TİTO’NUN SIRBİSTAN’DA İKİNCİ KEZ ZUHURU / TITO AMONG THE SERBS FOR THE SECOND TIME / TITO PO DRUGI PUT MEĐU SRBIMA
27. AUFF,GÖSTERİMLER / SCREENINGS,DÜNYA SİNEMASI GÖSTERİMİ / WORLD CINEMA SCREENINGS,Çok Uzaktan Gelmiş Olamayız!”: Želimir Žilnik Toplu Gösterimi / We Couldn't Have Come From This Far Away!”: Želimir Žilnik Retrospective
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
TİTO’NUN SIRBİSTAN’DA İKİNCİ KEZ ZUHURU / TITO AMONG THE SERBS FOR THE SECOND TIME / TITO PO DRUGI PUT MEĐU SRBIMA
Yugoslavya Federal Cumhuriyeti – Federal Republic of Yugoslavia / 1994 / 44’ / Betacam SP / Renkli-Color / Sırpça, Hırvatça, İngilizce – Serbian, Croatian, English > Türkçe ve İngilizce Altyazı - Turkish and English Subtitles
Yönetmen /Director: Želimir Žilnik
Senaryo / Screenplay: Želimir Žilnik
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Miodrag Milošević
Kurgu / Editing: Dara Arsenov
Ses / Sound: Zoran Prodanović
Oyuncular / Cast: Dragoljub Ljubičić, Milan Pavlović
Yapım / Production Company: B92
Kopya Temini / Print Source: Sarita Matijevic (smatijevic@sbb.rs)
1994, Belgrad. Şehirde, Tito’nun üniformasını giymiş bir adam ortaya çıkıyor. Anında, insanlar etrafında toplaşıp onunla hararetli tartışmalara giriyorlar. Neredeyse tamamı, eski, Yugoslavya döneminden şikayet ediyor ve herşeyin sorumlusu olarak Tito’yu suçluyor.
“İnsanları geçmişleriyle yüzleştirmek istedim. Geçmiş kaybolur ve hiçbir zaman mantık çerçevesinde değerlendirilemez. Dev bir kara deliğe, bir tabuya, kimliğimizde bir boşluğa dönüşür. Ve tabularda baskılara ve Bosna’daki vahşete dönüşür.” (Želimir Žilnik)
Belgrade, 1994. A man in Tito’s uniform appears in the city. Instantly, groups of people flock around him and get involved in passionate discussions. Almost all of them complain about the old times in Yugoslavia and blame Tito for everything.
“I wanted to confront people with their past. The past disappears, it is never rationally appraised. It becomes a big black hole, a taboo, a gap in our identity. And taboos lead to repression and the savagery in Bosnia” (Želimir Žilnik)
Yönetmen /Director: Želimir Žilnik
Senaryo / Screenplay: Želimir Žilnik
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Miodrag Milošević
Kurgu / Editing: Dara Arsenov
Ses / Sound: Zoran Prodanović
Oyuncular / Cast: Dragoljub Ljubičić, Milan Pavlović
Yapım / Production Company: B92
Kopya Temini / Print Source: Sarita Matijevic (smatijevic@sbb.rs)
1994, Belgrad. Şehirde, Tito’nun üniformasını giymiş bir adam ortaya çıkıyor. Anında, insanlar etrafında toplaşıp onunla hararetli tartışmalara giriyorlar. Neredeyse tamamı, eski, Yugoslavya döneminden şikayet ediyor ve herşeyin sorumlusu olarak Tito’yu suçluyor.
“İnsanları geçmişleriyle yüzleştirmek istedim. Geçmiş kaybolur ve hiçbir zaman mantık çerçevesinde değerlendirilemez. Dev bir kara deliğe, bir tabuya, kimliğimizde bir boşluğa dönüşür. Ve tabularda baskılara ve Bosna’daki vahşete dönüşür.” (Želimir Žilnik)
Belgrade, 1994. A man in Tito’s uniform appears in the city. Instantly, groups of people flock around him and get involved in passionate discussions. Almost all of them complain about the old times in Yugoslavia and blame Tito for everything.
“I wanted to confront people with their past. The past disappears, it is never rationally appraised. It becomes a big black hole, a taboo, a gap in our identity. And taboos lead to repression and the savagery in Bosnia” (Želimir Žilnik)
T.G. 1437
AnkaraFF is on Twitter
27. AUFF
-
ROHFILM
-
ODALAR / ROOMS
-
YILDIRIM / LIGHTNING STRIKES
-
YENİDEN ÇERÇEVELEME / REFRAME
-
ESİR UFUK / CAPTIVE HORIZON
-
ADOLF WINKELMANN, KASSEL, 09.12.67, 11.54H
-
YAZLIK / SECOND HOME
-
EMPOR
-
YALNIZLIK GİBİ AMA DEĞİL / IT SEEMS TO BE LONLINESS BUT IT IS NOT
-
ABU HAL'A'NIN OĞULLARI / THE SONS OF ABU HAL'A
- Tümünü Göster