1457 Ankara
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
1457 Ankara
1457 Ankara
Türkiye - Turkey / 2014 / 60’ / Dijital - Digital / Renkli - Colour / Türkçe - Turkish > İngilizce Altyazılı - English Subtitles
Yönetmen / Director: Halil Yetiş
Dünya Hakları / World Sales: Halil Yetiş
E-posta / E-mail: halilyetis@gmail.com
Film, endüstriyel müziğin içinde barındığı transgresif, vurucu, yırtıcı ve kışkırtıcı temalar üzerinden yola çıkan ve şehrin makineye dönüşmesini anlatan bir “endüstriyel film” olarak montajlanmıştır. Kentsel şiddetin yapım ve yıkım metafiziğini ele alırken kendi şehrini arayan flanörün izlenimlerini barındırır. Bu izlenimler, kentlilerin öznelliklerinin yıkımından türeyen korku ve endişeyi görselleştirme arayışıdır. Korku ve endişe; insan varoluşunu hırs ile anlamlandırdıkça doğa ile kurduğu ilişki doğaya hükmetme, yok etme ve dönüştürme olarak kurulur. Flanör, zaman ve mekan algısındaki kırılmalarla metrodan şehrin hücreleşmiş toplu konutlarına dek uzanan ve doğadan soyutlanarak kendini artık sadece hırs, korku ve endişeyle var eden bugünün distopyasında, şehrin izlerini takip edecektir.
The movie is a “industrial movie” telling the story of a city morphing into a machine with the transgressive, vicious and inciting themes of the industrial music. It contains the observation of a flaneur who is looking for his city, meanwhile approaching the constractive and destructive metaphysics of urban severity. The observation is the pursuit of visualization of the fear and the concern that stems from the destruction of subjectivity of urbanites. Fear and concern; as men interpret his existence with ambition, his relationship with nature is centered on ruling, destroying and changing the nature. With the fractions in the perception of time and space, the flaneur is following the tracks of the city within the dystopia of present, full of ambition, fear and concern due to the isolation from nature, from subway to collective cell houses.
Türkiye - Turkey / 2014 / 60’ / Dijital - Digital / Renkli - Colour / Türkçe - Turkish > İngilizce Altyazılı - English Subtitles
Yönetmen / Director: Halil Yetiş
Dünya Hakları / World Sales: Halil Yetiş
E-posta / E-mail: halilyetis@gmail.com
Film, endüstriyel müziğin içinde barındığı transgresif, vurucu, yırtıcı ve kışkırtıcı temalar üzerinden yola çıkan ve şehrin makineye dönüşmesini anlatan bir “endüstriyel film” olarak montajlanmıştır. Kentsel şiddetin yapım ve yıkım metafiziğini ele alırken kendi şehrini arayan flanörün izlenimlerini barındırır. Bu izlenimler, kentlilerin öznelliklerinin yıkımından türeyen korku ve endişeyi görselleştirme arayışıdır. Korku ve endişe; insan varoluşunu hırs ile anlamlandırdıkça doğa ile kurduğu ilişki doğaya hükmetme, yok etme ve dönüştürme olarak kurulur. Flanör, zaman ve mekan algısındaki kırılmalarla metrodan şehrin hücreleşmiş toplu konutlarına dek uzanan ve doğadan soyutlanarak kendini artık sadece hırs, korku ve endişeyle var eden bugünün distopyasında, şehrin izlerini takip edecektir.
The movie is a “industrial movie” telling the story of a city morphing into a machine with the transgressive, vicious and inciting themes of the industrial music. It contains the observation of a flaneur who is looking for his city, meanwhile approaching the constractive and destructive metaphysics of urban severity. The observation is the pursuit of visualization of the fear and the concern that stems from the destruction of subjectivity of urbanites. Fear and concern; as men interpret his existence with ambition, his relationship with nature is centered on ruling, destroying and changing the nature. With the fractions in the perception of time and space, the flaneur is following the tracks of the city within the dystopia of present, full of ambition, fear and concern due to the isolation from nature, from subway to collective cell houses.
T.G. 2533