Memoria
The Guardian’dan Peter Bradshaw’un filme 5 yıldız verdiği yorumunda şöyle yazıyor; “Swinton Medellin'de çiçek satan gurbetçi bir İngiliz kadın olan Jessica'yı oynuyor. Kız kardeşi Karen, gizemli bir solunum şikayetiyle hastaneye yatınca onu ve kocası Juan'ı ziyaret etmek için Bogota'ya giden Jessica, bir gece uykusundan garip bir patlama ya da sonik patlama ile uyanıyor. Neler oluyor? Weerasethakul, neredeyse imzası kabul edilebilecek paralellikler ve karşıtlıklar kullanarak, yaşayanların ve ölülerin dünyalarını, geçmiş ve bugünü harmanlayarak güzel, esrarengiz ve gizemli bir film yaratıyor. Ben Kenigsberg, Weerasethakul için “sanki diğer bütün yönetmenlerden başka bir gezegende çalışıyor gibi; ama belki de sadece dünyayı herkesten farklı gördüğü içindir” diyor. Sihirli bir gerçekçiliği olan filmin ritmine kendinizi kaptırırsanız gerçekten sihirli bir dünyaya adım atabilirsiniz.
Peter Bradshaw of The Guardian wrote ‘Swinton plays Jessica, an expatriate Englishwoman who lives in Medellin running a market-gardening business selling flowers; she is in Bogota visiting her sister Karen and her husband, Juan, because Karen is ill in hospital with a mysterious respiratory complaint. One night, Jessica is awoken from a sleep by a strange bang or sonic boom. What is going on?’ in his 5-star review of Weerasethakul’s new film. Using parallels and contrasts, which is Weerasethakul’s signature moves, he blends the worlds of the living and the dead, the past and the present to craft a beautifully enigmatic and mysterious film. Ben Kenigsberg describes Weerasethakul as “it's like he's working on another planet from all the other directors; But maybe it's just because he sees the world differently from everyone else.” If you immerse yourself in the rhythm of this magically realistic film, you can really step into a magical world.
Kolombiya, Tayland Colombia, Thailand / 2021 / 138’ / DCP / Renkli Color / İngilizce, İspanyolca English, Spanish / Türkçe, İngilizce Altyazı Turkish, English Subtitles
Yönetmen / Director: Apichatpong Weerasethakul
Senaryo / Screenplay: Apichatpong Weerasethakul
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Sayombhu Mukdeeprom
Kurgu / Editing: Lee Chatametikool
Müzik / Music: Cesar Lopez
Oyuncular / Cast: Tilda Swinton, Elkin Diaz, Jeanne Balibar, Juan Pablo Urrego, Agnes Brekke
Yapımcı / Producer: Diana Bustamente, Julio Chavezmontes, Charles de Meaux, Simon Field, Keith Griffiths, Michael Weber, Apichatpong Weerasethakul
Yapım Şirketi / Production Company: Illuminations Films, Kick the Machine, Burning Blue, Anna Sanders Films, The Match Factory, Piano
Dağıtımcı / Distributor: Bir Film
E-posta / E-mail: ozge.koc@birfilm.com
Yaş Sınırı / Age Limit: +18
2021 Cannes FF; Jüri Ödülü
2021 Cannes FF; Jury Prize
Apichatpong Weerasethakul
Tayland'ın kuzeydoğu tarafında Khon Kaen şehrinde büyüyen Weerasethalul, Khon Kaen Üniversitesinde Mimarlık eğitimini tamamladıktan sonra Chicago Sanat Enstitüsünde film yapımı üzerine Yüksek Lisansını tamamladı. Filmlerinde Tayland televizyon ve radyo programlarında, eski filmlerde ve çizgi romanlarda bulunan olay örgüsü yapılarıyla deneyler yapmayı seven yönetmen; profesyonel olmayan aktörler ve doğaçlama diyaloglar kullanarak kendine özgü tarzını yaratmak için kurgu ve belgesel film yapımını harmanlıyor. Filmleri genellikle doğa, rüyalar, cinsellik ve Batı'nın Asya ve Tayland algısı temalarını içeriyor. 2000 yılında o yılın en iyi filmlerinden biri de kabul edilen ilk uzun filmi Mysterious Object at Noon isimli belgeselini ve hemen ardından 2002 Cannes FF’de Belirli Bir Bakış Bölümünde birinci olan Mutlulukla Kalın filmini çekiyot. Daha sonra da Tropical Malady, 2004 Cannes FF’de Jüri Ödülününü de aldıktan sonra 2010’da yine Cannes FF'de En İyi Film ödülünü kazanan Amcam Önceki Hayatlarını Hatırlıyor’u çekiyor.
Weerasethalul grew up in the northeast side of Thailand in the city Khon Kaen. After completing his studied Architecture at the Khon Kaen University, he went onto do his Master of Fine Arts Degree at The School of the Art Institute of Chicago on filmmaking. He experiments with plot structures found in Thai tv and radio programmes, old films and comic books in his films. With the use of non-professional actors and improvised dialogue he blends fiction and documentary film making to create his unique style. His films generally include the themes of nature, dreams, sexuality and Western perceptions of Asia and Thailand. His first feature length film was the documentary Mysterious Object at Noon which garnered the attention of many critics and is considered one of the best films of the year 2000. After this work he made the film Blissfully Yours which won the top prize at the 2002 Cannes FF in Un Certain Regard programme. His next work Tropical Malady won the jury prize at the 2004 Cannes. His next big win came with his film Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives, winning the Best Film in 2010 Cannes FF.
Filmografi / Filmography
2015 Cemetery of Splendour / Rak ti Khon Kaen
2012 Mekong Hotel
2010 Amcam Önceki Hayatlarını Hatırlıyor / Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives / Loong Boonmee raleuk chat
2006 Syndromes and a Century / Sang Sattawat
2004 Tropical Malady / Sud Pralad
2003 The Adventures of Iron Pussy / Hua jai tor ra nong
2002 Mutlulukla Kalın / Blissfully Yours / Sud Sanaeha
Dünya Sineması
Dünya Festivallerinden
AnkaraFF is on Twitter
32. ANKARAFF
-
VEKAM Ankara Özel Gösterimi
-
Kerr
-
Kara Trenle Götürdüm Şehrimi
-
Gölgenin Seyri / Türk Sinemasının Tartışmalı İlkleri - Watching the Shadow / Controversial Firsts in Turkish Cinema
-
Efsaneler / Legends
-
Sen Ben Lenin / You Me Lenin
-
Sardunya / Geranium
-
Sabırsızlık Zamanı / Time Of Impatience
-
Okul Tıraşı / Brother's Keeper
-
Lacivert Gece / Dark Blue Night
- Tümünü Göster