Habitus of Self "alçak sesle" / Habitus of Self "sotto voce"
Tercih var mıdır?
Özgür irade gerçek midir?
Habitus of Self, Pierre Bourdieu’nun “habitus” kavramından yola çıkılarak üretilmiştir. Tüm görsel işitsel malzeme (dijital bir habitus olan) www.youtube.com içinden çekip çıkarılmıştır. Çalışmada, habitusun (aile, toplum, ülke, sistem) bireyin varoluşuna etkisinin görsel-işitsel arkeolojisi yapılmıştır. Video film aile kurumunun, denetim toplumunun, tüketim kültürünün, kapitalizmin, postkolonyalizmin vb. bilinçdışı, bilinç ve bilinç üstü üzerindeki tahakkümünü kolektif hafıza imajlarla (mekân-olgu-olay-kurum-kişi) kuran bir asamblajdır.
Does choice exist?
Is free will real?
Habitus of Self is produced based on Pierre Bourdieu’s concept of “habitus”. All audio-visual materials are mined from www.youtube.com (which is a digital habitus itself). In this film, an audio-visual archaeological study of the effect of habitus (family, society, country, system) on the existence of the individual is performed. The film is an assemblage that embodies the domination of family institution, control society, consumerism, capitalism, post-colonialism, etc. over the unconscious, the conscious and the superconscious through collective memory images (space-phenomenon-event- institution-individual).
Yapanın Beyanı / Filmmaker Statement
Habitus of Self Rönesans’la doğan, Aydınlanma’yla kurumsallaşan ve Sanayi Devrimi’yle kutsallaşan, birey mitini yapıbozumuna uğratan ve özgür iradenin teslim alındığını savlayan bir minör sanat işidir. Kişi ile onu kapatıp-kuşatan aile, denetim toplumu, tüketim kültürü, kapitalizm, postkolonyalizm vb. gibi yapılar arasındaki sarmalanma çalışmanın omurgasını oluşturmaktadır. Çalışma; Covid-19 günlükleri, motivasyon videoları, flanör videolar, G-20 zirvesi haberleri, çevre felaketleri, Starbucks kurum imaj videoları, ormansızlaştırılan coğrafyalar, sömürge mekânlar, kamusal alanlar, rıza üretim programları (Britain’s Got Talent), atık insanlar (homo sacer), Antroposen coğrafya ve hegemonik mekanlar (Cecil Rhodes Anıtı – Cape Town, Güney Afrika) gibi Youtube’dan çekip çıkarılan kolektif hafıza imajlarının asamblajıdır. İmajların (hem tekil olarak hem de bütün içinde) izleyicide aralık, çatallanma, yarık oluşturması umulmaktadır. Bu bağlamda izleyicinin fail konumuna geçerek araştırmaya, soruşturmaya, sorgulamaya girişmesi çalışmanın nihai hedefidir.
Habitus of Self is a minor artwork deconstructing the myth of the individual born with the Renaissance, institutionalized with the Enlightenment and sanctified with the Industrial Revolution, and claiming the surrender of free will. The entanglement of the individual and the structures such as the family that surrounds/encloses her, the control society, the culture of consumption, capitalism, post-colonialism, etc. forms the backbone of this work. This is an assemblage of collective memory images extracted from YouTube such as Covid-19 diaries, motivational videos, flâneur videos, G-20 summit news, environmental disasters, Starbucks corporate image videos, deforested geographies, colonial spaces, public spaces, consent production programs (Britain’s Got Talent), waste people (homo sacer), Anthropocene geography and hegemonic places (Cecil Rhodes Memorial – Cape Town, South Africa). It hopes to create an interval, a bifurcation or a fissure in the viewer with the images (both individually and as a whole). In this context, the ultimate goal of the work is the viewer’s possession of agency to inquire, to investigate and to question.
Türkiye Turkey / 2021 / 11’ / DCP / Renkli Color / İngilizce English / Türkçe Altyazılı
Yönetmen / Director: Kurtuluş Özgen
Dünya Hakları / World Sales: Kurtuluş Özgen
E-posta / E-mail: kozgen@gmail.com
Kurtuluş Özgen
Sinema, çağdaş sanat ve yeni medya eğitimi aldı. Halen AHBVÜ GSF, Fotoğraf ve Video Bölümünde doçent olarak çalışmaktadır. Akademik çalışmalarını belgesel sinema, sinematografi, video sanatı ve dijital sanatlar üzerine sürdürmektedir. Özgen 1990 yılından bu yana endüstriyel ve belgesel filmlerde montajcı, sinematograf, yapımcı ve yönetmen olarak çalıştı. Çeşitli festivallerde jüri üyeliği yaptı. Ürettiği belgeseller New York, Toronto, Londra, Rio De Janerio, Meksico City, Lizbon ve Selanik başta olmak üzere 50’nin üzerinde festivalde gösterildi ve 14 adet ödül aldı. Kurtuluş Özgen fotoğraf ve video yerleştirme biçiminde sanat işleri de üretmektedir. Bu alanda ürettiği işler çeşitli ulusal ve uluslararası sergilerde yer almıştır.
He has worked in numerous documentary and industrial film projects. His films have been screened in more than 50 film festivals and have won 14 awards. His photography and video works have been selected for several art exhibitions. Özgen received his bachelor’s degree in Cinema, his graduate degree in Painting (2012) and proficiency in arts degree in New Media (2017). He also studied contemporary art history and video art. His academic focus is on documentary cinema, digital cinematography and digital arts. He continues to be an associate professor at AHBV University Fine Arts Faculty, Department of Photography and Video.
Belgesel
Ulusal Belgesel Film Yarışması
Twitter'da AnkaraFF
32. ANKARAFF
-
VEKAM Ankara Özel Gösterimi
-
Kerr
-
Kara Trenle Götürdüm Şehrimi
-
Gölgenin Seyri / Türk Sinemasının Tartışmalı İlkleri - Watching the Shadow / Controversial Firsts in Turkish Cinema
-
Efsaneler / Legends
-
Sen Ben Lenin / You Me Lenin
-
Sardunya / Geranium
-
Sabırsızlık Zamanı / Time Of Impatience
-
Okul Tıraşı / Brother's Keeper
-
Lacivert Gece / Dark Blue Night
- Tümünü Göster