ENVANTER / INVENTORY / INVENTUR – METZSTRASSE 11
27. AUFF,GÖSTERİMLER / SCREENINGS,DÜNYA SİNEMASI GÖSTERİMİ / WORLD CINEMA SCREENINGS,Çok Uzaktan Gelmiş Olamayız!”: Želimir Žilnik Toplu Gösterimi / We Couldn't Have Come From This Far Away!”: Želimir Žilnik Retrospective
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
ENVANTER / INVENTORY / INVENTUR – METZSTRASSE 11
Almanya – Germany / 1975 / 9’ / Betacam SP / Renkli-Color / Almanca, İtalyanca, Yunanca, Türkçe, Kürtçe, Sırpça, Hırvatça – German, Italian, Greek, Turkish, Kurdish, Serbian, Croatian > Türkçe ve İngilizce Altyazı - Turkish and English Subtitles
Yönetmen /Director: Želimir Žilnik
Senaryo / Screenplay: Želimir Žilnik
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Andrej Popović
Yapımcı / Producer: Frank Thomas Aeckerle
Yapım / Production Company: Alligator Film, Almanya
Kopya Temini / Print Source: Sarita Matijevic (smatijevic@sbb.rs)
Münih’in merkezindeki Metzstrasse 11 nolu binadaki kiracılar üzerine film: Çoğu Almanya’da işçi olarak çalışan yabancılar (Yugoslavlar, İtalyanlar, Türkler, Yünanlılar…). Hepsi kendi ana dilinde, kim olduğunu, yaşadığı sorunları ve gelecekle ilgili umutlarını ve planlarını anlatıyor. Bu yapısalcı kurguda, neleri anlattıkları ve ne kadar anlattıkları acaba onların elinde mi?
“Envanter, insanların fikirlerden daha öncelikli olduğunu ve toplumlarda kimliksizliği ve bireyselliğin yoksunluğunu savunuyor” (Ewa Mazierska)
The tenants of an old building (Metzstrasse no. 11) in the centre of Munich are featured in this film: Most of them are foreigners who work in Germany as “guest workers” (Yugoslavs, Italians, Turks, Greeks, etc.). In their mother tongue, each of them tells who he or she is, and briefly talks about their major worries, new hopes and plans for the future. Playing themselves in a rigorous structuralist setting, it is they themselves who determine what and how much of themselves they reveal.
“Inventory advocates the primacy of people over ideas and the relative anonymity and lack of importance of individual people in a specific society.” (Ewa Mazierska)
Yönetmen /Director: Želimir Žilnik
Senaryo / Screenplay: Želimir Žilnik
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Andrej Popović
Yapımcı / Producer: Frank Thomas Aeckerle
Yapım / Production Company: Alligator Film, Almanya
Kopya Temini / Print Source: Sarita Matijevic (smatijevic@sbb.rs)
Münih’in merkezindeki Metzstrasse 11 nolu binadaki kiracılar üzerine film: Çoğu Almanya’da işçi olarak çalışan yabancılar (Yugoslavlar, İtalyanlar, Türkler, Yünanlılar…). Hepsi kendi ana dilinde, kim olduğunu, yaşadığı sorunları ve gelecekle ilgili umutlarını ve planlarını anlatıyor. Bu yapısalcı kurguda, neleri anlattıkları ve ne kadar anlattıkları acaba onların elinde mi?
“Envanter, insanların fikirlerden daha öncelikli olduğunu ve toplumlarda kimliksizliği ve bireyselliğin yoksunluğunu savunuyor” (Ewa Mazierska)
The tenants of an old building (Metzstrasse no. 11) in the centre of Munich are featured in this film: Most of them are foreigners who work in Germany as “guest workers” (Yugoslavs, Italians, Turks, Greeks, etc.). In their mother tongue, each of them tells who he or she is, and briefly talks about their major worries, new hopes and plans for the future. Playing themselves in a rigorous structuralist setting, it is they themselves who determine what and how much of themselves they reveal.
“Inventory advocates the primacy of people over ideas and the relative anonymity and lack of importance of individual people in a specific society.” (Ewa Mazierska)
T.G. 1844
AnkaraFF is on Twitter
27. AUFF
-
FANTEZİLERİMDE / NELLA FANTASIA
-
ÇARŞAFLAR / BEDSHEETS
-
NACHTWACHE
-
MACHORKA MUFF
-
LONDRA YÜRÜYÜŞLERİ, NO.1: "SALDIRI, SALDIRI, KARŞI SALDIRI!" / LONDON WALKS, WALK NO.1: "FIGHT, FIGHT, FIGHT BACK!"
-
TERCİH/KAPSAM / ELECTION/COVERAGE
-
POLLY
-
SİYAH YAĞMURUN BEYAZ İZLERİ / BLACK RAIN WHITE SCARS
-
YAPRAKSIZ / LEAFLESS
-
SESSİZ DİKİŞ / HER SILENT SEAMING
- Tümünü Göster