Baştan Başa / Heads and Taıls
30. AUFF-katalog,Özel Gösterimler
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
Baştan Başa / Heads and Taıls
Türkiye Turkey / 2019 / 60’ / DCP / Renkli Color / Türkçe, İbranice, İngilizce Turkish, Hebrew, English / Türkçe, İngilizce Altyazı Turkish, English Subtitles
Yönetmen / Director: Aylin Kuryel, Fırat Yücel
Dünya Hakları / World Sales: Aylin Kuryel
E-posta / E-mail: aylinkuryel@gmail.com
Müslümanlıkta olduğu gibi Yahudilikte de baş örtme vardır. Başını örten Yahudilerin bir kısmı başörtüsü değil peruk kullanır. Coya ile Sima, Ramat Gan’da yaşayan ve “saç işi”yle uğraşan Türkiyeli-İsrailli kız kardeşlerdir. Türkiye’nin bir köyünde kaliteli saç olduğunu öğrendiklerinde girmişlerdir bu işe. Türkiye’deki saç tüccarlarından satın aldıkları saçları Tel Aviv, Ramat Gan, Bnei Brak gibi şehirlerdeki perukçulara satarlar. Baştan Başa, işte Anadolu’dan getirilen bu saçların Ortodoks Yahudi kadınların başındaki pahalı peruklara dönüşmesini anlatıyor. Saçın bir dinden diğerine aktarılıp metalaştığı, geçim ve güzellik kaynağı olduğu, bazen haram bazen kaşer görüldüğü ama onu özenle uzatan sahibine pek bir şey kazandırmadığı bir garip yolculuk…
Heads and Tails chronicles the curious hair trade between Turkey and Israel. Two Turkish- Israeli women, Coya and Sima, get the tails of hair from male hair traders from Turkey and sell them to wig makers in Tel Aviv, Ramat Gan and Bnei Brak. Orthodox Jewish women cover their heads with the wigs made of the hair once belonged to women from Anatolia. In this journey, the hair is turned into a commodity, a means of living and source of beauty, becomes kosher, yet doesn’t pay much to its owner, the one who carefully grows the hair.
Aylin Kuryel
Aylin Kuryel Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümünde lisansını tamamladı. Yüksek lisans ve doktorasını Amsterdam Üniversitesi Kültürel Analiz programında yaptı. Amsterdam Üniversitesinde akademisyen olarak çalışıyor. Tabu (2009), Image Acts (2015), Askerlik Rüyası (2014) ve Hoşgeldin Lenin (2016) tamamladığı belgeseller arasındadır.
Aylin Kuryel has a PhD degree from Amsterdam School for Cultural Analysis (ASCA) at the University of Amsterdam. Currently, she is based in Amsterdam teaching at the University of Amsterdam. Among her films are Taboo (2008, Third Prize in !f İstanbul Film Festival), Ayşegül in Rebellion (2011, Third Movie Award in Hrant Dink Foundation) and Welcome Lenin (2016, Special Jury Award at Documentarist Film Festival).
Fırat Yücel
Sinema yazarı ve sinemacı Fırat Yücel, Boğaziçi Üniversitesinde Sosyoloji okurken arkadaşlarıyla birlikte kurduğu Altyazı Aylık Sinema Dergisi’nin genel yayın yönetmenliğini üstlendi. Kapalı Gişe (2016) belgeselinin yönetmenlerinden Yücel, Hoşgeldin Lenin (2016) ve Özgürleşen Seyirci: Emek Sineması Mücadelesi (2016) belgesellerin ortak kurgucusudur.
Fırat Yucel is a film critic and a filmmaker. He co-founded Altyazı Monthly Cinema Magazine in 2001, and worked as the magazine’s editor in chief since then. He co-directed Kapalı Gişe (Only Blockbusters Left Alive, 2016), worked as the co-editor of the documentaries Welcome Lenin in 2015 and Audience Emancipated: The Struggle for the Emek Movie Theater in 2016.
Yönetmen / Director: Aylin Kuryel, Fırat Yücel
Dünya Hakları / World Sales: Aylin Kuryel
E-posta / E-mail: aylinkuryel@gmail.com
Müslümanlıkta olduğu gibi Yahudilikte de baş örtme vardır. Başını örten Yahudilerin bir kısmı başörtüsü değil peruk kullanır. Coya ile Sima, Ramat Gan’da yaşayan ve “saç işi”yle uğraşan Türkiyeli-İsrailli kız kardeşlerdir. Türkiye’nin bir köyünde kaliteli saç olduğunu öğrendiklerinde girmişlerdir bu işe. Türkiye’deki saç tüccarlarından satın aldıkları saçları Tel Aviv, Ramat Gan, Bnei Brak gibi şehirlerdeki perukçulara satarlar. Baştan Başa, işte Anadolu’dan getirilen bu saçların Ortodoks Yahudi kadınların başındaki pahalı peruklara dönüşmesini anlatıyor. Saçın bir dinden diğerine aktarılıp metalaştığı, geçim ve güzellik kaynağı olduğu, bazen haram bazen kaşer görüldüğü ama onu özenle uzatan sahibine pek bir şey kazandırmadığı bir garip yolculuk…
Heads and Tails chronicles the curious hair trade between Turkey and Israel. Two Turkish- Israeli women, Coya and Sima, get the tails of hair from male hair traders from Turkey and sell them to wig makers in Tel Aviv, Ramat Gan and Bnei Brak. Orthodox Jewish women cover their heads with the wigs made of the hair once belonged to women from Anatolia. In this journey, the hair is turned into a commodity, a means of living and source of beauty, becomes kosher, yet doesn’t pay much to its owner, the one who carefully grows the hair.
Aylin Kuryel
Aylin Kuryel Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümünde lisansını tamamladı. Yüksek lisans ve doktorasını Amsterdam Üniversitesi Kültürel Analiz programında yaptı. Amsterdam Üniversitesinde akademisyen olarak çalışıyor. Tabu (2009), Image Acts (2015), Askerlik Rüyası (2014) ve Hoşgeldin Lenin (2016) tamamladığı belgeseller arasındadır.
Aylin Kuryel has a PhD degree from Amsterdam School for Cultural Analysis (ASCA) at the University of Amsterdam. Currently, she is based in Amsterdam teaching at the University of Amsterdam. Among her films are Taboo (2008, Third Prize in !f İstanbul Film Festival), Ayşegül in Rebellion (2011, Third Movie Award in Hrant Dink Foundation) and Welcome Lenin (2016, Special Jury Award at Documentarist Film Festival).
Fırat Yücel
Sinema yazarı ve sinemacı Fırat Yücel, Boğaziçi Üniversitesinde Sosyoloji okurken arkadaşlarıyla birlikte kurduğu Altyazı Aylık Sinema Dergisi’nin genel yayın yönetmenliğini üstlendi. Kapalı Gişe (2016) belgeselinin yönetmenlerinden Yücel, Hoşgeldin Lenin (2016) ve Özgürleşen Seyirci: Emek Sineması Mücadelesi (2016) belgesellerin ortak kurgucusudur.
Fırat Yucel is a film critic and a filmmaker. He co-founded Altyazı Monthly Cinema Magazine in 2001, and worked as the magazine’s editor in chief since then. He co-directed Kapalı Gişe (Only Blockbusters Left Alive, 2016), worked as the co-editor of the documentaries Welcome Lenin in 2015 and Audience Emancipated: The Struggle for the Emek Movie Theater in 2016.
T.G. 3208
AnkaraFF is on Twitter
30. AUFF
-
Fotoğraf / The Photograph
-
Maria / Ostatnia Sprawa
-
Burada / Here
-
Kara Fırın / Baker
-
Nazım’ın Kanatları / Boundless Solidarity of Nazım
-
Yabancı / The Stranger
-
Giderayak / Parting Shot
-
Hilal-i Ahmer Hanımlar Merkezi / The Red Crescent Society Women’s Center
-
Soyut Oda / An Abstract Room
-
Fotoğrafçı / Photographer
- Tümünü Göster