ÇİRKİNLER, KİRLİLER VE KÖTÜLER / UGLY, DIRTY AND BAD / BRUTTI, SPORCHI E CATTIVI
27. AUFF,GÖSTERİMLER / SCREENINGS,DÜNYA SİNEMASI GÖSTERİMİ / WORLD CINEMA SCREENINGS,Anısına / In Memoriam
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
ÇİRKİNLER, KİRLİLER VE KÖTÜLER / UGLY, DIRTY AND BAD / BRUTTI, SPORCHI E CATTIVI
İtalya – Italy / 1976 / 115’ / DCP / Renkli-Color / İtalyanca - Italian > Türkçe ve İngilizce Altyazı- Turkish and English Subtitles
Yönetmen /Director: Ettore Scola
Senaryo / Screenplay: Sergio Citti, Ettore Scola, Ruggero Maccari
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Dairo Di Palma
Sanat Yönetmeni / Art Director: Luciano Ricceri, Franco Velchi
Kurgu / Editing: Raimondo Crociani
Müzik / Music: Armando Trovajoli
Oyuncular / Cast: Nino Manfredi, Maria Luisa Santella, Francesco Anniballi, Maria Bosco, Giselda Castrini, Alfredo D’Ippolito, Giancarlo Fanelli, Marina Fasoli, Ettore Garofolo, Marco Marsili, Franco Merli, Marcella Battisti, Adriana Russo, Zoe Incrocci, Silvia Ferluga
Yapımcı / Producer: Carlo Ponti, Romano Dandi
Yapım / Production Company: Compagnia Cinematografica Champion, Surf Film
Dünya Hakları / World Sales: Surf Film
1976 Cannes Film Festivali; En İyi Yönetmen Ödülü
1976 Cannes Film Festival; Prix de la Mise en Scène (Best Director Award)
“Tuhaf mizah, modern çağın problemlerini ifade etmenin asil ve trajik bir yoludur.” (E. Scola)
Ettore Scola’nın beşinci uzun metrajlı filmi olan Çirkinler, Kirliler ve Kötüler, Roma’nın merkezden uzak bölgesinde, tek gözlü bir gecekonduda yaşayan, 28 kişilik büyük bir aileye odaklanıyor. Ailenin reisi, Giacinto, kaybettiği gözü için, sigorta şirketinden yüklü bir para alıyor. Parayı kendine saklamak isterken, aile bireylerinin parayı çalma denemeleri başarısızlıkla sonuçlanıyor. Scola bize bir kara mizah şaheseri ve 1960’lar Roma’sındaki düşük işçi sınıfının akılalmaz dünyasını sunuyor.
“Grotesque humour is a noble and tragic way of representing contemporary problems.” (E. Scola)
Ettore Scola’s 5th feature film “Ugly, Dirty and Bad” focuses on a large family of 28 people, living in a one-room shanty on the outskirts of Rome. Head of the family Giacinto is paid a large sum of money by an insurance company for the loss of his one eye. As he wants to keep it only for himself, various members of the family unsuccessfully try to steal it. Scola offers us a masterpiece of black humour and a realistic outlook in the almost incredible world of the sub-proleteriat in Rome in the 1960s.
Ettore Scola
Scola, 1931’de doğdu. Roma’da hukuk okudu ama hicivli karikatürler çizmek daha çok etkisini çekiyordu. Üniversiteyi yarıda bıraktıktan sonra, Marc’ Aurelio isimli karikatür dergisine girdi. Derginin yazı kurulunda Fellini’de vardı. Bu bağlantı onun senaryo yazarı olarak film piyasasına girmesine ve 1952-1964 yılları arasında birçok İtalyan komedisinde yer almasına yardımcı oldu. 1940’ların neo-realistliğinden gelme İtalyan yönetmenlerin sonuncusudur. 40 yıllık kaariyerinde 40’a yakın film yönetmiş ve Cannes, Moskova ve diğer önemli festivallerde sayısız ödül almıştır. Scola, Ocak 2016’da Roma’da hayatını kaybetti.
Scola was born in 1931. He studied law in Rome, but was more interested in drawing satirical cartoons. After dropping out of university, he joined the humorous magazine Marc’ Aurelio as a cartoonist. Fellini was on the editorial board of the magazine. This connection helped Scola enter the film business as a writer of many screenplays for broad Italian comedies from 1952 to 1964. Scola was the last in the direct line of great Italian film directors who descended from the neo-realists of the 1940s. He directed close to 40 films over his 40 years career and enjoyed international success winning numerous prizes at Cannes, Moscow and other prestigious film festivals. He died in Rome on January 2016.
Seçilmiş Filmografi / Selected Filmography
1998 La Cena / The Dinner
1989 Splendor
1989 Saat Kaç? / Che Ora È? / What Time Is It?
1987 Aile / La Famiglia / The Family
1984 Balo / Ballando Ballando / Le Bal
1982 Varennes Gecesi / La Nuit de Varennes / That Night in Varennes
1981 Aşk Tutkusu / Passione d’Amore / Passion of Love
1980 Teras / La Terrazza
1977 Özel Bir Gün / Una Giornata Particolare / A Special Day
1975 Birbirimizi Öyle Çok Sevmiştik ki / C’eravamo Tanto Amati / We All Loved Each Other So Much
Yönetmen /Director: Ettore Scola
Senaryo / Screenplay: Sergio Citti, Ettore Scola, Ruggero Maccari
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Dairo Di Palma
Sanat Yönetmeni / Art Director: Luciano Ricceri, Franco Velchi
Kurgu / Editing: Raimondo Crociani
Müzik / Music: Armando Trovajoli
Oyuncular / Cast: Nino Manfredi, Maria Luisa Santella, Francesco Anniballi, Maria Bosco, Giselda Castrini, Alfredo D’Ippolito, Giancarlo Fanelli, Marina Fasoli, Ettore Garofolo, Marco Marsili, Franco Merli, Marcella Battisti, Adriana Russo, Zoe Incrocci, Silvia Ferluga
Yapımcı / Producer: Carlo Ponti, Romano Dandi
Yapım / Production Company: Compagnia Cinematografica Champion, Surf Film
Dünya Hakları / World Sales: Surf Film
1976 Cannes Film Festivali; En İyi Yönetmen Ödülü
1976 Cannes Film Festival; Prix de la Mise en Scène (Best Director Award)
“Tuhaf mizah, modern çağın problemlerini ifade etmenin asil ve trajik bir yoludur.” (E. Scola)
Ettore Scola’nın beşinci uzun metrajlı filmi olan Çirkinler, Kirliler ve Kötüler, Roma’nın merkezden uzak bölgesinde, tek gözlü bir gecekonduda yaşayan, 28 kişilik büyük bir aileye odaklanıyor. Ailenin reisi, Giacinto, kaybettiği gözü için, sigorta şirketinden yüklü bir para alıyor. Parayı kendine saklamak isterken, aile bireylerinin parayı çalma denemeleri başarısızlıkla sonuçlanıyor. Scola bize bir kara mizah şaheseri ve 1960’lar Roma’sındaki düşük işçi sınıfının akılalmaz dünyasını sunuyor.
“Grotesque humour is a noble and tragic way of representing contemporary problems.” (E. Scola)
Ettore Scola’s 5th feature film “Ugly, Dirty and Bad” focuses on a large family of 28 people, living in a one-room shanty on the outskirts of Rome. Head of the family Giacinto is paid a large sum of money by an insurance company for the loss of his one eye. As he wants to keep it only for himself, various members of the family unsuccessfully try to steal it. Scola offers us a masterpiece of black humour and a realistic outlook in the almost incredible world of the sub-proleteriat in Rome in the 1960s.
Ettore Scola
Scola, 1931’de doğdu. Roma’da hukuk okudu ama hicivli karikatürler çizmek daha çok etkisini çekiyordu. Üniversiteyi yarıda bıraktıktan sonra, Marc’ Aurelio isimli karikatür dergisine girdi. Derginin yazı kurulunda Fellini’de vardı. Bu bağlantı onun senaryo yazarı olarak film piyasasına girmesine ve 1952-1964 yılları arasında birçok İtalyan komedisinde yer almasına yardımcı oldu. 1940’ların neo-realistliğinden gelme İtalyan yönetmenlerin sonuncusudur. 40 yıllık kaariyerinde 40’a yakın film yönetmiş ve Cannes, Moskova ve diğer önemli festivallerde sayısız ödül almıştır. Scola, Ocak 2016’da Roma’da hayatını kaybetti.
Scola was born in 1931. He studied law in Rome, but was more interested in drawing satirical cartoons. After dropping out of university, he joined the humorous magazine Marc’ Aurelio as a cartoonist. Fellini was on the editorial board of the magazine. This connection helped Scola enter the film business as a writer of many screenplays for broad Italian comedies from 1952 to 1964. Scola was the last in the direct line of great Italian film directors who descended from the neo-realists of the 1940s. He directed close to 40 films over his 40 years career and enjoyed international success winning numerous prizes at Cannes, Moscow and other prestigious film festivals. He died in Rome on January 2016.
Seçilmiş Filmografi / Selected Filmography
1998 La Cena / The Dinner
1989 Splendor
1989 Saat Kaç? / Che Ora È? / What Time Is It?
1987 Aile / La Famiglia / The Family
1984 Balo / Ballando Ballando / Le Bal
1982 Varennes Gecesi / La Nuit de Varennes / That Night in Varennes
1981 Aşk Tutkusu / Passione d’Amore / Passion of Love
1980 Teras / La Terrazza
1977 Özel Bir Gün / Una Giornata Particolare / A Special Day
1975 Birbirimizi Öyle Çok Sevmiştik ki / C’eravamo Tanto Amati / We All Loved Each Other So Much
T.G. 3363