birdman (2014) and the German film Victoria (2015) like many, many other films in today’s cinema rely on the long take as the central stylistic element.
While Birdman uses extensively VFX to combine lengthy scenes, Victoria is shot in one single take. The formal approach in cinematic story telling of both films challenges our understanding of the long take and the authenticity of the filmed event. Vorbrugg and Treske will analyse and discuss the films and their styles in question, and present a part of their ongoing research project as filmmakers on camera movement in cinema.
Stephan Vorbrugg
Bir kameraman ve bağımsız film yapımcısı olan Stephan Vorbrugg, geçtiğimiz 15 yılda televizyon ve beyaz perde için filmler çekti. Firması FORTIS GREEN FILM + MEDIEN ile belgeseller, medya sanatı ve sanat temalı filmleri yapmaktadır. Vorbrugg, Münih Televizyon ve Film Üniversitesi’nde sinematografi, Kent Üniversitesi’nde ise film çalışmaları eğitimi aldı. Araştırma alanları arasında kamera ile ilgili konular, sinematografik görüntü teorisi ve kamera hareketi bulunmaktadır. Vorbrugg, Almanya, Avusturya ve Türkiye’de çeşitli üniversitelerde seminerler ve dersler vermektedir.
Stephan Vorbrugg is a cameraman and independent filmmaker. In the last 15 years he shot several films for cinema and TV. With his company FORTIS GREEN FILM + MEDIEN he produces documentaries, media art and films about art. Vorbrugg studied Cinematography at the University of Television and Film, Munich and film studies at the University of Kent, and is researching on camera related issues, the theory of the cinematographic image and recently on camera movement. He is giving seminars and lectures at various universities in Germany, Austria and Turkey.
Andreas Treske
Andreas Treske, Türkiye’de yaşayan bir yazar, film yapımcısı ve medya sanatçısıdır. Bir zamanlar film ve video yapım sonrası derslerini de vermiş olduğu, Münih Televizyon ve Film Üniversitesi’nden mezun olmuştur. Ankara’da, Bilkent Üniversitesi İletişim ve Tasarım Bölümünde ders vermektedir. Sanatsal çalışmaları arasında uluslararası platformlarda sergilenmiş interaktif medya işleri ve uluslararası film festivallerinde gösterilmiş çeşitli kısa filmler bulunmaktadır. Eş-yönetmenliğini yaptığı, uzun metrajlı belgesel “Takım böyle tutulur” Türkiye’de 50’den fazla sinemada ve dünyanın çeşitli yerlerinde gösterilmiştir. Can Dündar’ın yönetmenliğini üstlendiği, 2008 yapımı Türk belgeseli “Mustafa”’nın resim seçicisi, ve Emre Yalgın’ın yönettiği 2010 yapımı “Teslimiyet”’ filminin sorumlu editörü olmuştur. Video vortex network ve CILECT üyesidir. Son kitabı “Video Theory - Online Video Aesthetics or the afterlife of video” Alman basımevi Transcript tarafından 2015 yılında yayınlanmıştır.
Andreas Treske is an author, filmmaker, and media artist living in Turkey. He graduated from the University of Television and Film, Munich, where he also taught film and video post-production. He teaches in the Department of Communication and Design at Bilkent University, Ankara. His artistic practice includes international exhibitions of interactive media works, various short films screened on international film festivals. His co-directed feature length documentary "Takım böyle tutulur" played in Autumn 2005 in more than 50 Turkish cinemas as well as commercial cinemas worldwide. In 2008 he was the picture editor of the feature length Turkish cinema documentary "Mustafa", directed by Can Dündar, and in 2010 the supervising editor of “Teslimiyet”, directed by Emre Yalgın. He is a member of the video vortex network and corresponding member of CILECT, the world association of film schools. His latest book, “Video Theory - Online Video Aesthetics or the afterlife of video” was published in 2015 by the German publisher Transcript.
T.G. 3181
Twitter'da AnkaraFF
27. AUFF
-
ADOLF WINKELMANN, KASSEL, 09.12.67, 11.54H
-
YAZLIK / SECOND HOME
-
ABU HAL'A'NIN OĞULLARI / THE SONS OF ABU HAL'A
-
EMPOR
-
YALNIZLIK GİBİ AMA DEĞİL / IT SEEMS TO BE LONLINESS BUT IT IS NOT
-
SELBSTSCHÜSSE
-
DEVRİALEM / ROUND THE WORLD
-
NACHTWACHE
-
FANTEZİLERİMDE / NELLA FANTASIA
-
ÇARŞAFLAR / BEDSHEETS
- Tümünü Göster