ÇEMBERİN DIŞINDAKİLER / THE OUTSIDER
27. AUFF,ÖZEL GÖSTERİMLER / SPECIAL SCREENINGS
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
ÇEMBERİN DIŞINDAKİLER / THE OUTSIDER
İtalya, Türkiye –Italy, Turkey / 2015 / 29’ / Dijital-Digital / Renkli-Color / Türkçe-Turkish > İngilizce Altyazı - English Subtitles
Yönetmen /Director: Mario Rizzi
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Mario Rizzi
Kurgu / Editing: Marco Rizzo, Marzia Morrone
Ses / Sound: Francesca Genevois, Marco Saitta
Görsel Efektler / Visual Effects: Ercole Cosmi
Yapımcı / Producer: Mario Rizzi
Dünya Hakları / World Sales: Mario Rizzi • Telefon / Phone: +49 172 8814001
E-Posta / E-Mail: mariorizzi@gmail.com
Gezi Parkı direnişi, çok farklı sosyal ve politik çevrelerden, bir vatandaşlık hakkı olan eylem yapmayı daha önceden tecrübe etmemiş bireyleri bir araya getirdi. Peki coşkulu Gezi günlerinin 2 yıl sonrasında geriye ne kaldı? Film üç farklı toplumsal harekete odaklanarak Gezi’de oluşan toplumsal sözleşmeyi inceliyor: Kuzey Ormanları Savunması – çevreci bir grup; Kamp Armen – tarihi bir Ermeni yetimhanesini koruyan, şiddet içermeyen bir işgal hareketi ve Gezi sonrasında sesini daha güçlü duyurabilen, İstanbul’daki LGBTİ topluluğu.
Gezi Park Resistance brought together individuals from a broad political and social spectrum, many with no prior history of activism, performing new forms of citizenship. What remains two years after the euphoria of Gezi days? The film delves into the social contract established in Gezi by focusing on three civil movements: Northern Forests Defense, an environmentalist group; Kamp Armen, a non-violent occupation protecting an historical Armenian orphanage; and the Istanbul's LGBTI community, which acquired a higher social visibility after Gezi.
Mario Rizzi
Mario Rizzi, Berlin’de yaşayan bir İtalyan sanatçıdır. Filmleri, Karlsruhe’de Badischer Kunstverein’da (2016); Ankara Uluslararası Film Festivali’nde, Roma’da MAXXI Müzesi’nde (2015); New York’da MoMA PS1’de (2014); Berlin’de Neuer Berliner Kunstverein’da, Turin’de Museo del Cinema (2013); İstanbul’da SALT Beyoğlu’nda (2011); Taipei Bienali’nde (2008); İstanbul Bienali’nde (2005) ve Sidney Bienali’nde (2004) gösterildi ve 2008 ve 2013’de olmak üzere iki defa Berlin Film Festivali’ne seçildi. 2005 yılında, Rizzi, 7. Sharjah Bienali’nde En İyi Sanatçı ödülünü aldı. Eserleri New York Modern Sanat Müzesi gibi saygın yerlerde sergilenmektedir.
Mario Rizzi is an Italian artist living in Berlin. His films were presented in Badischer Kunstverein in Karlsruhe (2016); Ankara Film Festival & MAXXI Museum in Rome (2015); MoMA PS1 in New York (2014); Neuer Berliner Kunstverein in Berlin & Museo del Cinema in Turin (2013); SALT Beyoğlu in Istanbul (2011); Taipei Biennial (2008); Istanbul Biennial (2005) and Sydney Biennial (2004). They were selected twice for Berlin Film Festival (2013 & 2008). In 2005 Rizzi won the Best Artist Prize of 7th Sharjah Biennial. His work is in prestigious public collections, as the Museum of Modern Art in New York.
Yönetmen /Director: Mario Rizzi
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Mario Rizzi
Kurgu / Editing: Marco Rizzo, Marzia Morrone
Ses / Sound: Francesca Genevois, Marco Saitta
Görsel Efektler / Visual Effects: Ercole Cosmi
Yapımcı / Producer: Mario Rizzi
Dünya Hakları / World Sales: Mario Rizzi • Telefon / Phone: +49 172 8814001
E-Posta / E-Mail: mariorizzi@gmail.com
Gezi Parkı direnişi, çok farklı sosyal ve politik çevrelerden, bir vatandaşlık hakkı olan eylem yapmayı daha önceden tecrübe etmemiş bireyleri bir araya getirdi. Peki coşkulu Gezi günlerinin 2 yıl sonrasında geriye ne kaldı? Film üç farklı toplumsal harekete odaklanarak Gezi’de oluşan toplumsal sözleşmeyi inceliyor: Kuzey Ormanları Savunması – çevreci bir grup; Kamp Armen – tarihi bir Ermeni yetimhanesini koruyan, şiddet içermeyen bir işgal hareketi ve Gezi sonrasında sesini daha güçlü duyurabilen, İstanbul’daki LGBTİ topluluğu.
Gezi Park Resistance brought together individuals from a broad political and social spectrum, many with no prior history of activism, performing new forms of citizenship. What remains two years after the euphoria of Gezi days? The film delves into the social contract established in Gezi by focusing on three civil movements: Northern Forests Defense, an environmentalist group; Kamp Armen, a non-violent occupation protecting an historical Armenian orphanage; and the Istanbul's LGBTI community, which acquired a higher social visibility after Gezi.
Mario Rizzi
Mario Rizzi, Berlin’de yaşayan bir İtalyan sanatçıdır. Filmleri, Karlsruhe’de Badischer Kunstverein’da (2016); Ankara Uluslararası Film Festivali’nde, Roma’da MAXXI Müzesi’nde (2015); New York’da MoMA PS1’de (2014); Berlin’de Neuer Berliner Kunstverein’da, Turin’de Museo del Cinema (2013); İstanbul’da SALT Beyoğlu’nda (2011); Taipei Bienali’nde (2008); İstanbul Bienali’nde (2005) ve Sidney Bienali’nde (2004) gösterildi ve 2008 ve 2013’de olmak üzere iki defa Berlin Film Festivali’ne seçildi. 2005 yılında, Rizzi, 7. Sharjah Bienali’nde En İyi Sanatçı ödülünü aldı. Eserleri New York Modern Sanat Müzesi gibi saygın yerlerde sergilenmektedir.
Mario Rizzi is an Italian artist living in Berlin. His films were presented in Badischer Kunstverein in Karlsruhe (2016); Ankara Film Festival & MAXXI Museum in Rome (2015); MoMA PS1 in New York (2014); Neuer Berliner Kunstverein in Berlin & Museo del Cinema in Turin (2013); SALT Beyoğlu in Istanbul (2011); Taipei Biennial (2008); Istanbul Biennial (2005) and Sydney Biennial (2004). They were selected twice for Berlin Film Festival (2013 & 2008). In 2005 Rizzi won the Best Artist Prize of 7th Sharjah Biennial. His work is in prestigious public collections, as the Museum of Modern Art in New York.
T.G. 2697
Twitter'da AnkaraFF
27. AUFF
-
ROHFILM
-
ODALAR / ROOMS
-
YILDIRIM / LIGHTNING STRIKES
-
YENİDEN ÇERÇEVELEME / REFRAME
-
ESİR UFUK / CAPTIVE HORIZON
-
ADOLF WINKELMANN, KASSEL, 09.12.67, 11.54H
-
YAZLIK / SECOND HOME
-
EMPOR
-
YALNIZLIK GİBİ AMA DEĞİL / IT SEEMS TO BE LONLINESS BUT IT IS NOT
-
ABU HAL'A'NIN OĞULLARI / THE SONS OF ABU HAL'A
- Tümünü Göster