İsyancı Sinema / Incendiary Cinema
28.AUFF,28.AUFF-katalog,SERGİLER / EXHIBITIONS,Video Sergisi: Kıpkısa Filmler / Video Exhibition : Short short films
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
İsyancı Sinema / Incendiary Cinema
Avusturya, ABD Austria, USA, 1’, Renkli Colour, 35mm, 2005
Sanatçı / Artist: Ken Jacobs
Dünya Hakları / World Sales: Sanatçıya ait Courtesy of Artist
Ekrandaki görüntü sürekli yanıp sönüyor; beyaz, yatay, titreyen bir çizgi, siyah bir arkaplanda seçilebiliyor. Ani bir kesintiyle kamera bir çocuk bahçesine dönüyor ve en sonda hızlıca yanıp sönen bir daire beliriyor. Bu «İsyancı Sinema» denen olay. Görüntüler arası iyi bir geçiş diye bir şey söz konusu değil; filmin amacı sıkıntı ve rahatsızlık vermek, ve ayrıca imajlar ve seyirlik bir kavrayış yaratmayı hedefliyor. Bu, asıl filmden önceki, oldukça etkileyici bir çekim.
The image on the screen flickers restlessly; a white, horizontal, vibrating line can be made out before a black background. An abrupt cut follows, the camera panning on a playground, and at the end a circle appears on the screen, again flickering heavily. This is so-called «Incendiary Cinema». There is no such thing as a nice succession of images; the film is supposed to distress and disturb, and it also aims to create receptivity for images and viewing. It is a small, quite salutary shot before the main film.
Ken Jacobs
Ken Jacobs (born 1933 in Brooklyn, New York) is an American experimental filmmaker. He is the director of Tom, Tom, the Piper's Son (1969, USA), which was admitted to the National Film Registry in 2007. His Star Spangled to Death (2004, USA) is a nearly seven-hour film consisting largely of found footage.
1933 Brooklyn, New York doğumlu Ken Jacobs, Amerikalı deneysel filmcidir. 2007 Yılında Ulusal Film Kayıtları'na geçirilen, Tom, Tom, the Piper's Son (1969, ABD)'ın yönetmenidir. Star Spangled to Death (2004, ABD) filmi, yaklaşık yedi saatlik bir buluntu filmdir.
Sanatçı / Artist: Ken Jacobs
Dünya Hakları / World Sales: Sanatçıya ait Courtesy of Artist
Ekrandaki görüntü sürekli yanıp sönüyor; beyaz, yatay, titreyen bir çizgi, siyah bir arkaplanda seçilebiliyor. Ani bir kesintiyle kamera bir çocuk bahçesine dönüyor ve en sonda hızlıca yanıp sönen bir daire beliriyor. Bu «İsyancı Sinema» denen olay. Görüntüler arası iyi bir geçiş diye bir şey söz konusu değil; filmin amacı sıkıntı ve rahatsızlık vermek, ve ayrıca imajlar ve seyirlik bir kavrayış yaratmayı hedefliyor. Bu, asıl filmden önceki, oldukça etkileyici bir çekim.
The image on the screen flickers restlessly; a white, horizontal, vibrating line can be made out before a black background. An abrupt cut follows, the camera panning on a playground, and at the end a circle appears on the screen, again flickering heavily. This is so-called «Incendiary Cinema». There is no such thing as a nice succession of images; the film is supposed to distress and disturb, and it also aims to create receptivity for images and viewing. It is a small, quite salutary shot before the main film.
Ken Jacobs
Ken Jacobs (born 1933 in Brooklyn, New York) is an American experimental filmmaker. He is the director of Tom, Tom, the Piper's Son (1969, USA), which was admitted to the National Film Registry in 2007. His Star Spangled to Death (2004, USA) is a nearly seven-hour film consisting largely of found footage.
1933 Brooklyn, New York doğumlu Ken Jacobs, Amerikalı deneysel filmcidir. 2007 Yılında Ulusal Film Kayıtları'na geçirilen, Tom, Tom, the Piper's Son (1969, ABD)'ın yönetmenidir. Star Spangled to Death (2004, ABD) filmi, yaklaşık yedi saatlik bir buluntu filmdir.
T.G. 3235