KADIN HAMLET: İNTİKAM MELEĞİ / THE ANGEL OF VENGEANCE - THE FEMALE HAMLET
27. AUFF,GÖSTERİMLER / SCREENINGS,DÜNYA SİNEMASI GÖSTERİMİ / WORLD CINEMA SCREENINGS,Dünyada Çürümüş Bir Şeyler Var! / Something is Rotten in the State of the World!
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
KADIN HAMLET: İNTİKAM MELEĞİ / THE ANGEL OF VENGEANCE - THE FEMALE HAMLET
Türkiye – Turkey / 1976 / 86’ / Digibeta / Renkli-Color / Türkçe – Turkish > İngilizce Altyazı - English Subtitles
Yönetmen /Director: Metin Erksan
Senaryo / Screenplay: Metin Erksan
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Cahit Engin
Kurgu / Editing: Süleyman Karakaya
Müzik / Music: Timur Selçuk
Oyuncular / Cast: Fatma Girik, Sevda Ferdağ, Reha Yurdakul, Ahmet Sezerel, Yüksel Gözen, Ali Cağaloğlu, Ahmet Turgutlu, Ayla Oranlı, İhsan Gedik, Coşkun Göğen, Baki Tamer, Ekrem Gökkaya, Önder Güç, Orçun Sonat, Nevra Serezli, Yavuz Selekman
Yapımcı / Producer: Metin Erksan, Memduh Ün, Fatma Girik
Yapım / Production Company: Uğur Film
Dünya Hakları / World Sales: Özlem Havuzlu
Kopya Temini / Print Source: Mehmet Eryılmaz
Sinemamızın usta yönetmenlerinden Metin Erksan, Hamlet’i 1970’li yılların Türkiye’sine getirip bir kadın olarak sinema perdesine aktarıyor. Erksan, Shakespeare’in orijinal metnine sadık kalarak titizlikle hazırladığı senaryosundan çok ilginç ve deneysel bir film yaratıyor. 1977 yılında Moskova Uluslararası Film Festivali’ne ve 1978 yılında Los Angeles Uluslararası Film Festivali’ne katılan “Kadın Hamlet”, gerçeküstü atmosferi, fantastik öğeleri ve sıradışı anlatımıyla sinema tarihimizin en özel filmleri arasındaki haklı yerini hâlâ koruyor.
Metin Erksan, one of the most prominent directors of Turkish Cinema, brings Hamlet to 70’s Turkey as a woman. He creates an interesting and experimental film from his script which is quite consistent with the original script. The film was screened at the Moscow International Film Festival in 1977 and Los Angeles International Film Festival in 1978. With its surreal atmosphere, fantastic elements and extraordinary narrative, it has a significant place in Turkish Cinema.
Metin Erksan
Metin Erksan 1929’da Çanakkale’de doğdu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nde eğitim gördü. 1947 yılından başlayarak çeşitli gazete ve dergilerde sinema makaleleri yayınlayan Erksan 1952 yılında Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun senaryosunu yazdığı “Karanlık Dünya”, “Aşık Veysel'in Hayatı” (1952) filmiyle yönetmenliğe adım attı. “Dünya Havacıları Türkiye'de” (1958), “Büyük Menderes Vadisi” (1959) adlı iki belgesel film yaptı. Edebiyat uyarlamalarına yönelerek kırsal kesim insanlarının sorunlarını işlediği filmlerle başarı kazandı. “Susuz Yaz”, 1964 Berlin Film Şenliği'nde Altın Ayı Büyük Ödülü'nü, “Yılanların Öcü” (1962), 1966 Kartaca Film Şenliği’nde birincilik kazandı. “Kuyu” (1968) 1. Adana Film Şenliği'nde birinciliğe layık görüldü. Halit Refiğ ile birlikte Ulusal Sinema anlayışının temsilcisi oldu.
Metin Erksan was born in Çanakkale in 1929. He studied at the İstanbul University, Departmen of History. Starting from 1947, he wrote film critiques in various newspapers and magazines. In 1952, he made his directorial debut with “Karanlık Dünya: Aşık Veysel'in Hayatı” with screenplay by Bedri Rahmi Eyüboğlu. He shot two documentaries named, Dünya Havacıları Türkiye'de (1958) and Büyük Menderes Vadisi (1959). By focusing on literature adaptations, he gained success with the films in which he depicted the problems of the rural people. In 1964, Susuz Yaz was granted the Golden Bear Award at the Berlin Film Festival and Yılanların Öcü (1962) received the first prize award at 1966 Kartaca Film Festival. His 1968 film, Kuyu was awarded the first prize at the 1st Adana Film Festival. Together with Halit Refiğ, he is the pioneers of the National Cinema mentality.
Seçilmiş Filmografi / Selected Filmography
1968 Kuyu
1964 Suçlular Aramızda
1964 Susuz Yaz
1963 Acı Hayat
1962 Yılanların Öcü
1961 Mahalle Arkadaşları
1960 Gecelerin Ötesi
1960 Şoför Nebahat
1959 Hicran Yarası
Yönetmen /Director: Metin Erksan
Senaryo / Screenplay: Metin Erksan
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Cahit Engin
Kurgu / Editing: Süleyman Karakaya
Müzik / Music: Timur Selçuk
Oyuncular / Cast: Fatma Girik, Sevda Ferdağ, Reha Yurdakul, Ahmet Sezerel, Yüksel Gözen, Ali Cağaloğlu, Ahmet Turgutlu, Ayla Oranlı, İhsan Gedik, Coşkun Göğen, Baki Tamer, Ekrem Gökkaya, Önder Güç, Orçun Sonat, Nevra Serezli, Yavuz Selekman
Yapımcı / Producer: Metin Erksan, Memduh Ün, Fatma Girik
Yapım / Production Company: Uğur Film
Dünya Hakları / World Sales: Özlem Havuzlu
Kopya Temini / Print Source: Mehmet Eryılmaz
Sinemamızın usta yönetmenlerinden Metin Erksan, Hamlet’i 1970’li yılların Türkiye’sine getirip bir kadın olarak sinema perdesine aktarıyor. Erksan, Shakespeare’in orijinal metnine sadık kalarak titizlikle hazırladığı senaryosundan çok ilginç ve deneysel bir film yaratıyor. 1977 yılında Moskova Uluslararası Film Festivali’ne ve 1978 yılında Los Angeles Uluslararası Film Festivali’ne katılan “Kadın Hamlet”, gerçeküstü atmosferi, fantastik öğeleri ve sıradışı anlatımıyla sinema tarihimizin en özel filmleri arasındaki haklı yerini hâlâ koruyor.
Metin Erksan, one of the most prominent directors of Turkish Cinema, brings Hamlet to 70’s Turkey as a woman. He creates an interesting and experimental film from his script which is quite consistent with the original script. The film was screened at the Moscow International Film Festival in 1977 and Los Angeles International Film Festival in 1978. With its surreal atmosphere, fantastic elements and extraordinary narrative, it has a significant place in Turkish Cinema.
Metin Erksan
Metin Erksan 1929’da Çanakkale’de doğdu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nde eğitim gördü. 1947 yılından başlayarak çeşitli gazete ve dergilerde sinema makaleleri yayınlayan Erksan 1952 yılında Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun senaryosunu yazdığı “Karanlık Dünya”, “Aşık Veysel'in Hayatı” (1952) filmiyle yönetmenliğe adım attı. “Dünya Havacıları Türkiye'de” (1958), “Büyük Menderes Vadisi” (1959) adlı iki belgesel film yaptı. Edebiyat uyarlamalarına yönelerek kırsal kesim insanlarının sorunlarını işlediği filmlerle başarı kazandı. “Susuz Yaz”, 1964 Berlin Film Şenliği'nde Altın Ayı Büyük Ödülü'nü, “Yılanların Öcü” (1962), 1966 Kartaca Film Şenliği’nde birincilik kazandı. “Kuyu” (1968) 1. Adana Film Şenliği'nde birinciliğe layık görüldü. Halit Refiğ ile birlikte Ulusal Sinema anlayışının temsilcisi oldu.
Metin Erksan was born in Çanakkale in 1929. He studied at the İstanbul University, Departmen of History. Starting from 1947, he wrote film critiques in various newspapers and magazines. In 1952, he made his directorial debut with “Karanlık Dünya: Aşık Veysel'in Hayatı” with screenplay by Bedri Rahmi Eyüboğlu. He shot two documentaries named, Dünya Havacıları Türkiye'de (1958) and Büyük Menderes Vadisi (1959). By focusing on literature adaptations, he gained success with the films in which he depicted the problems of the rural people. In 1964, Susuz Yaz was granted the Golden Bear Award at the Berlin Film Festival and Yılanların Öcü (1962) received the first prize award at 1966 Kartaca Film Festival. His 1968 film, Kuyu was awarded the first prize at the 1st Adana Film Festival. Together with Halit Refiğ, he is the pioneers of the National Cinema mentality.
Seçilmiş Filmografi / Selected Filmography
1968 Kuyu
1964 Suçlular Aramızda
1964 Susuz Yaz
1963 Acı Hayat
1962 Yılanların Öcü
1961 Mahalle Arkadaşları
1960 Gecelerin Ötesi
1960 Şoför Nebahat
1959 Hicran Yarası
T.G. 2083
AnkaraFF is on Twitter
27. AUFF
-
ODALAR / ROOMS
-
ROHFILM
-
ESİR UFUK / CAPTIVE HORIZON
-
YILDIRIM / LIGHTNING STRIKES
-
YENİDEN ÇERÇEVELEME / REFRAME
-
YAZLIK / SECOND HOME
-
ADOLF WINKELMANN, KASSEL, 09.12.67, 11.54H
-
YALNIZLIK GİBİ AMA DEĞİL / IT SEEMS TO BE LONLINESS BUT IT IS NOT
-
ABU HAL'A'NIN OĞULLARI / THE SONS OF ABU HAL'A
-
EMPOR
- Tümünü Göster