Biz de Ölmüş Olabilirdik / We Might As Well Be Dead
Film, dünyada son kalan insanların yaşadığı bir apartmandaki hikayeleri anlatıyor.
The film tells the story of the habitants in a tower block on the edge of a forest where the last residents of the world reside.
2021 Bolzano Film Festivali Bozen; Son Dokunuş Gerçek Renkler Uluslararası Dağıtım Ödülü, Cine Chromatic Italy Post-Prodüksiyon/ 2022 Tribeca Film Festival; En İyi Sinematografi Uluslararası Anlatı
2021 Bolzano Film Festival Bozen; Final Touch True Colors International Distribution Prize, Cine Chromatix Italy Post-Production/ 2022 Tribeca Film Festival; Best Cinematography International Narrative
Romanya, Almanya / 2022 / 93’ / DCP / Renkli / Almanca, Lehçe / Türkçe, İngilizce Altyazı
Romania, Germany / 2022 / 98’ DCP / Coloured / German, Polish / Turkish, English Subtitles
Yönetmen / Director: Natalia Sinelnikova
Senaryo / Screenplay: Natalia Sinelnikova, Viktor Gallandi
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Jan Mayntz
Kurgu / Editing: Evelyn Rack
Oyuncular / Cast: Ioana Iacob, Pola Geiger, Jörg Schüttauf
Yapımcı / Producer: Charlene Gürntke, Lina Mareike Zopfs
Yapım Şirketi / Production Company: Heartwake Films, Rundfunk Berlin-Brandenburg (RBB), Filmuniversität Babelsberg Konrad Wolf
Dağıtımcı / Distributor: Fortissimi Films
E-posta / E-mail: gabrielle@fortissimofilms.com
Yaş Sınırı / Age Limit: +18
Natalia Sinelnikova
Rus yönetmen ve senaryo yazarı Natalia Sinenikova, 1996 yılında ailesi ile beraber bazı politik durumlardan ve antisemitizmden dolayı St. Petersburg’dan Berlin’e Yahudi göçmeni olarak göç etti. Hidelsheim’da Kültür Çalışmaları bölümünde fotoğrafçılık ve tiyatro okudu. Aynı zamanda Postdam’daki Babelsberg Film Okulunda sinema okudu. Yapmış olduğu ilk kısa filmi ‘Ağlayan Söğütler’ ile bir çok festivali ziyaret etti. İlk uzun metraj filmi ‘Ölsek Daha İyiydi’ 2022 yılı Berlinale Film Festivalinde prömiyerini yaptı.
Russian director and writer Natalia Sinelnikova emigrated to Berlin from St. Petersburg in 1996 as a Jewish quota refugee due to certain political circumstances and antisemitism. She studied Culture Studies in Hidelsheim focusing on photography and theatre. She also studied film studies at Babelsberg Film University in Postdam. She has traveled to different film festivals with her first short film ‘Weeping Willows’. Her first feature-length film ‘We Migth As Well Be Dead’ premiered at the 2022 Berlinale Film Festival.
Filmografi / Filmography:
2014 Beautiful Day
2015 Flow
2017 Ağlayan Söğütler / Trauerweiden / Weeping Willows
2019 Görğnmez Kadın / Die unsichtbare Frau / The Invisible Woman
Dünya Sineması
Dünya Festivallerinden
Twitter'da AnkaraFF
33.AFF
-
Bir Hekimin Anıları / Memoirs of a Physician
-
Beyaz Motosiklet / The White Steed of Revolution
-
Moğollar / Moğollar
-
Signe Baumane Retrospektif: Bir Kadın’ın Seks ve Hayat Üzerine Düşünceleri / Signe Baumane Retrospective A Woman's Take on Sex and Life
-
Karanfil Meydanı / Carnation Square
-
Cebimdeki Taşlar / Rocks in My Pockets
-
Agah özgür Anısına: Perdede Işık İzi / In Memory of Agah Özgüç: Traces of Light on Curtains: Agah Özgüç
-
Evlilik Meselem / My Love Affair With Marriage
-
Yaban / Yaban
-
Çılgın Pierrot / Pierrot The Fool / Pierrot le Fou
- Tümünü Göster