Utanç Sokağı / Akasen Chitai / Street of Shame
29.AUFF,GÖSTERİMLER / SCREENINGS,Retrospektif: Kenji Mizoguchi / Retrospective: Kenji Mizoguchi
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
Utanç Sokağı / Akasen Chitai / Street of Shame
Japonya Japan / 1956 / 94’ / 35mm / Siyah & Beyaz Black & White / Japonca Japanese / Türkçe, İngilizce Altyazı Turkish, English Subtitles
Yönetmen / Director: Kenji Mizoguchi
Senaryo / Screenplay: Yoshiko Shibaki, Masashige Narusawa
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Kazuo Miyagawa
Sanat Yönetmeni / Art Director: Hiroshi Mizutani
Kurgu / Editing: Kanji Suganuma
Müzik / Music: Toshirô Mayuzumi
Oyuncular / Cast: Ayako Wakao, Machiko Kyo, Aiko Mimasu, Hiroko Machda, Michiyo Kogure
Yapımcı / Producer: Masaichi Nagata
Yapım Şirketi / Production Company: Daiei Studios
Dağıtım / Distribution: Japan Foundation
E-posta / E-mail: jf-toiawase@jpf.go.jp
Yaş Sınırı / Age Limit: 16+
1956 Venedik UFF; Mansiyon / 1957 Mainchi Film Concours; En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu
1956 Venice IFF; Special Mention / 1957 Mainichi Film Concours; Best Supporting Actress
Beş fahişe, Tokyo’nun Yoshiwara bölgesinde bulunan Dreamland’de çalışıyor. Fuhuş yasağı olduğu için, kadınların günlük dramları ortaya çıkıyor. Her birinin hayalleri ve motivasyonları var. Hanae evli, kocası işsiz; Ayrıca genç bir çocuğu var. Bir dul olan Yumeko, artık büyümüş ve para kazanma yaşına gelmiş oğlunu yetiştirmek ve desteklemek için kazançlarını kullanır. Yaşlanan Yorie’nin onunla evlenmek isteyen bir erkeği var. Yasumi, borcunu ödemek ve işini bırakmak için gayretle para biriktirir; Ayrıca onunla evlenmek isteyen bir tacirin, onun için başka planları vardır. Mickey, babasının kendisinin eve dönmesi için Kobe’ye gelene kadar çok kaygısız davranır. Film, fuhuş yasasının 1956’da Japonya’da onaylanmasından önce fuhuş yaşamlarını ve davranışlarını anlatıyor. Bu, dünyaca ünlü yönetmen Kenji Mizoguchi’nin son eseri.
Five prostitutes work at Dreamland, in Tokyo’s Yoshiwara district. Since there is a ban on prostitution, the women’s daily dramas play out. Each of them has dreams and motivations. Hanae is married, her husband is unemployed; they have a young child also. Yumeko, a widow, uses her earnings to raise and support her son, whose now old enough to work and care for her. The aging Yorie has a man who wants to marry her. Yasumi saves money diligently to pay her debt and quit her job; she also has a suitor who wants to marry her, but she has other plans for him. Mickey seems like the most devil-may-care, until her father comes from Kobe to bring her news of her family and ask her to come back home. The lm depicts the lives and manners of prostitution right before the Anti-Prostitution Act gets approved in Japan in 1956. This is the last work of a world-famous director, Kenji Mizoguchi.
Yönetmen / Director: Kenji Mizoguchi
Senaryo / Screenplay: Yoshiko Shibaki, Masashige Narusawa
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Kazuo Miyagawa
Sanat Yönetmeni / Art Director: Hiroshi Mizutani
Kurgu / Editing: Kanji Suganuma
Müzik / Music: Toshirô Mayuzumi
Oyuncular / Cast: Ayako Wakao, Machiko Kyo, Aiko Mimasu, Hiroko Machda, Michiyo Kogure
Yapımcı / Producer: Masaichi Nagata
Yapım Şirketi / Production Company: Daiei Studios
Dağıtım / Distribution: Japan Foundation
E-posta / E-mail: jf-toiawase@jpf.go.jp
Yaş Sınırı / Age Limit: 16+
1956 Venedik UFF; Mansiyon / 1957 Mainchi Film Concours; En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu
1956 Venice IFF; Special Mention / 1957 Mainichi Film Concours; Best Supporting Actress
Beş fahişe, Tokyo’nun Yoshiwara bölgesinde bulunan Dreamland’de çalışıyor. Fuhuş yasağı olduğu için, kadınların günlük dramları ortaya çıkıyor. Her birinin hayalleri ve motivasyonları var. Hanae evli, kocası işsiz; Ayrıca genç bir çocuğu var. Bir dul olan Yumeko, artık büyümüş ve para kazanma yaşına gelmiş oğlunu yetiştirmek ve desteklemek için kazançlarını kullanır. Yaşlanan Yorie’nin onunla evlenmek isteyen bir erkeği var. Yasumi, borcunu ödemek ve işini bırakmak için gayretle para biriktirir; Ayrıca onunla evlenmek isteyen bir tacirin, onun için başka planları vardır. Mickey, babasının kendisinin eve dönmesi için Kobe’ye gelene kadar çok kaygısız davranır. Film, fuhuş yasasının 1956’da Japonya’da onaylanmasından önce fuhuş yaşamlarını ve davranışlarını anlatıyor. Bu, dünyaca ünlü yönetmen Kenji Mizoguchi’nin son eseri.
Five prostitutes work at Dreamland, in Tokyo’s Yoshiwara district. Since there is a ban on prostitution, the women’s daily dramas play out. Each of them has dreams and motivations. Hanae is married, her husband is unemployed; they have a young child also. Yumeko, a widow, uses her earnings to raise and support her son, whose now old enough to work and care for her. The aging Yorie has a man who wants to marry her. Yasumi saves money diligently to pay her debt and quit her job; she also has a suitor who wants to marry her, but she has other plans for him. Mickey seems like the most devil-may-care, until her father comes from Kobe to bring her news of her family and ask her to come back home. The lm depicts the lives and manners of prostitution right before the Anti-Prostitution Act gets approved in Japan in 1956. This is the last work of a world-famous director, Kenji Mizoguchi.
T.G. 3877
Twitter'da AnkaraFF
29.AUFF
-
Yapabilirsin / You Can Do It
-
Arap / Arábia / Araby
-
Efendi Sanşo / Sanshô Dayû / Sansho the Bailiff
-
Abulele
-
Quiberon’da 3 Gün / 3 Tage in Quiberon / 3 Days in Quiberon
-
Köpekler / Los Perros
-
Fransız Sineması Yolculuğum / Voyage à Travers le Cinéma Français / My Journey Through French Cinema
-
Bir Sabahattin Ali Trejedisi “Kayıp Kemiklerin İzinde” Filiz’in Çok Üzüldüğü An… / A Sabahattin Ali Tragedy “Tracing Back the Lost Bones” A Moment Full of Sorrow for Filiz Ali
-
Utanç Sokağı / Akasen Chitai / Street of Shame
-
Lanetlenmiş Aşıklar / Chikamatsu Monogatari / The Crucified Lovers
- Tümünü Göster