Sinema / Kino
28.AUFF,28.AUFF-katalog,SERGİLER / EXHIBITIONS,Video Sergisi: Kıpkısa Filmler / Video Exhibition : Short short films
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
Sinema / Kino
Fransa France, 1’, Renkli Colour, 35mm, 2012
Sanatçı / Artist: Chris Marker
Dünya Hakları / World Sales: Sanatçıya ait Courtesy of Artist
Sinemanın amacına ulaşması yüz yıldan fazla sürdü. Sinema, kendisinin icat edildiği kitleyi hayal kırıklığına uğratmamak için elinden geleni yaptı. Sürekli değişti, daha renkli, daha kapsamlı daha akılcı ve daha ince oldu ve günümüze uygun hale geldi ve bir duruş sergiledi. Ama tüm bunlar yeterli mi? Sinema Chris Marker tarafından Viennale için yapılmış filmin ismi. Filmde, kusursuz izleyiciyi arıyor.
It has taken cinema more than a hundred years to achieve its objective. It has tried everything under the sun not to disappoint those for whom it was invented. It has kept changing, has become more colorful, broader, smarter, and then again blander, it has adapted to the present and taken a stand against it. But has all that been enough? KINO is the title of the film made for the Viennale by Chris Marker. In it, he goes in search of the “perfect spectator”
Chris Marker
Chris Marker (29 Temmuz 1921 – 29 Temmuz 2012) Fransız yazar, fotoğrafçı, belgesel yönetmeni, multimedia sanatçısı ve film yazarı. En bilinen filmleri arasında, La Jetée (1962), Le Joli Mai (1963), A Grin Without a Cat (1977) ve Sans Soleil (1983) bulunmaktadır. Marker, çoğunlukla, 1950’lerdeki, Alain Resnais, Agnès Varda, Henri Colpi ve Armand Gatti’yi de kapsayan Left Bank Sinema hareketiyle anılmaktadır.
Chris Marker (29 July 1921 – 29 July 2012) was a French writer, photographer, documentary film director, multimedia artist and film essayist. His best known films are La Jetée (1962), Le Joli Mai (1963), A Grin Without a Cat (1977) and Sans Soleil (1983). Marker is often associated with the Left Bank Cinema movement that occurred in the late 1950s and included such other filmmakers as Alain Resnais, Agnès Varda, Henri Colpi and Armand Gatti.
Sanatçı / Artist: Chris Marker
Dünya Hakları / World Sales: Sanatçıya ait Courtesy of Artist
Sinemanın amacına ulaşması yüz yıldan fazla sürdü. Sinema, kendisinin icat edildiği kitleyi hayal kırıklığına uğratmamak için elinden geleni yaptı. Sürekli değişti, daha renkli, daha kapsamlı daha akılcı ve daha ince oldu ve günümüze uygun hale geldi ve bir duruş sergiledi. Ama tüm bunlar yeterli mi? Sinema Chris Marker tarafından Viennale için yapılmış filmin ismi. Filmde, kusursuz izleyiciyi arıyor.
It has taken cinema more than a hundred years to achieve its objective. It has tried everything under the sun not to disappoint those for whom it was invented. It has kept changing, has become more colorful, broader, smarter, and then again blander, it has adapted to the present and taken a stand against it. But has all that been enough? KINO is the title of the film made for the Viennale by Chris Marker. In it, he goes in search of the “perfect spectator”
Chris Marker
Chris Marker (29 Temmuz 1921 – 29 Temmuz 2012) Fransız yazar, fotoğrafçı, belgesel yönetmeni, multimedia sanatçısı ve film yazarı. En bilinen filmleri arasında, La Jetée (1962), Le Joli Mai (1963), A Grin Without a Cat (1977) ve Sans Soleil (1983) bulunmaktadır. Marker, çoğunlukla, 1950’lerdeki, Alain Resnais, Agnès Varda, Henri Colpi ve Armand Gatti’yi de kapsayan Left Bank Sinema hareketiyle anılmaktadır.
Chris Marker (29 July 1921 – 29 July 2012) was a French writer, photographer, documentary film director, multimedia artist and film essayist. His best known films are La Jetée (1962), Le Joli Mai (1963), A Grin Without a Cat (1977) and Sans Soleil (1983). Marker is often associated with the Left Bank Cinema movement that occurred in the late 1950s and included such other filmmakers as Alain Resnais, Agnès Varda, Henri Colpi and Armand Gatti.
T.G. 2525