HİKAYE ANLATMANIN YENİ FORMU VE KATILIMCI İLETİŞİM OLANAĞI OLARAK İNTERAKTİF BELGESEL / INTERACTIVE DOCUMENTARY AS A NEW FORM OF STORYTELLING AND AS A TOOL OF PARTICIPATORY COMMUNICATION
27. AUFF,FESTİLAB
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
HİKAYE ANLATMANIN YENİ FORMU VE KATILIMCI İLETİŞİM OLANAĞI OLARAK İNTERAKTİF BELGESEL / INTERACTIVE DOCUMENTARY AS A NEW FORM OF STORYTELLING AND AS A TOOL OF PARTICIPATORY COMMUNICATION
Yer/Vanue: Büyülü Fener Sinemaları
Gün:/Date: 29 Nisan Cuma
Saat/Time: 11.30
Hikaye anlatmanın yeni formlarından birisi olarak interaktif belgeseli iyi örneklerle tanıtmaya odaklanan bu sunuşta ‘izleyici’nin izlemekle sınırlı kalmayıp, yaratım sürecine dahil olmasının anlamı sorgulanarak, katılımcılarla birlikte şu ve benzeri sorular tartışılacaktır: İnteraktif belgeseller sadece büyülendiğimiz görsellliklerle donanmış sanatsal üretimler midir? Yoksa, gazeteciliğin giderek yetersiz rol oynadığı, yurttaşların daha çok öğrenme, bilgilenme, sorgulama ve müzakere sürecine girmesi için bir zemin oluşturabilir mi? Yurttaşların karar mekanizmalarından dışlandığı ve sözlerinin bastırıldığı ülkelerde, interaktif belgesel acaba bastırılanların sözlerini dolaşıma sokmalarının yeni aracı olabilir mi? ‘İzleyici’nin yeni kavrayışlar, algılayışlar, hissetmeler geliştirmesine, ötekilerle empati kurmasına olanak sağlayabilir mi?
This presentation which focuses on introducing interactive documentary as one of the new forms of story-telling with good examples will discuss the meaning of ‘audience’ which do not only watch or consume, but participate in the production process. Besides, these and other questions will be discussed with the participants: Are interactive documentaries just artistic productions with fascinating visuals and so on? Or, could it build a base for citizens to engage in a process of learning, being informed, questioning and negotiating, which journalism is increasingly plays an insufficent role? Could it be a new tool of circulating voices of citizens in those countries, where they are excluded from the decision making mechanisms and their voices are being oppressed? Could it lead ‘audience’ to develop new understandings, perceptions, feelings and to build empathy to the others?
Mine Gencel Bek
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü öğretim üyesi. Doktorasını 1999 yılında Loughborough Üniversitesi’nde tamamladı. 2013 ve 2014 yıllarında Fulbright ve TÜBİTAK desteğiyle MIT Comparative Media Studies bölümünde Open Documentary Lab ve Civic Media Lab’da ziyaretçi öğretim üyesi olarak çalışmalarına devam etti. Araştırma ve derslerinde son yıllardaki odağı, değişen medya formları, teknolojik yenilikler ve savunuculukta katılımcı araçlardır. Kendisi aynı zamanda sivil toplum girişimlerini dijital teknoloji ve medya konularında güçlendirmeyi hedefleyen stktek platformunun kurucusu ve koordinatörüdür.
Mine Gencel Bek teaches at the Department of Journalism, Faculty of Communication, Ankara University, Turkey. She completed her Ph.D at Loughborough University in 1999. She was a visiting lecturer at MIT Comparative Media Studies, Open Documentary Lab and Civic Media Lab in 2013 and 2014 with the support of Fulbright and TÜBİTAK. Her current research and teaching are focused on the changing media forms, technological innovations and the use of participatory tools in civic advocacy. She is the founder and coordinator of the stktek platform which aims to empower civil society networks on the issues of digital media and technology.
Gün:/Date: 29 Nisan Cuma
Saat/Time: 11.30
Hikaye anlatmanın yeni formlarından birisi olarak interaktif belgeseli iyi örneklerle tanıtmaya odaklanan bu sunuşta ‘izleyici’nin izlemekle sınırlı kalmayıp, yaratım sürecine dahil olmasının anlamı sorgulanarak, katılımcılarla birlikte şu ve benzeri sorular tartışılacaktır: İnteraktif belgeseller sadece büyülendiğimiz görsellliklerle donanmış sanatsal üretimler midir? Yoksa, gazeteciliğin giderek yetersiz rol oynadığı, yurttaşların daha çok öğrenme, bilgilenme, sorgulama ve müzakere sürecine girmesi için bir zemin oluşturabilir mi? Yurttaşların karar mekanizmalarından dışlandığı ve sözlerinin bastırıldığı ülkelerde, interaktif belgesel acaba bastırılanların sözlerini dolaşıma sokmalarının yeni aracı olabilir mi? ‘İzleyici’nin yeni kavrayışlar, algılayışlar, hissetmeler geliştirmesine, ötekilerle empati kurmasına olanak sağlayabilir mi?
This presentation which focuses on introducing interactive documentary as one of the new forms of story-telling with good examples will discuss the meaning of ‘audience’ which do not only watch or consume, but participate in the production process. Besides, these and other questions will be discussed with the participants: Are interactive documentaries just artistic productions with fascinating visuals and so on? Or, could it build a base for citizens to engage in a process of learning, being informed, questioning and negotiating, which journalism is increasingly plays an insufficent role? Could it be a new tool of circulating voices of citizens in those countries, where they are excluded from the decision making mechanisms and their voices are being oppressed? Could it lead ‘audience’ to develop new understandings, perceptions, feelings and to build empathy to the others?
Mine Gencel Bek
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü öğretim üyesi. Doktorasını 1999 yılında Loughborough Üniversitesi’nde tamamladı. 2013 ve 2014 yıllarında Fulbright ve TÜBİTAK desteğiyle MIT Comparative Media Studies bölümünde Open Documentary Lab ve Civic Media Lab’da ziyaretçi öğretim üyesi olarak çalışmalarına devam etti. Araştırma ve derslerinde son yıllardaki odağı, değişen medya formları, teknolojik yenilikler ve savunuculukta katılımcı araçlardır. Kendisi aynı zamanda sivil toplum girişimlerini dijital teknoloji ve medya konularında güçlendirmeyi hedefleyen stktek platformunun kurucusu ve koordinatörüdür.
Mine Gencel Bek teaches at the Department of Journalism, Faculty of Communication, Ankara University, Turkey. She completed her Ph.D at Loughborough University in 1999. She was a visiting lecturer at MIT Comparative Media Studies, Open Documentary Lab and Civic Media Lab in 2013 and 2014 with the support of Fulbright and TÜBİTAK. Her current research and teaching are focused on the changing media forms, technological innovations and the use of participatory tools in civic advocacy. She is the founder and coordinator of the stktek platform which aims to empower civil society networks on the issues of digital media and technology.
T.G. 2080