İsimsiz / Untitled
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
İsimsiz / Untitled
İsimsiz / Untitled
Almanya - Germany / 2012 / 5’53” (loop) / HD / Renkli - Colour / Almanca - German
Sanatçı / Artist: Hannah Hummel
Bir müzeyi ziyaret eden bir kişi, sakin bir şekilde tenha galerilerin arasında dolaşıyor ve dalgın bir halde tarihi tabloları dikkatle inceliyor.
Yüzünün sıklıkla yakın çekimi izleyicinin, kadının dikkatli haline katılmasını sağlıyor, sonrasında kadın kontrol edilemez bir biçimde aniden ağlamaya başlıyor. Bu beklenmeyen duygu patlamasının sebebi bir gizem olarak kalıyor. Cennetsi manzaralara olan özlemi tetikleyen bu resimler midir, yoksa kadının resimlerdeki idealize edilmiş hayvanlarla haddinden fazla bir şekilde kendini özdeşleştirmiş olması mı? Sanat eserlerinin bize empati yaptırıp yaptıramayacağı sorusuna uzun, ustaca yapılmış çekimler eşlik ediyor.
A museum visitor is seen calmly passing through deserted exhibition galleries and thoughtfully contemplating the historical paintings. Frequent close-ups of her face al- low the viewer to participate in her attentive mood, which then turns into uncontrolled weeping. The reason for this unexpected outbreak of emotion remains a mystery. Is it the works which trigger a longing for paradsiacal landscapes, or perhaps even excessive identification with the idealized animals portrayed in the scenes? The question as to whether empathy can be attained by art- works accompanies the long, subtle shots.
Almanya - Germany / 2012 / 5’53” (loop) / HD / Renkli - Colour / Almanca - German
Sanatçı / Artist: Hannah Hummel
Bir müzeyi ziyaret eden bir kişi, sakin bir şekilde tenha galerilerin arasında dolaşıyor ve dalgın bir halde tarihi tabloları dikkatle inceliyor.
Yüzünün sıklıkla yakın çekimi izleyicinin, kadının dikkatli haline katılmasını sağlıyor, sonrasında kadın kontrol edilemez bir biçimde aniden ağlamaya başlıyor. Bu beklenmeyen duygu patlamasının sebebi bir gizem olarak kalıyor. Cennetsi manzaralara olan özlemi tetikleyen bu resimler midir, yoksa kadının resimlerdeki idealize edilmiş hayvanlarla haddinden fazla bir şekilde kendini özdeşleştirmiş olması mı? Sanat eserlerinin bize empati yaptırıp yaptıramayacağı sorusuna uzun, ustaca yapılmış çekimler eşlik ediyor.
A museum visitor is seen calmly passing through deserted exhibition galleries and thoughtfully contemplating the historical paintings. Frequent close-ups of her face al- low the viewer to participate in her attentive mood, which then turns into uncontrolled weeping. The reason for this unexpected outbreak of emotion remains a mystery. Is it the works which trigger a longing for paradsiacal landscapes, or perhaps even excessive identification with the idealized animals portrayed in the scenes? The question as to whether empathy can be attained by art- works accompanies the long, subtle shots.
T.G. 3087