SESSİZLİĞİN HÜKMÜ / REIGN OF SILENCE
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
SESSİZLİĞİN HÜKMÜ / REIGN OF SILENCE
Avusturya Austria, 2013, 7’, Renkli Colour, HD Video
Sanatçı/Artist: Lukas Marxt
Dünya Hakları / World Sales: Sanatçıya ait Courtesy of Artist
Arazi sanatına ve ironi yoluyla Robert Smithson’ın ikonlaşmış Sprial Jetty’sine göndermeler bariz bir biçimde farkediliyor. Ama Sessizliğin Hükmü, akıp giden zamanın bir çeşit filmsel hafızadan daha fazlasını ifade ediyor. Film sadece bir şeyleri belgelemekle kalmıyor, görüntüleri bu manzaranın üzerine bir asetat kağıdı gibi, ikinci bir sanatsal katman olarak seriyor ve bakış açısını çok öte bir noktaya taşıyor. Marxt, doğaya sadece bir manzara olarak karşılık vermekle kalmayıp aynı zamanda onu yeniden oluşturan koşullara da bir tepki gerektiren, algısal bir boyut arıyor ve bu amaca uygun bir araya getirilmiş ve esprili bir form buluyor. Başladığı gibi bitene dek: sakin bir görüntü, durgun bir su ve sessizlik içinde, geri dönüp kendini bulan ve başka bir şeye dönüşen bir tarz ile. (Barbara Pichler)
The conceptual reference to Land Art is obvious, and also to Robert Smithson´s iconic Spiral Jetty, which can be read ironically. But Reign of Silence represents more than a kind of filmic memory of a passing moment. The film not only documents something, it actually lays the filmic image over this landscape like a transparency, as a second artistic medium, indicating something beyond it and expanding the perspective. Marxt looks for a perceptual dimension that demands not only a reaction to nature as a spectacle, but also to the circumstances in which it was reproduced, and finds for this purpose a concentrated and playful form. Until it all ends as it began: with a view of serene, undisturbed water and in silence, with a form that finds its way back to itself, and which has transitioned to something different. (Barbara Pichler)
Lukas Marxt
Lukas Marxt, 1983 Avusturya doğumludur. 2004-2009 yılları arasında, the University of Art and Design Linz’de lisans öğrenimi görmüş, 2012’de ise Academy of Media Arts Cologne’da yüksek lisansını tamamlamıştır. Çalışmalarında, insanın doğaya etkisinin kalıntılarının arayışı içindedir. Projesinin ilk zamanlarında, insan eli değmemiş yerler bulup buralarda “zamanın derinliğini” gözlemlemiştir.
Lukas Marxt was born in 1983 in Schladming/Austria. He studied at the University of Art and Design Linz from 2004 to 2009, and completed the Post-graduate program at the Academy of Media Arts Cologne in 2012. In his work, he is always searching for relics of human impact upon nature. In the early stages of his projects, he tries to find places that are hard for mankind to settle, and then observe them from a perspective of “deep time”.
Sanatçı/Artist: Lukas Marxt
Dünya Hakları / World Sales: Sanatçıya ait Courtesy of Artist
Arazi sanatına ve ironi yoluyla Robert Smithson’ın ikonlaşmış Sprial Jetty’sine göndermeler bariz bir biçimde farkediliyor. Ama Sessizliğin Hükmü, akıp giden zamanın bir çeşit filmsel hafızadan daha fazlasını ifade ediyor. Film sadece bir şeyleri belgelemekle kalmıyor, görüntüleri bu manzaranın üzerine bir asetat kağıdı gibi, ikinci bir sanatsal katman olarak seriyor ve bakış açısını çok öte bir noktaya taşıyor. Marxt, doğaya sadece bir manzara olarak karşılık vermekle kalmayıp aynı zamanda onu yeniden oluşturan koşullara da bir tepki gerektiren, algısal bir boyut arıyor ve bu amaca uygun bir araya getirilmiş ve esprili bir form buluyor. Başladığı gibi bitene dek: sakin bir görüntü, durgun bir su ve sessizlik içinde, geri dönüp kendini bulan ve başka bir şeye dönüşen bir tarz ile. (Barbara Pichler)
The conceptual reference to Land Art is obvious, and also to Robert Smithson´s iconic Spiral Jetty, which can be read ironically. But Reign of Silence represents more than a kind of filmic memory of a passing moment. The film not only documents something, it actually lays the filmic image over this landscape like a transparency, as a second artistic medium, indicating something beyond it and expanding the perspective. Marxt looks for a perceptual dimension that demands not only a reaction to nature as a spectacle, but also to the circumstances in which it was reproduced, and finds for this purpose a concentrated and playful form. Until it all ends as it began: with a view of serene, undisturbed water and in silence, with a form that finds its way back to itself, and which has transitioned to something different. (Barbara Pichler)
Lukas Marxt
Lukas Marxt, 1983 Avusturya doğumludur. 2004-2009 yılları arasında, the University of Art and Design Linz’de lisans öğrenimi görmüş, 2012’de ise Academy of Media Arts Cologne’da yüksek lisansını tamamlamıştır. Çalışmalarında, insanın doğaya etkisinin kalıntılarının arayışı içindedir. Projesinin ilk zamanlarında, insan eli değmemiş yerler bulup buralarda “zamanın derinliğini” gözlemlemiştir.
Lukas Marxt was born in 1983 in Schladming/Austria. He studied at the University of Art and Design Linz from 2004 to 2009, and completed the Post-graduate program at the Academy of Media Arts Cologne in 2012. In his work, he is always searching for relics of human impact upon nature. In the early stages of his projects, he tries to find places that are hard for mankind to settle, and then observe them from a perspective of “deep time”.
T.G. 3842
Twitter'da AnkaraFF
25. AUFF
-
Tiki
-
Samir’in Rüyası / The Dream of Samir
-
Tavşan Kanı / Rabbit Blood
-
SESSİZLİĞİN HÜKMÜ / REIGN OF SILENCE
-
Dağ Çiçeği / Vilika Kowu / Mountain Flowers
-
Sanatçı Propagandası / Artist Propaganda
-
Beş Vakit/ Five Times A Day
-
Kadın ve Yabancı / Die Frau und der Fremde / The Woman and the Stranger
-
Yüksek Risk / Starred Up
-
Kimiz Biz? / Who We Are
- Tümünü Göster