ODALAR / ROOMS
27. AUFF,GÖSTERİMLER / SCREENINGS,DENEYSEL FİLM VE VİDEO / EXPERIMENTAL FILM AND VIDEO,Deneysel Faz / Experimental Phase
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
ODALAR / ROOMS
Avusturya Austria, 9’, Renkli Colour, Dijital Betecam Digital Betecam. 2013
Sanatçı / Artist: Johannes Hammel
Dünya Hakları / World Sales: Sanatçıya ait Courtesy of Artist
Birbirini izleyen Super8 film sekansları, bizi 1970’lerin nostaljik evlerine ve odalarına götürüyor. Filmin yanıp-söner hali, bizde, insanın kendi geçiciliğiyle azimli bir mücadele içinde oluşu hissini uyandırıyor – tıpkı filme kaydetmenin, ebedi bir hafızayı yakalayacağını ummak gibi. Elveda edermişcesine bizi törensel bir biçimde yaşamlarının odalarından geçiriyor ve kendi yarattıkları sinematik dünyada kayboluyorlar.
Super8 film sequences lead us into the home and nostalgic rooms of the 1970s. In the film’s flicker we get a sense of a dogged struggle against one’s own impermanence – just as those filming hoped to capture an eternal memory through their recording. As if bidding farewell, they lead us ritually through the rooms of their lives and vanish in a cinematic world of their own creation.
Johannes Hammel
Johannes Hammel, (1963, Basel) Viyana Müzik ve Güzel Sanatlar Akademisi’nde eğitim aldı. Kameramanlık, yapımcılık ve sinemacılık yapmaktadır.
Johannes Hammel (1963, Basel) studied at the Academy for Music and Fine Arts in Vienna. He works as a cameraman, producer and film maker.
Sanatçı / Artist: Johannes Hammel
Dünya Hakları / World Sales: Sanatçıya ait Courtesy of Artist
Birbirini izleyen Super8 film sekansları, bizi 1970’lerin nostaljik evlerine ve odalarına götürüyor. Filmin yanıp-söner hali, bizde, insanın kendi geçiciliğiyle azimli bir mücadele içinde oluşu hissini uyandırıyor – tıpkı filme kaydetmenin, ebedi bir hafızayı yakalayacağını ummak gibi. Elveda edermişcesine bizi törensel bir biçimde yaşamlarının odalarından geçiriyor ve kendi yarattıkları sinematik dünyada kayboluyorlar.
Super8 film sequences lead us into the home and nostalgic rooms of the 1970s. In the film’s flicker we get a sense of a dogged struggle against one’s own impermanence – just as those filming hoped to capture an eternal memory through their recording. As if bidding farewell, they lead us ritually through the rooms of their lives and vanish in a cinematic world of their own creation.
Johannes Hammel
Johannes Hammel, (1963, Basel) Viyana Müzik ve Güzel Sanatlar Akademisi’nde eğitim aldı. Kameramanlık, yapımcılık ve sinemacılık yapmaktadır.
Johannes Hammel (1963, Basel) studied at the Academy for Music and Fine Arts in Vienna. He works as a cameraman, producer and film maker.
T.G. 2281
AnkaraFF is on Twitter
27. AUFF
-
ADOLF WINKELMANN, KASSEL, 09.12.67, 11.54H
-
YAZLIK / SECOND HOME
-
ABU HAL'A'NIN OĞULLARI / THE SONS OF ABU HAL'A
-
EMPOR
-
YALNIZLIK GİBİ AMA DEĞİL / IT SEEMS TO BE LONLINESS BUT IT IS NOT
-
SELBSTSCHÜSSE
-
DEVRİALEM / ROUND THE WORLD
-
ÇARŞAFLAR / BEDSHEETS
-
NACHTWACHE
-
FANTEZİLERİMDE / NELLA FANTASIA
- Tümünü Göster