GREY GARDENS
27. AUFF,GÖSTERİMLER / SCREENINGS,DÜNYA SİNEMASI GÖSTERİMİ / WORLD CINEMA SCREENINGS,Anısına / In Memoriam
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
GREY GARDENS
Belgesel – Documentary / ABD – USA / 1975 / 94’ / DCP / Renkli-Color / İngilizce - English > Türkçe Altyazı - Turkish Subtitles
Yönetmen /Director: Albert Maysles, David Maysles, Ellen Hovde, Muffie Meyer, Susan Froemke
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Albert Maysles, David Maysles
Kurgu / Editing: Susan Froemke, Ellen Hovde, Muffie Meyer
Oyuncular / Cast: Edith Ewing Bouvier Beale, Edith Bouvier Beale
Yapımcı / Producer: Albert Maysles, David Maysles
Yapım / Production Company: Portrait Films
Kopya Temini / Print Source: Cinema Conservancy
Kült seviyesine ulaşmış bu belgesel, gözden uzak, çürüyen 28 odalı aile malikanelerinde yaşayan, 80 yaşına yaklaşan Edith Bouiver ve orta yaşlı kızı Edith Bouvier Beale’nin arasındaki unutlmaz ilişkiyi anlatıyor. Bu ikili portrede, birbirleriyle bazılarının zihinsel bulanıklık olarak gördüğü, kameraya dönük, garip, saldırgan bir tavırla konuşuyorlar. Kameraya oynayıp oynamadıkları anlaşılmadığı için uzun yıllar boyunca insanların ilgisini çekti ve belgeseller ne kadar objektif olabilir sorusunu da beraberinde getirdi. Martin Scorsese, Albert Maysles’in kamerasını, sorgulayıcı ama aynı zamanda sevgi dolu empatik, en hassas duyuglara ayarlanmış bir varoluş olarak tanımlıyor.
One of the cult classics of the documentary cinema, Grey Gardens (1976) captures on film the haunting relationship of Edith Bouvier, nearing 80 and her middle-aged daughter, Edith Bouvier Beale, who lived secluded in their decaying 28-room family mansion in East Hampton mansion. In this double portrait, they address the camera, talking over each other in an odd and combative manner, with what some saw as mental confusion. Since they may or may not be performing for the camera, the film captured and held the public’s attention for decades, raising questions about whether objectivity is possible in documentaries. Martin Scorsese describes Albert Maysles’s camera as “an inquisitive presence, but also a loving presence, an empathetic presence, tuned to the most sensitive emotional vibrations.”
Albert Maysles, David Maysles
Amerikanın önde gelen kurgu-dışı (non-fiction) yönetmenlerinden olan Albert ve David Maysles kardeşler, “doğrudan sinema (direct cinema)” tarzının da öncüleri olarak biliniyorlar. Aralarında Gimme Shelter (1970) ve Grey Gardens (1975) gibi kült klasiklerin de olduğu, gerçek sinemanın (cinéma vérité) Amerikan versyonu ile gözlemcilik mevkini nesnelerine ayırarak çok konuşulan filmler çektiler. Ünlerini, herhangi bir senaryo, set veya anlatım olmadan olduğu gibi insan hayatının dramasını ilk defa yansıtanlar olmalarıyla kazandılar. Boston’da, Rus-Yahudi göçmen bir ailenin çocukları olarak doğan iki kardeş de psikoloji okudu ve 1950’lerin sonlarında film yapmaya başladılar. 1962’de, Maysles Films’i kurdular. Bir dönüm noktası olan Salesman’i 1968’de çektiler. Albert Maysles, takım çalışmasına çok önem verdi ve yönetmenlik koltuğunu, kardeşiyle, kurgucularıyla ve kameramanlarıyla hep payaştı. David Maysles 1987, Albert Maysles ise 2015 yılında hayatını kaybetti.
Two of America’s foremost non-fiction director brothers, Albert and David Maysles are recognized as pioneers of “direct cinema.”. They made intensely talked-about films, including their cult classics “Gimme Shelter” (1970) and “Grey Gardens” (1975) with their American version of “cinéma vérité” by keeping their observer status to their subject. They earned their distinguished reputations by being the first to make non-fiction feature films in which the drama of human life unfolds as is, without scripts, sets, or narration. Born to a Russian-Jewish immigrant family in Boston, they both studied psychology and started filmmaking in late 1950s. In 1962, they established Maysles Films. They made their landmark non-fiction feature film “Salesman” in 1968. Albert Maysles, who shot all his own pictures, always worked as part of a collective, often shared the director’s credit with his soundman and co-producer brother, editors and another cameraman. David Maysles died in 1987, Albert Maysles died in 2015.
Seçilmiş Filmografi / Selected Filmography
2015 In Transit
2014 Iris
1968 Salesman
1965 Meet Marlon Brando
1964 IBM: a Self Portrait
Yönetmen /Director: Albert Maysles, David Maysles, Ellen Hovde, Muffie Meyer, Susan Froemke
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Albert Maysles, David Maysles
Kurgu / Editing: Susan Froemke, Ellen Hovde, Muffie Meyer
Oyuncular / Cast: Edith Ewing Bouvier Beale, Edith Bouvier Beale
Yapımcı / Producer: Albert Maysles, David Maysles
Yapım / Production Company: Portrait Films
Kopya Temini / Print Source: Cinema Conservancy
Kült seviyesine ulaşmış bu belgesel, gözden uzak, çürüyen 28 odalı aile malikanelerinde yaşayan, 80 yaşına yaklaşan Edith Bouiver ve orta yaşlı kızı Edith Bouvier Beale’nin arasındaki unutlmaz ilişkiyi anlatıyor. Bu ikili portrede, birbirleriyle bazılarının zihinsel bulanıklık olarak gördüğü, kameraya dönük, garip, saldırgan bir tavırla konuşuyorlar. Kameraya oynayıp oynamadıkları anlaşılmadığı için uzun yıllar boyunca insanların ilgisini çekti ve belgeseller ne kadar objektif olabilir sorusunu da beraberinde getirdi. Martin Scorsese, Albert Maysles’in kamerasını, sorgulayıcı ama aynı zamanda sevgi dolu empatik, en hassas duyuglara ayarlanmış bir varoluş olarak tanımlıyor.
One of the cult classics of the documentary cinema, Grey Gardens (1976) captures on film the haunting relationship of Edith Bouvier, nearing 80 and her middle-aged daughter, Edith Bouvier Beale, who lived secluded in their decaying 28-room family mansion in East Hampton mansion. In this double portrait, they address the camera, talking over each other in an odd and combative manner, with what some saw as mental confusion. Since they may or may not be performing for the camera, the film captured and held the public’s attention for decades, raising questions about whether objectivity is possible in documentaries. Martin Scorsese describes Albert Maysles’s camera as “an inquisitive presence, but also a loving presence, an empathetic presence, tuned to the most sensitive emotional vibrations.”
Albert Maysles, David Maysles
Amerikanın önde gelen kurgu-dışı (non-fiction) yönetmenlerinden olan Albert ve David Maysles kardeşler, “doğrudan sinema (direct cinema)” tarzının da öncüleri olarak biliniyorlar. Aralarında Gimme Shelter (1970) ve Grey Gardens (1975) gibi kült klasiklerin de olduğu, gerçek sinemanın (cinéma vérité) Amerikan versyonu ile gözlemcilik mevkini nesnelerine ayırarak çok konuşulan filmler çektiler. Ünlerini, herhangi bir senaryo, set veya anlatım olmadan olduğu gibi insan hayatının dramasını ilk defa yansıtanlar olmalarıyla kazandılar. Boston’da, Rus-Yahudi göçmen bir ailenin çocukları olarak doğan iki kardeş de psikoloji okudu ve 1950’lerin sonlarında film yapmaya başladılar. 1962’de, Maysles Films’i kurdular. Bir dönüm noktası olan Salesman’i 1968’de çektiler. Albert Maysles, takım çalışmasına çok önem verdi ve yönetmenlik koltuğunu, kardeşiyle, kurgucularıyla ve kameramanlarıyla hep payaştı. David Maysles 1987, Albert Maysles ise 2015 yılında hayatını kaybetti.
Two of America’s foremost non-fiction director brothers, Albert and David Maysles are recognized as pioneers of “direct cinema.”. They made intensely talked-about films, including their cult classics “Gimme Shelter” (1970) and “Grey Gardens” (1975) with their American version of “cinéma vérité” by keeping their observer status to their subject. They earned their distinguished reputations by being the first to make non-fiction feature films in which the drama of human life unfolds as is, without scripts, sets, or narration. Born to a Russian-Jewish immigrant family in Boston, they both studied psychology and started filmmaking in late 1950s. In 1962, they established Maysles Films. They made their landmark non-fiction feature film “Salesman” in 1968. Albert Maysles, who shot all his own pictures, always worked as part of a collective, often shared the director’s credit with his soundman and co-producer brother, editors and another cameraman. David Maysles died in 1987, Albert Maysles died in 2015.
Seçilmiş Filmografi / Selected Filmography
2015 In Transit
2014 Iris
1968 Salesman
1965 Meet Marlon Brando
1964 IBM: a Self Portrait
T.G. 2338
AnkaraFF is on Twitter
27. AUFF
-
YAZLIK / SECOND HOME
-
ADOLF WINKELMANN, KASSEL, 09.12.67, 11.54H
-
YALNIZLIK GİBİ AMA DEĞİL / IT SEEMS TO BE LONLINESS BUT IT IS NOT
-
ABU HAL'A'NIN OĞULLARI / THE SONS OF ABU HAL'A
-
EMPOR
-
DEVRİALEM / ROUND THE WORLD
-
SELBSTSCHÜSSE
-
FANTEZİLERİMDE / NELLA FANTASIA
-
ÇARŞAFLAR / BEDSHEETS
-
NACHTWACHE
- Tümünü Göster