YALNIZLIK GİBİ AMA DEĞİL / IT SEEMS TO BE LONLINESS BUT IT IS NOT
27. AUFF,GÖSTERİMLER / SCREENINGS,DENEYSEL FİLM VE VİDEO / EXPERIMENTAL FILM AND VIDEO,Video Sergisi: Manzaranın Kaybı, Lukas Marxt / Video Exhibition: The Lost of Landscape, Lukas Marxt
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
YALNIZLIK GİBİ AMA DEĞİL / IT SEEMS TO BE LONLINESS BUT IT IS NOT
Avusturya Austria, 2013, 37’, Renkli Colour, HD Video
Sanatçı/Artist: Lukas Marxt
Dünya Hakları / World Sales: Sanatçıya ait Courtesy of Artist
Filmin ilk sahnesi engebeli bir araziye götürüyor bizi ve yaklaşan cehennemi hissedebiliyoruz. Çakıl taşlarının çıtırtısı ve sanatçının güçlükle nefes alışı bu yolculuğun her adımına eşlik ediyor ve bize ilerlerken karşılaşılan çaba ve zorlukları hissettiriyor. Dur durak bilmez arayış bizi, aylak aylak dolaşan birinin rahatlığıyla çelişen, kendi beklentilerimize geri döndürüyor. Uzaklarda, bizim mahrum bırakıldığımız bir haberleşme kanalının işaretlerini, göğe yükselen antenleri ve yayın kuleleri olan bir binayı görüyoruz. İzlediğimiz yol aşağıya doğru bir bodrumun karanlığına çıkıyor: Filmin tek iç mekan çekimi, doğaçlama bir sahnede, şarkı söyleyen bir kadını gösteriyor. Ama daha bu beklenmedik durumu algılamamıza fırsat olmadan, Marxt bu garip karşılaşmaya müdahale ediyor. Bu andan itibaren, yalnızca hayvanları görüyoruz, başka bir insan evladı değil. Garip bir gizleniş, birisi bir şeyler yapmaya karar verene kadarki uzayan süre gibidir. Filmin sonunda, içerisi ve dışarısını ayıran sınırlar sanki önceden hiç var olmamışcasına ortadan kayboluyor. (Daniela Kinateder)
The film´s first shot takes us over rugged terrain, and we can sense the nearby abyss. The crunching of the gravel and the artist´s labored breathing accompany each step of this expedition, giving us a feel for the efforts and difficulties involved in his progress. A restless searching in circles throws us back to our own expectations, which contrast with the ease of a sauntering man. In the distance we see a building with antennas and broadcasting towers jutting into the sky, indicating a form of communication from which we remain excluded.
Our path leads down a stairway into the darkness of a basement: The film´s sole interior shot shows a woman on an improvised stage who begins to sing. But before we have a chance to comprehend this unexpected situation, Marxt interrupts the strange encounter. From this point on we don´t see another human being, solely animals. An odd kind of lurking is an extended moment before someone decides to act. At the film´s end the borders between inside and outside seem to have disappeared — if they ever existed at all. (Daniela Kinateder)
Lukas Marxt
Lukas Marxt, 1983 Avusturya doğumludur. 2004-2009 yılları arasında, the University of Art and Design Linz’de lisans öğrenimi görmüş, 2012’de ise Academy of Media Arts Cologne’da yüksek lisansını tamamlamıştır. Çalışmalarında, insanın doğaya etkisinin kalıntılarının arayışı içindedir. Projesinin ilk zamanlarında, insan eli değmemiş yerler bulup buralarda “zamanın derinliğini” gözlemlemiştir.
Lukas Marxt was born in 1983 in Schladming/Austria. He studied at the University of Art and Design Linz from 2004 to 2009, and completed the Post-graduate program at the Academy of Media Arts Cologne in 2012. In his work, he is always searching for relics of human impact upon nature. In the early stages of his projects, he tries to find places that are hard for mankind to settle, and then observe them from a perspective of “deep time”.
Sanatçı/Artist: Lukas Marxt
Dünya Hakları / World Sales: Sanatçıya ait Courtesy of Artist
Filmin ilk sahnesi engebeli bir araziye götürüyor bizi ve yaklaşan cehennemi hissedebiliyoruz. Çakıl taşlarının çıtırtısı ve sanatçının güçlükle nefes alışı bu yolculuğun her adımına eşlik ediyor ve bize ilerlerken karşılaşılan çaba ve zorlukları hissettiriyor. Dur durak bilmez arayış bizi, aylak aylak dolaşan birinin rahatlığıyla çelişen, kendi beklentilerimize geri döndürüyor. Uzaklarda, bizim mahrum bırakıldığımız bir haberleşme kanalının işaretlerini, göğe yükselen antenleri ve yayın kuleleri olan bir binayı görüyoruz. İzlediğimiz yol aşağıya doğru bir bodrumun karanlığına çıkıyor: Filmin tek iç mekan çekimi, doğaçlama bir sahnede, şarkı söyleyen bir kadını gösteriyor. Ama daha bu beklenmedik durumu algılamamıza fırsat olmadan, Marxt bu garip karşılaşmaya müdahale ediyor. Bu andan itibaren, yalnızca hayvanları görüyoruz, başka bir insan evladı değil. Garip bir gizleniş, birisi bir şeyler yapmaya karar verene kadarki uzayan süre gibidir. Filmin sonunda, içerisi ve dışarısını ayıran sınırlar sanki önceden hiç var olmamışcasına ortadan kayboluyor. (Daniela Kinateder)
The film´s first shot takes us over rugged terrain, and we can sense the nearby abyss. The crunching of the gravel and the artist´s labored breathing accompany each step of this expedition, giving us a feel for the efforts and difficulties involved in his progress. A restless searching in circles throws us back to our own expectations, which contrast with the ease of a sauntering man. In the distance we see a building with antennas and broadcasting towers jutting into the sky, indicating a form of communication from which we remain excluded.
Our path leads down a stairway into the darkness of a basement: The film´s sole interior shot shows a woman on an improvised stage who begins to sing. But before we have a chance to comprehend this unexpected situation, Marxt interrupts the strange encounter. From this point on we don´t see another human being, solely animals. An odd kind of lurking is an extended moment before someone decides to act. At the film´s end the borders between inside and outside seem to have disappeared — if they ever existed at all. (Daniela Kinateder)
Lukas Marxt
Lukas Marxt, 1983 Avusturya doğumludur. 2004-2009 yılları arasında, the University of Art and Design Linz’de lisans öğrenimi görmüş, 2012’de ise Academy of Media Arts Cologne’da yüksek lisansını tamamlamıştır. Çalışmalarında, insanın doğaya etkisinin kalıntılarının arayışı içindedir. Projesinin ilk zamanlarında, insan eli değmemiş yerler bulup buralarda “zamanın derinliğini” gözlemlemiştir.
Lukas Marxt was born in 1983 in Schladming/Austria. He studied at the University of Art and Design Linz from 2004 to 2009, and completed the Post-graduate program at the Academy of Media Arts Cologne in 2012. In his work, he is always searching for relics of human impact upon nature. In the early stages of his projects, he tries to find places that are hard for mankind to settle, and then observe them from a perspective of “deep time”.
T.G. 2202
AnkaraFF is on Twitter
27. AUFF
-
HOTEL / OTEL
-
MED / HIGH TIDE
-
ALEXANDER BERKMAN
-
STEENBECK'LE FİLM BOYAMA / PAINTING ON FILM ON A STEENBECK
-
MADELEINE-MADELEINE
-
EN KÜÇÜK CIVILTI/NESNELERİN BOYUTU/ EVİN YIKIMI / THE SMALLEST TWEET/THE SCALE OF THINGS/BRINGING THE HOUSE DOWN
-
KASKARA
-
SEMRA ERTAN
-
DIE SCHLEUSE
-
ODALAR / ROOMS
- Tümünü Göster