KAPALI GİŞE: TÜRKİYE’DE TEKELLEŞEN FİLM DAĞITIMI / ONLY BLOCKBUSTERS LEFT ALIVE: MONOPOLIZING FILM DISTRIBUTION IN TURKEY
27. AUFF,ÖZEL GÖSTERİMLER / SPECIAL SCREENINGS
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
KAPALI GİŞE: TÜRKİYE’DE TEKELLEŞEN FİLM DAĞITIMI / ONLY BLOCKBUSTERS LEFT ALIVE: MONOPOLIZING FILM DISTRIBUTION IN TURKEY
Almanya – Germany / 2016 / 45’ / Dijital-Digital / Renkli-Color / Türkçe-Turkish > İngilizce Altyazı –English Subtitles
Yönetmen /Director: Şenay Aydemir, Evrim Kaya, Fırat Yücel, Kaan Müjdeci
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Kemalettin Sert
Kurgu / Editing: Doruk Kaya
Yapımcı / Producer: Kaan Müjdeci
Dünya Hakları / World Sales: Coloured Giraffes
Telefon / Phone: +49 163 861 85 91
E-Posta / E-Mail: nazli.kilerci@gmail.com
Türkiye sinema endüstrisi son on yılda büyük bir atılım gerçekleştirdi. 2015 yılının verileri hem seyirci hem de üretilen film sayısında önemli bir yükselişe işaret ediyor. Oysa herhangi bir düzenlemeye tâbi tutulmayan sektördeki bu büyüme, dağıtımdaki adaletsizliği ve salon sıkıntısını daha da büyüttü. Tek bir sinema zinciri, pazarın yüzde 50´sinden fazlasını elinde bulundururken, aynı zamanda dağıtım ve yapım süreçlerini de kontrol etmeye başladı. Bu tekelleşme ortamında bağımsız filmlere yer yok gibi görünüyor. Kapalı Gişe, yapımcılar, yönetmenler, dağıtımcılar ve ekonomistlerle seyircinin seçme özgürlüğüne engel olan bu çarpık ekonominin yarattığı tahribatın izini sürüyor.
Turkish film industry has been experiencing a breakthrough in the last ten years. According to 2015 figures, there is a bold uptrend in terms of viewers and film production. Yet without any regulations at work, this growth only made injustices in distribution bigger. While a single cinema chain controls more then 50% of the market, it also started to control distribution and production. In this monopolized environment, there seems to be no country for independent production. With the guidance of producers, distributors, and economists, the film traces the distortion created by the bad economy that has become an obstacle for freedom of choice.
Şenay Aydemir, Evrim Kaya, Fırat Yücel, Kaan Müjdeci
Aydemir, 1975’te Şavşat’ta doğdu. Kültür sanat muhabiri, editör olarak çalıştı, sinema eleştirileri kaleme aldı. Sinema kitaplarına yazılarıyla katkıda bulundu. Birçok festivalde jüri üyeliği yaptı. Halen serbest gazeteci ve yazar olarak çalışmaktadır.
Kaya, 2004 yılında Boğaziçi Üniversitesi Sinema Kulübü’nde Görüntü dergisini çıkararak başladığı sinema yazarlığına, Yeni Film ve Agos’da devam etti. Halen Hayat TV’de haftalık sinema programı On Seansı’nı hazırlayıp sunmakta, düzenli olarak Arkapencere ve Altyazı dergilerinde yazmaktadır.
Müjdeci, 1980’de Ankara’da doğdu. İlk uzun metraj filmi olan “Sivas”, dünya prömiyerini 71. Venedik Film Festivali’nde ana yarışmada yaptı, Jüri Özel Ödülünü aldı. Sivas, 88. Oscar Akademi Ödülleri, En İyi Yabancı Film dalında, Türkiye aday adayıdır.
Yücel, arkadaşlarıyla birlikte 2001’de kurduğu Altyazı Aylık Sinema Dergisi’nin genel yayın yönetmenliğini sürdürmektedir. Çeşitli gazete ve dergilerde makaleleri ve söyleşileri yayımlanmış, Reha Erdem: Aşk ve İsyan isimli kitabın editörlüğünü üstlenmiş, Hoşgeldin Lenin (2016) adlı kısa belgeselde kurgucu olarak çalışmıştır.
Aydemir, was born in 1975 Şavşat. He has ben working as a culture journalist, editör and film critic. He has contributed to various cinema books. He continues working as a free-lance journalist and writer.
Kaya, started writing on film at Bogazici University Film Club, Görüntü magazine, and continued in Yeni Film and Agos. She still hosts the weekly television program on cinema, On Seansı in Hayat TV and contributes to Arkapencere and Altyazı.
Mujdeci, born in Ankara, Turkey in 1980. His debut feature Sivas was World premiered in 71st Venice Film Festival in the main competition section and awarded with the Special Jury Prize. Sivas is the official entry from Turkey for the Best Foreign Language Film Oscars in 88th Academy Awards.
Yücel, continues to work as the editor in chief of Altyazi, which he co-founded in 2001. He published film reviews in several magazines and newspapers, edited ‘Reha Erdem: Aşk ve İsyan’, worked as the co-editor of short documentary Welcome Lenin (2016).
Yönetmen /Director: Şenay Aydemir, Evrim Kaya, Fırat Yücel, Kaan Müjdeci
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Kemalettin Sert
Kurgu / Editing: Doruk Kaya
Yapımcı / Producer: Kaan Müjdeci
Dünya Hakları / World Sales: Coloured Giraffes
Telefon / Phone: +49 163 861 85 91
E-Posta / E-Mail: nazli.kilerci@gmail.com
Türkiye sinema endüstrisi son on yılda büyük bir atılım gerçekleştirdi. 2015 yılının verileri hem seyirci hem de üretilen film sayısında önemli bir yükselişe işaret ediyor. Oysa herhangi bir düzenlemeye tâbi tutulmayan sektördeki bu büyüme, dağıtımdaki adaletsizliği ve salon sıkıntısını daha da büyüttü. Tek bir sinema zinciri, pazarın yüzde 50´sinden fazlasını elinde bulundururken, aynı zamanda dağıtım ve yapım süreçlerini de kontrol etmeye başladı. Bu tekelleşme ortamında bağımsız filmlere yer yok gibi görünüyor. Kapalı Gişe, yapımcılar, yönetmenler, dağıtımcılar ve ekonomistlerle seyircinin seçme özgürlüğüne engel olan bu çarpık ekonominin yarattığı tahribatın izini sürüyor.
Turkish film industry has been experiencing a breakthrough in the last ten years. According to 2015 figures, there is a bold uptrend in terms of viewers and film production. Yet without any regulations at work, this growth only made injustices in distribution bigger. While a single cinema chain controls more then 50% of the market, it also started to control distribution and production. In this monopolized environment, there seems to be no country for independent production. With the guidance of producers, distributors, and economists, the film traces the distortion created by the bad economy that has become an obstacle for freedom of choice.
Şenay Aydemir, Evrim Kaya, Fırat Yücel, Kaan Müjdeci
Aydemir, 1975’te Şavşat’ta doğdu. Kültür sanat muhabiri, editör olarak çalıştı, sinema eleştirileri kaleme aldı. Sinema kitaplarına yazılarıyla katkıda bulundu. Birçok festivalde jüri üyeliği yaptı. Halen serbest gazeteci ve yazar olarak çalışmaktadır.
Kaya, 2004 yılında Boğaziçi Üniversitesi Sinema Kulübü’nde Görüntü dergisini çıkararak başladığı sinema yazarlığına, Yeni Film ve Agos’da devam etti. Halen Hayat TV’de haftalık sinema programı On Seansı’nı hazırlayıp sunmakta, düzenli olarak Arkapencere ve Altyazı dergilerinde yazmaktadır.
Müjdeci, 1980’de Ankara’da doğdu. İlk uzun metraj filmi olan “Sivas”, dünya prömiyerini 71. Venedik Film Festivali’nde ana yarışmada yaptı, Jüri Özel Ödülünü aldı. Sivas, 88. Oscar Akademi Ödülleri, En İyi Yabancı Film dalında, Türkiye aday adayıdır.
Yücel, arkadaşlarıyla birlikte 2001’de kurduğu Altyazı Aylık Sinema Dergisi’nin genel yayın yönetmenliğini sürdürmektedir. Çeşitli gazete ve dergilerde makaleleri ve söyleşileri yayımlanmış, Reha Erdem: Aşk ve İsyan isimli kitabın editörlüğünü üstlenmiş, Hoşgeldin Lenin (2016) adlı kısa belgeselde kurgucu olarak çalışmıştır.
Aydemir, was born in 1975 Şavşat. He has ben working as a culture journalist, editör and film critic. He has contributed to various cinema books. He continues working as a free-lance journalist and writer.
Kaya, started writing on film at Bogazici University Film Club, Görüntü magazine, and continued in Yeni Film and Agos. She still hosts the weekly television program on cinema, On Seansı in Hayat TV and contributes to Arkapencere and Altyazı.
Mujdeci, born in Ankara, Turkey in 1980. His debut feature Sivas was World premiered in 71st Venice Film Festival in the main competition section and awarded with the Special Jury Prize. Sivas is the official entry from Turkey for the Best Foreign Language Film Oscars in 88th Academy Awards.
Yücel, continues to work as the editor in chief of Altyazi, which he co-founded in 2001. He published film reviews in several magazines and newspapers, edited ‘Reha Erdem: Aşk ve İsyan’, worked as the co-editor of short documentary Welcome Lenin (2016).
T.G. 2092