Belgeselde Farklı Formlar: Canlandırma Belgeseller Üzerine
Belgeselde Farklı Formlar Söyleşisi / Different Forms of Documentary: Animadocs
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
Belgeselde Farklı Formlar: Canlandırma Belgeseller Üzerine
Belgeselde Farklı Formlar: Canlandırma Belgeseller Üzerine / About Different Forms of Documentary: Animadocs
Yer: Kızılay Büyülü Fener, Salon 4
Gün: 25 Nisan Cumartesi
Saat: 16:30
DOK Leipzig program koordinatörü Lars Meyer, yönetmen ve video aktivist Alper Şen, akademisyen ve yönetmen Ersan Ocak’ın ve yönetmen Mario Rizzi’nin katılımıyla, günümüz teknolojisi ile de paralel değişen-dönüşen belgesel anlatısı, farklı formlarıyla ele alınacaktır.
Lars Meyer
1974 yılında Bremen’de doğdu. Berlin’de Alman Edebiyatı, tiyatro ve gazetecilik eğitimi gördü. Münih’te senaryo yazım eğitimi aldı. 2001-2002 yılları arasında Schaubühne Lindenfels Leipzig’de sinema yöneticiliği yaptı. O dönemden bugüne özellikle MDR Figaro’da serbest gazetecilik ve film eleştirmenliği yapmaktadır. Ayrıca çeşitli festivallerde ve DOK Leipzing’in basın bölümünde görev almaktadır. Bunların yanı sıra, Dresden Filmfest için “canlandırma sineması için karşılıklı ilişkiler formunu” yönetmektedir. Lars Meyer Berlin’de yaşıyor.
Alper Şen
Alper Şen Ankara’da doğdu. Siyaset bilimi okudu, sinema bölümünde yüksek lisans çalışmasını sürdürüyor. 2000 yılından bu yana VideA, Barış için Sinema, Film Kolektifi, KozaVisual, NisiMasa, Karahaber gibi çeşitli video ve film kolektifleriyle çalıştı. 2007’de “Hakkari’den Ankara’ya Kağıtçılar” adlı belgeseliyle uluslararası film festivalleri ve video sergilerde yer aldı. 2009 yılında Almanya ve Fransa’da futbol üzerine iki belgesel film yaptı. 2010’da sanatçı Antoni Muntadas’ın “Çeviri Üzerine: Açık Radyo” adlı video projesinde çalıştı. Artıkişler ve Videoccupy kolektifleri kurucu üyesidir.
Ersan Ocak
(Görsel) kültürel çalışmalar yapan Ersan Ocak, aynı zamanda belgesel film ve video-sanat işleri üreten bağımsız bir sinemacı. Temel araştırma alanları belgesel sinema, video-sanatı ve yeni medya hikaye anlatıcılığı (özellikle yeni medya belgeselleri). Bir süredir, “deneme film” (essay film) üzerine kuramsal ve uygulamalı olarak çalışıyor. Deneme filmin yeni medya ortamlarında tasarımı ve üretimi üzerine deneyler yapıyor. Ersan Ocak, 2011 yılından beri Bilkent Üniversitesi, İletişim ve Tasarım Bölümü’nde, Yrd. Doç. Dr. olarak çalışıyor. Belgesel Sinemacılar Birliği’nin kurucu üyelerinden. Ayrıca, Sinema Laboratuarı ve Yeni Medya_AçıkLab’ın (New Media_OpenLab) kurucusu.
Mario Rizzi
Mario Rizzi is an Italian artist living in Berlin. His films were presented - amongst others – at MAXXI, Rome & PS1, New York (2014), NBK, Berlin & MAK, Vienna (2013), SALT, Istanbul & NCC, Saint Petersburg (2011), Taipei Biennial & Van Abbemuseum, Eindhoven (2008), MoMA, New York & Tate Modern, London (2007), İstanbul Biennial (2005) & Sydney Biennial (2004). They competed at the Berlin Film Festival Official Competition twice (2013 & 2008). In 2012 Rizzi won the Sharjah Art Foundation Production Programme Award. His works are in public collections, including the Museum of Modern Art in New York.
Different Forms in Documentary Colloquy:
The documentary narrative, that is also changing and transforming in parallel with present day technology will be treated considering its different forms with participation of The DOK Leipzig programme coordinator Lars Meyer, director and video activist Alper Şen, academic and director Ersan Ocak and director Mario Rizzi
Lars Meyer
Lars Meyer, born in 1974 in Bremen, studied German Literature, Theatre Studies and Journalism at the University of Berlin and attended the script writing academy in Munich. From 2001 to 2002 he managed the cinema in the Schaubühne Lindenfels Leipzig. Since then he has worked as a freelance journalist and film critic, especially for MDR Figaro. Several times, he also worked as an employee for film festivals, among others in the Press Department at DOK Leipzig. Since 2005 he has coordinated the international “exchange forum prospects for the animated film” for the Filmfest Dresden. Lars Meyer lives in Berlin.
Alper Şen
Alper Şen was born in Ankara in 1977. He graduated from the Department of Political Science. He is pursuing his master’s study on cinema. He worked with various video collectives such as VideA, Cinema for Peace, Film Collective, KozaVisual, NisaMasa and Karahaber. In 2007 his video-documentary “Scavengers from Hakkari to Ankara” was screened at international film festivals and video exhibitions. In 2009, he directed two documentaries on football in Germany and France. In 2010 he worked on the Antoni Muntadas’ video project “On Translation: Açık Radyo”. Co-founder and member of Artıkişler/Wasteworks and Videoccupy Collectives.
Ersan Ocak
Being a (visual) cultural researcher, Ersan Ocak works as an independent filmmaker. He makes documentary films and experimental video art works. His main research interests are documentary, video-art, and new media storytelling (specifically new media documentary). Currently he is theoretically and experimentally working on essay film and experimenting on the design and production of it. Ersan Ocak is an Assistant Professor at Bilkent University Department Communication & Design. He is one of the founder members of the Association of Documentary Filmmakers in Turkey. He is also the founder of the Cinema Lab and the New Media_OpenLab.
Mario Rizzi
Berlin’de yaşayan İtalyan sanatçı Mario Rizzi’nin filmleri; MAXXI, Rome & PS1, New York (2014); NBK, Berlin & MAK, Vienna (2013), SALT, İstanbul & NCC, Saint Petersburg (2011), Taipei Bienali & Van Abbemuseum, Eindhoven (2008), MoMA, New York & Tate Modern, Londra (2007), İstanbul Bienali (2005), Sidney Bienali (2004) ve daha pek çok farklı yerde izleyici ile buluşmuş, Berlin Film Festivali’nde iki kez (2008, 2013) yarışmıştır. Rizzi, 2012’de Sharjah Sanat Kurumu’ndan yapım desteği ödülü kazanmıştır. Çalışmaları New York Modern Sanat Müzesi gibi kurumların koleksiyonlarında yer almaktadır.
Yer: Kızılay Büyülü Fener, Salon 4
Gün: 25 Nisan Cumartesi
Saat: 16:30
DOK Leipzig program koordinatörü Lars Meyer, yönetmen ve video aktivist Alper Şen, akademisyen ve yönetmen Ersan Ocak’ın ve yönetmen Mario Rizzi’nin katılımıyla, günümüz teknolojisi ile de paralel değişen-dönüşen belgesel anlatısı, farklı formlarıyla ele alınacaktır.
Lars Meyer
1974 yılında Bremen’de doğdu. Berlin’de Alman Edebiyatı, tiyatro ve gazetecilik eğitimi gördü. Münih’te senaryo yazım eğitimi aldı. 2001-2002 yılları arasında Schaubühne Lindenfels Leipzig’de sinema yöneticiliği yaptı. O dönemden bugüne özellikle MDR Figaro’da serbest gazetecilik ve film eleştirmenliği yapmaktadır. Ayrıca çeşitli festivallerde ve DOK Leipzing’in basın bölümünde görev almaktadır. Bunların yanı sıra, Dresden Filmfest için “canlandırma sineması için karşılıklı ilişkiler formunu” yönetmektedir. Lars Meyer Berlin’de yaşıyor.
Alper Şen
Alper Şen Ankara’da doğdu. Siyaset bilimi okudu, sinema bölümünde yüksek lisans çalışmasını sürdürüyor. 2000 yılından bu yana VideA, Barış için Sinema, Film Kolektifi, KozaVisual, NisiMasa, Karahaber gibi çeşitli video ve film kolektifleriyle çalıştı. 2007’de “Hakkari’den Ankara’ya Kağıtçılar” adlı belgeseliyle uluslararası film festivalleri ve video sergilerde yer aldı. 2009 yılında Almanya ve Fransa’da futbol üzerine iki belgesel film yaptı. 2010’da sanatçı Antoni Muntadas’ın “Çeviri Üzerine: Açık Radyo” adlı video projesinde çalıştı. Artıkişler ve Videoccupy kolektifleri kurucu üyesidir.
Ersan Ocak
(Görsel) kültürel çalışmalar yapan Ersan Ocak, aynı zamanda belgesel film ve video-sanat işleri üreten bağımsız bir sinemacı. Temel araştırma alanları belgesel sinema, video-sanatı ve yeni medya hikaye anlatıcılığı (özellikle yeni medya belgeselleri). Bir süredir, “deneme film” (essay film) üzerine kuramsal ve uygulamalı olarak çalışıyor. Deneme filmin yeni medya ortamlarında tasarımı ve üretimi üzerine deneyler yapıyor. Ersan Ocak, 2011 yılından beri Bilkent Üniversitesi, İletişim ve Tasarım Bölümü’nde, Yrd. Doç. Dr. olarak çalışıyor. Belgesel Sinemacılar Birliği’nin kurucu üyelerinden. Ayrıca, Sinema Laboratuarı ve Yeni Medya_AçıkLab’ın (New Media_OpenLab) kurucusu.
Mario Rizzi
Mario Rizzi is an Italian artist living in Berlin. His films were presented - amongst others – at MAXXI, Rome & PS1, New York (2014), NBK, Berlin & MAK, Vienna (2013), SALT, Istanbul & NCC, Saint Petersburg (2011), Taipei Biennial & Van Abbemuseum, Eindhoven (2008), MoMA, New York & Tate Modern, London (2007), İstanbul Biennial (2005) & Sydney Biennial (2004). They competed at the Berlin Film Festival Official Competition twice (2013 & 2008). In 2012 Rizzi won the Sharjah Art Foundation Production Programme Award. His works are in public collections, including the Museum of Modern Art in New York.
Different Forms in Documentary Colloquy:
The documentary narrative, that is also changing and transforming in parallel with present day technology will be treated considering its different forms with participation of The DOK Leipzig programme coordinator Lars Meyer, director and video activist Alper Şen, academic and director Ersan Ocak and director Mario Rizzi
Lars Meyer
Lars Meyer, born in 1974 in Bremen, studied German Literature, Theatre Studies and Journalism at the University of Berlin and attended the script writing academy in Munich. From 2001 to 2002 he managed the cinema in the Schaubühne Lindenfels Leipzig. Since then he has worked as a freelance journalist and film critic, especially for MDR Figaro. Several times, he also worked as an employee for film festivals, among others in the Press Department at DOK Leipzig. Since 2005 he has coordinated the international “exchange forum prospects for the animated film” for the Filmfest Dresden. Lars Meyer lives in Berlin.
Alper Şen
Alper Şen was born in Ankara in 1977. He graduated from the Department of Political Science. He is pursuing his master’s study on cinema. He worked with various video collectives such as VideA, Cinema for Peace, Film Collective, KozaVisual, NisaMasa and Karahaber. In 2007 his video-documentary “Scavengers from Hakkari to Ankara” was screened at international film festivals and video exhibitions. In 2009, he directed two documentaries on football in Germany and France. In 2010 he worked on the Antoni Muntadas’ video project “On Translation: Açık Radyo”. Co-founder and member of Artıkişler/Wasteworks and Videoccupy Collectives.
Ersan Ocak
Being a (visual) cultural researcher, Ersan Ocak works as an independent filmmaker. He makes documentary films and experimental video art works. His main research interests are documentary, video-art, and new media storytelling (specifically new media documentary). Currently he is theoretically and experimentally working on essay film and experimenting on the design and production of it. Ersan Ocak is an Assistant Professor at Bilkent University Department Communication & Design. He is one of the founder members of the Association of Documentary Filmmakers in Turkey. He is also the founder of the Cinema Lab and the New Media_OpenLab.
Mario Rizzi
Berlin’de yaşayan İtalyan sanatçı Mario Rizzi’nin filmleri; MAXXI, Rome & PS1, New York (2014); NBK, Berlin & MAK, Vienna (2013), SALT, İstanbul & NCC, Saint Petersburg (2011), Taipei Bienali & Van Abbemuseum, Eindhoven (2008), MoMA, New York & Tate Modern, Londra (2007), İstanbul Bienali (2005), Sidney Bienali (2004) ve daha pek çok farklı yerde izleyici ile buluşmuş, Berlin Film Festivali’nde iki kez (2008, 2013) yarışmıştır. Rizzi, 2012’de Sharjah Sanat Kurumu’ndan yapım desteği ödülü kazanmıştır. Çalışmaları New York Modern Sanat Müzesi gibi kurumların koleksiyonlarında yer almaktadır.
T.G. 1763
AnkaraFF is on Twitter
26. AUFF
-
Kar ve Huzur
-
Salt Rant / Pure Rent
-
Nodül Adam / A Man of Knots / L'Homme Nodosité
-
Temiz / Clean
-
Kurtçuk Besleyen / The Maggot Feeder / Ussinuumaja
-
Wong Kar Wai Üzerine Kısa Bir Film / A Short Film About Wong Kar Wai
-
Beşeri Haller; Tecrit; Video Sanatı / Human Frames: Isolation; Video Arts
-
Beşeri Haller; Şeylerin Duygulanımı; Video Sanatı / Human Frames: Mono no aware; Video Arts
-
Çocuklar İçin Yaratıcı Drama Atölyesi
-
Video Sanatı Sergisi: Düşman Biziz; Şüphe Altında Yaşam Video Art Exhibition: We, The Enemy; Living Under Suspicion
- Tümünü Göster