Brazil
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
Brazil
Brazil
İngiltere - UK / 1985 / 132’ / DCP / Renkli - Colour / İngilizce - English > Türkçe Altyazılı - Turkish Subtitles
Yönetmen / Director: Terry Gilliam
Senaryo / Screenplay: Terry Gilliam, Tom Stoppard, Charles McKeown
Müzik / Music: Michael Kamen
Görüntü Yönetmeni / Cinematography: Roger Pratt
Kurgu / Editing: Julian Doyle
Oyuncular / Cast: Jonathan Pryce, Kim Greist, Robert De Niro, Ian Holm
Yapımcı / Producer: Patrick Cassavetti, Arnon Milchan
Yapım / Production Company: Embassy International Pictures
Dünya Hakları / World Sales: Hollywood Classics
E-posta / E-mail: info@holywoodclassics.com
Terry Gilliam’ın distopik üçlemesinin ikinci filmi olan Brazil, modern teknolojik toplumun görsel açıdan en yaratıcı ve en alışılmadık şekilde hicvedildiği filmlerden birisi. George Orwell’in 1984’te anlattığına çok benzeyen hayali bir atmosferde geçen filmde, psikozdaki bir totaliter devlete karşı mücadele veren bir erkeğin ve bir kadının öyküsünü izliyoruz. Brazil’deki devlet, sırf adı yanlışlıkla bir forma kaydedildi diye, masum bir adamı tutuklar, tehlikeli bir terörist diye etiketler, muhtemelen işkence de yaparak öldürürse ne olur? Terry Gilliam bizi nefes kesen bir görsel yoğunlukla anlattığı sıradışı bir distopik estetikle başbaşa bırakıyor.
As the second movie of Terry Gilliam’s dystopian trilogy, Brazil satirizes the modern technological society as one of the most visually imaginative and eccentric films ever created. This is a story of a man’s and a woman’s struggle against a psychotic totaliarian government, set in a fictional world that seems to be inspired by George Orwell’s 1984. What if the government in Brazil gladly arrests, presumably tortures and kills an innocent man, labeling him as a dangerous terrorist, just because someone put his name on the wrong form? In Brazil, Gilliam creates an extraordinary dystopian aesthetic with a breath-taking visual density.
Ödüller/ Awards
1985 Los Angeles Film Eleştirmenleri Kuruluşu Ödülleri; En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Senaryo / Los Angeles Film Critics Association Awards; Best Picture, Best Director, Best Screenplay;
1986 BAFTA Ödülleri; En İyi Özel Görsel Efektler, En İyi Yapım Tasarımı / BAFTA Awards; Best Special Visual Effects, Best Production Design;
1986 Boston Film Eleştirmenleri Topluluğu Ödülleri; En İyi Yardımcı Oyuncu Ödülü / Boston Society of Film Critics Awards; Best Supporting Actor;
1986 İngiliz Film Enstitüsü Ödülleri; Teknik Başarı Ödülü / British Film Institute Awards; Technical Achievement Award
İngiltere - UK / 1985 / 132’ / DCP / Renkli - Colour / İngilizce - English > Türkçe Altyazılı - Turkish Subtitles
Yönetmen / Director: Terry Gilliam
Senaryo / Screenplay: Terry Gilliam, Tom Stoppard, Charles McKeown
Müzik / Music: Michael Kamen
Görüntü Yönetmeni / Cinematography: Roger Pratt
Kurgu / Editing: Julian Doyle
Oyuncular / Cast: Jonathan Pryce, Kim Greist, Robert De Niro, Ian Holm
Yapımcı / Producer: Patrick Cassavetti, Arnon Milchan
Yapım / Production Company: Embassy International Pictures
Dünya Hakları / World Sales: Hollywood Classics
E-posta / E-mail: info@holywoodclassics.com
Terry Gilliam’ın distopik üçlemesinin ikinci filmi olan Brazil, modern teknolojik toplumun görsel açıdan en yaratıcı ve en alışılmadık şekilde hicvedildiği filmlerden birisi. George Orwell’in 1984’te anlattığına çok benzeyen hayali bir atmosferde geçen filmde, psikozdaki bir totaliter devlete karşı mücadele veren bir erkeğin ve bir kadının öyküsünü izliyoruz. Brazil’deki devlet, sırf adı yanlışlıkla bir forma kaydedildi diye, masum bir adamı tutuklar, tehlikeli bir terörist diye etiketler, muhtemelen işkence de yaparak öldürürse ne olur? Terry Gilliam bizi nefes kesen bir görsel yoğunlukla anlattığı sıradışı bir distopik estetikle başbaşa bırakıyor.
As the second movie of Terry Gilliam’s dystopian trilogy, Brazil satirizes the modern technological society as one of the most visually imaginative and eccentric films ever created. This is a story of a man’s and a woman’s struggle against a psychotic totaliarian government, set in a fictional world that seems to be inspired by George Orwell’s 1984. What if the government in Brazil gladly arrests, presumably tortures and kills an innocent man, labeling him as a dangerous terrorist, just because someone put his name on the wrong form? In Brazil, Gilliam creates an extraordinary dystopian aesthetic with a breath-taking visual density.
Ödüller/ Awards
1985 Los Angeles Film Eleştirmenleri Kuruluşu Ödülleri; En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Senaryo / Los Angeles Film Critics Association Awards; Best Picture, Best Director, Best Screenplay;
1986 BAFTA Ödülleri; En İyi Özel Görsel Efektler, En İyi Yapım Tasarımı / BAFTA Awards; Best Special Visual Effects, Best Production Design;
1986 Boston Film Eleştirmenleri Topluluğu Ödülleri; En İyi Yardımcı Oyuncu Ödülü / Boston Society of Film Critics Awards; Best Supporting Actor;
1986 İngiliz Film Enstitüsü Ödülleri; Teknik Başarı Ödülü / British Film Institute Awards; Technical Achievement Award
T.G. 3612
Twitter'da AnkaraFF
25. AUFF
-
Tiki
-
Samir’in Rüyası / The Dream of Samir
-
Tavşan Kanı / Rabbit Blood
-
SESSİZLİĞİN HÜKMÜ / REIGN OF SILENCE
-
Dağ Çiçeği / Vilika Kowu / Mountain Flowers
-
Körlük / Blind
-
Marble Life
-
Mariusz Wilczynski ile Masterclass / Masterclass with Mariusz Wilczynski
-
Evden Eve - Bir Hayalin Kronoloji / Die andere Heimat - Einer Sehnsucht / Home from Home: Chronicle of a Vision
-
Öncam Hikayeleri / Windshield Strategies
- Tümünü Göster