Dal Değdi Gözüme / A Branch Hit My Eye
Türkiye Turkey/ 2023 / 39’ / Dijital Digital / Renkli Color / Türkçe, Kürtçe Turkish, Kurdish / İngilizce Altyazı English Subtitles
Yönetmen / Director: Ezgi Koman, A. Selçuk Atalay
Yapımcılar / Producer: A. Selçuk Atalay
Dünya Hakları / World Sales: A. Selçuk Atalay
E-posta / E-mail: koman.ezgi@gmail.com
Her yıl Türkiye'nin Karadeniz Bölgesi'ne fındık hasadında çalışmak üzere gelen onbinlerce göçmen işçi yaz mevsimini çadırlarda ya da yıkıntı binalarda yaşayarak geçiriyor. Çok zorlu koşullarda çalışmak zorunda kalan işçiler, emek sömürüsünden ırkçılığa kadar bir çok sorunun görünmez olduğu bu sektörde yaşadıkları hiç bir sorunu dile getiremiyor ve mevcut eşitsizliği kabullenmek zorunda kalıyorlar. Yaşanan sorunların görünmez olmasıyla sıradanlaşan emek sömürüsü, dünyanın en kaliteli fındığı olarak görülen Karadeniz fındığının alıcısı dünya markalarının da bu düzene dahil olmasıyla sonuçlanıyor. Bu belgesel, kanunen yasak olmasına rağmen fındık hasadında çalışan / çalıştırılan 15 yaşından küçük çocukların ve ailelerinin hikayesini ve bu düzenin neden değişmediğini, bir çocuk hakları aktivistinin gözünden anlatmaktadır.
Thousands of migrant workers who come to Turkey's Black Sea Region each year to work in the hazelnut harvest spend their summers living in tents or in ruined buildings. Workers, who have to work in very difficult conditions, cannot express any of the problems they experience in this sector, where many problems from labor exploitation to racism are invisible, and they have to accept the current inequality. The exploitation of labor, which has become commonplace with the invisible problems experienced, results in the inclusion of world brands, which are buyers of the Black Sea hazelnut, known as the best quality hazelnut in the world. This documentary tells the story of children under the age of 15 and their families who -have to- work in the hazelnut harvest, although it is prohibited by law, and why this order has not changed, through the eyes of a child rights activist.
Ezgi Koman
1998 yılında Çatı Çocuk Kütüphanesi ve Sanat Atölyesi kuruculuğunu ve koordinatörlüğünü yaptı. 2000-2006 arasında BM Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin yaşama geçirilmesini hedefleyen aylık anne baba ve eğitimci dergisi Çoluk Çocuk’un yazı işleri müdürlüğünü; Kasım 2006 - Temmuz 2012 tarihleri arasında, İnsan Hakları Ortak Platformu’nun diyalog ve savunuculuk koordinatörlüğünü yürüttü. 2004 - 2008 yıllarında Af Örgütü Türkiye Şubesi Çocuk Hakları Koordinatörlüğünü yürüten Koman Türkiye’de çocuk haklarının sistematik izlenmesi, raporlanması konusunda çalışmalar gerçekleştiriyor. Yeni Yaşam Gazetesinde çocuklarla ilgili haftalık köşe yazısı yazıyor ve çocuk hakları çalışmalarını 2018 yılından beri kurucuları arasında yer aldığı FİSA Çocuk Hakları Merkezi’nde devam ediyor.
She founded and coordinated Çatı Children’s Library and Art Workshop in 1998. Between 2000 and 2006, she was the editor-in-chief of Çoluk Çocuk, a monthly magazine for parents and educators aiming to put the UN Convention on the Rights of the Child into practice; between November 2006 and July 2012, she was the dialogue and advocacy co-ordinator of the Human Rights Joint Platform. Between 2004 and 2008, Koman worked as the Child Rights Coordinator of the Turkish branch of Amnesty International and has been working on systematic monitoring and reporting of children’s rights in Turkey. She writes a weekly column on children in Yeni Yaşam Newspaper and continues her work on children’s rights at FİSA Child Rights Center, of which she is one of the founders since 2018.
A. Selçuk Atalay
Tıp ve siyaset bilimi eğitimi almıştır. Fakülte Tiyatro Kollarında, başta Cevat Çapan ve bazı Devlet Tiyatrosu rejisör ve oyuncularından tiyatro dersleri almıştır. Genç Anadolu, Deneysel Sanatlar Merkezi gibi tiyatro gruplarında yaklaşık on yıl tiyatro yapmış, bir dönem Sahne Dergisi’nin yazı işlerinde görev almıştır. Daha önce yazılmış ve sahneye konulmuş birçok tiyatro oyunları bulunmaktadır. Haysiyet Vertigosu adlı oyunu, Nilüfer Belediyesi ve Mitos Boyut Yayınevi’nin ortaklaşa gerçekleştirdiği 2021 Sahne Eseri Yazma Yarışması’nda Birincilik Ödülü almıştır. Çeşitli sivil toplum örgütleri için çektiği kısa belgesel çalışmaları vardır.
He studied medicine and political science. He took theater lessons from Cevat Çapan and other State Theater directors and actors at the Theater Branch of the Faculty. He performed in theater groups such as Genç Anadolu and Deneysel Sanatlar Merkezi for about ten years, and worked in the writing department of Sahne Magazine for a period. He has many theater plays that have been written and staged before. His play Haysiyet Vertigosu received the Grand Prize in the 2021 Stage Work Writing Competition organized jointly by Nilüfer Municipality and Mitos Boyut Publishing. He has short documentary works for various non-governmental organizations.
Belgesel
Ulusal Belgesel Film Yarışması
Twitter'da AnkaraFF
34. AFF
-
Horoz Dövüşü/ Game Birds
-
Laf aramızda Engürü Kahve / Between You and Me Engürü Cafe
-
Midas’ın İzinde/ Quest For Midas
-
Opera’nın Hayaleti / Ghost of the Opera
-
Konur Sokak / Konur Street
-
MADELET, Rüzgâra Karşı Zorlu ve Cesur Bir Yürüyüşün Öyküsü / MADELET, The Story of a Brave and Challenging Walk Against the Wind
-
Beş Şehir: Ankara / Five Cities: Ankara
-
Muhsin Ertuğrul: Bir Tutkunun Kahramanı / Muhsin Ertuğrul: The hero of Passion
-
Öğretmenler Odası/ The Teacher’s Lounge/ Das Lehrerzimmer
-
Makineler Arasında Sinema: Necip Sarıcı / Cinema Among Machines: Necip Sarıcı
- Tümünü Göster