MED / HIGH TIDE
27. AUFF,GÖSTERİMLER / SCREENINGS,DENEYSEL FİLM VE VİDEO / EXPERIMENTAL FILM AND VIDEO,Video Sergisi: Manzaranın Kaybı, Lukas Marxt / Video Exhibition: The Lost of Landscape, Lukas Marxt
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
MED / HIGH TIDE
Avusturya Austria, 2013, 8’, Renkli Colour, HD Video
Sanatçı/Artist: Lukas Marxt
Dünya Hakları / World Sales: Sanatçıya ait Courtesy of Artist
Med, hipnotize olmuşcasına gözlerini insanlık öncesi ya da kıyamet sonrası ama kesinlikle zamansız, grilerle bezeli bir manzaraya dikiyor – Lovecraft’ın Deliliğin Dağlarında’sı-. Sıkı, kuru ve tıpkı nemli katran gibi parlak; loş, karanlık denizle gri gökyüzü arasında bir delik açıyorlar. Dakikalar geçtikçe, bakışın kendisi asıl odak noktası oluyor ve Marxt, kamera gözünün son derece ısrarcı varlığını yaratıyor ve onun donukluğu, ne kadar kısa olduğunun bir önemi olmayan, filme alınmış, sonsuz sayıda hareketler ortaya çıkarıyor. Şırıldayan ve gürleyen – dalgaların hareketi, kuşların çemberler çizmeleri, bulut yığınının yükselmesi- manzara resminin anlaşılmazlığının loş zerafetini, bize, durağan ve kadraja tam oturan dağa bakarken, çoktan unuttuğumuz şeyleri gösteren, tıpkı bir fırça darbesini andıran dairesel bir çekim takip ediyor: görüntünün ötesindeki alem. (Alejandro Bachmann)
High Tide hypnotically fixes its gaze on a landscape that’s either prehuman or postapocalyptic, but definitely a timeless arrangement in shades of gray — Lovecraft’s At the Mountains of Madness. Stiff, dry and dully gleaming like damp tar, they tear a hole between the dark, gloomy sea and the grayish sky. As the minutes pass, the gaze itself becomes the focus of attention and Marxt creates a thoroughly insistent presence of the camera’s eye, the frozen rigidity of which produces an infinite number of each filmed movement, no matter how minute. The unfathomable, gloomy elegance of this splashing and rumbling landscape painting — the movement of the waves, the circling of the birds, the lifting of the cloud cover — is followed by an arc shot resembling a brushstroke that tells us about everything we have already forgotten while gazing at the static and precisely framed mountain: the world beyond the image. (Alejandro Bachmann)
Lukas Marxt
Lukas Marxt, 1983 Avusturya doğumludur. 2004-2009 yılları arasında, the University of Art and Design Linz’de lisans öğrenimi görmüş, 2012’de ise Academy of Media Arts Cologne’da yüksek lisansını tamamlamıştır. Çalışmalarında, insanın doğaya etkisinin kalıntılarının arayışı içindedir. Projesinin ilk zamanlarında, insan eli değmemiş yerler bulup buralarda “zamanın derinliğini” gözlemlemiştir.
Lukas Marxt was born in 1983 in Schladming/Austria. He studied at the University of Art and Design Linz from 2004 to 2009, and completed the Post-graduate program at the Academy of Media Arts Cologne in 2012. In his work, he is always searching for relics of human impact upon nature. In the early stages of his projects, he tries to find places that are hard for mankind to settle, and then observe them from a perspective of “deep time”.
Sanatçı/Artist: Lukas Marxt
Dünya Hakları / World Sales: Sanatçıya ait Courtesy of Artist
Med, hipnotize olmuşcasına gözlerini insanlık öncesi ya da kıyamet sonrası ama kesinlikle zamansız, grilerle bezeli bir manzaraya dikiyor – Lovecraft’ın Deliliğin Dağlarında’sı-. Sıkı, kuru ve tıpkı nemli katran gibi parlak; loş, karanlık denizle gri gökyüzü arasında bir delik açıyorlar. Dakikalar geçtikçe, bakışın kendisi asıl odak noktası oluyor ve Marxt, kamera gözünün son derece ısrarcı varlığını yaratıyor ve onun donukluğu, ne kadar kısa olduğunun bir önemi olmayan, filme alınmış, sonsuz sayıda hareketler ortaya çıkarıyor. Şırıldayan ve gürleyen – dalgaların hareketi, kuşların çemberler çizmeleri, bulut yığınının yükselmesi- manzara resminin anlaşılmazlığının loş zerafetini, bize, durağan ve kadraja tam oturan dağa bakarken, çoktan unuttuğumuz şeyleri gösteren, tıpkı bir fırça darbesini andıran dairesel bir çekim takip ediyor: görüntünün ötesindeki alem. (Alejandro Bachmann)
High Tide hypnotically fixes its gaze on a landscape that’s either prehuman or postapocalyptic, but definitely a timeless arrangement in shades of gray — Lovecraft’s At the Mountains of Madness. Stiff, dry and dully gleaming like damp tar, they tear a hole between the dark, gloomy sea and the grayish sky. As the minutes pass, the gaze itself becomes the focus of attention and Marxt creates a thoroughly insistent presence of the camera’s eye, the frozen rigidity of which produces an infinite number of each filmed movement, no matter how minute. The unfathomable, gloomy elegance of this splashing and rumbling landscape painting — the movement of the waves, the circling of the birds, the lifting of the cloud cover — is followed by an arc shot resembling a brushstroke that tells us about everything we have already forgotten while gazing at the static and precisely framed mountain: the world beyond the image. (Alejandro Bachmann)
Lukas Marxt
Lukas Marxt, 1983 Avusturya doğumludur. 2004-2009 yılları arasında, the University of Art and Design Linz’de lisans öğrenimi görmüş, 2012’de ise Academy of Media Arts Cologne’da yüksek lisansını tamamlamıştır. Çalışmalarında, insanın doğaya etkisinin kalıntılarının arayışı içindedir. Projesinin ilk zamanlarında, insan eli değmemiş yerler bulup buralarda “zamanın derinliğini” gözlemlemiştir.
Lukas Marxt was born in 1983 in Schladming/Austria. He studied at the University of Art and Design Linz from 2004 to 2009, and completed the Post-graduate program at the Academy of Media Arts Cologne in 2012. In his work, he is always searching for relics of human impact upon nature. In the early stages of his projects, he tries to find places that are hard for mankind to settle, and then observe them from a perspective of “deep time”.
T.G. 2054