32. Ankara Film Festivali’nde Heyecan Sürüyor!
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı tarafından düzenlenen 32. Ankara Film Festivali Ulusal Uzun Film Yarışması’nda heyecan sürüyor.
Festivalde dün Muhammet Çakıral yönetmenliğindeki “Lacivert Gece” filmi izleyiciyle buluştu. Gösterim sonrasında yönetmen Muhammet Çakıral, oyuncular Cansu Fırıncı ve Güliz Gençoğlu, senaryo danışmanı Ömer Leventoğlu izleyicilerin sorularını yanıtladı.
Muhammet Çakıral: 2017 yılında Zonguldak’ta bir film çektik, filmin yapımcısıydım. Sık sık gittiğim de bir memleket. Dolayısıyla çevreden birtakım talepler oldu. Ben onlara madeni çok iyi bilen biri değilim dedim. Çünkü maden hikâyesi çekmek gerçekten zordu. Ömer ile de bazı projelerde birlikte çalıştığımız ve madenci çocuğu olduğu için ondan büyük destek aldım senaryo yazarken. Aslında bu film bir çocuk gözünden çekilecekti fakat çocuk oyuncu bulamayacağım korkusuyla Semih’in üzerine hikâyeyi dönüştürdüm.
Cansu Fırıncı: Dedem 88 yıllık hayatının 30 yılında madende geçirmiş bir maden emekçisi. Zonguldaklıyız, o bölgenin insanıyız, akrabalarımın çoğu madenlerde çalışıyor. İyi bildiğim bir coğrafya. Benim hayatım için anlamlı bir senaryo olduğunu daha konuştuğumuzda anlamıştım. Hayatıma değen yerleri oldu. Bir engelliyi fiziksel olarak oynamak da güç, onun psikolojisini doğru yansıtmak da güç. Ama orada senaryosunu kendisinin kaleme aldığı bir yönetmeninin yol göstericiliği olduğu için benim tıkandığım yerlerde rol arkadaşım ve yönetmenin yardım etti.
Güliz Gençoğlu: Bir aile hikâyesi diye hep düşündüm. Bir ailenin başına gelen trajediden sonra onunla nasıl baş edeceklerini arıyorlar hep birlikte aslında. Tabii ki Semih’in dönüşümü çok zor, yaşadığımız acı hepimizin acısı oluyor bir aile içerisinde ama kadın olarak orada ailenin toparlayıcısı rolü de önemli bir faktör. Çünkü Beyza da bırakırsa ipin ucunu bütün aile dağılabilir diye düşündüm hep.
Festivalde gün, Fikret Reyhan imzalı “Çatlak” filminin gösterimi ile devam etti. Fikret Reyhan, oyuncular Hakan Salınmış ve Bora Elkoca, yapımcı Nizam Reyhan, reji ekibinden Berkan Aktepe film sonrası izleyiciyle buluştu.
Fikret Reyhan: Aslında hepimize çok yakın bir aile, hepimize tanıdık bir ailesi. Her sınıfa her etnik kökene dair tespitlerin olduğu ya da bütün ailelere özgü bir film anlatmaya çalıştık. Senaryosunu da küçük nüanslarda küçük anları yakalamak üzerine kurduk. Evet, baştan sona kadar bir para mevzusu vardı, parayı kimin ödeyeceği ile ilgili ama açıkçası ben orasıyla ilgilenmedim, ben biraz aile yapısının anatomisine bakmaya, inceliklerini incelemeye çalıştım. Senaryo boyunca her karaktere bir alan yarattım, kendi auroasını yaratmasına izin verdim. Hiçbir karakter hiçbir karakteri desteklemesin, her karakterin bir motivasyonu olsun, her karakterin bir isteği olsun, bir tipten çıkıp bir karaktere bürünsün istedim. Hepimiz kendimizi, kendi ailemizi izledik.
Hakan Salınmış: Aslında çatlak dışarıdan ilk bakkala girdiğimiz sahnede dışarıdaki çatlağı gördüğümüzde başlıyor. Aslında bu çatlak toplumu oluşturan en ufak katman ya aile, bence toplumun içindeki çatlakla devam edip büyüyüp gidiyor ülkemiz için. Bu çatlak bizim genlerimizde var yani, bu kadar genlerimize işlemişken aile bireyleri bunun çatlak olduğunun farkında bile olmayabilir.
Ulusal Uzun Film Yarışması’nda yer alan “İki Şafak Arasında” filminin gösterimi sonrasında yönetmen Selman Nacar ile oyuncular Ali Seçkiner Alıcı ve Yıldırım Şimşek filmin söyleşisinde izleyiciyle buluştu.
Selman Nacar: Ben genelde karakterden yola çıkarak hikâyeyi yazmaya başlıyorum. Aklımda bir labirente girmiş ve sürekli yolları kapanan, sonuna kadar sıkışarak devam eden bir karakter vardı. Bu karakter üzerinden başladım. Hukuk fakültesinde okumuştum. O yüzden filmin bahsettiği meseleler çok önceki yıllardan beri aklımda olan düşündüğüm meseleler. İki Şafak Arasında’nın hikâyesi aklıma geldiği zaman filmin bütün bunları konuşmaya kucak açan yapısı olduğunu düşündüm. İnsanların çok kısa zamanda önemli meselelerle karşılaştığı zaman farklı reaksiyonlar verebiliyor olması da benim sinemacı olarak çok ilgimi çeken meseleydi. Ayı zamanda bir karakterin birçok başka karakterle 4-5 mekân üzerinde sürekli zikzaklar çizerek gidip geldiği bir hikâye de yapmak istiyordum, zaman kavramı da benim için çok önemliydi. Film iki şafak arasında, 24 saatte geçiyor. Bütün planları tek planda çektim, hiçbir sahnede kesme yok. Aslında biraz zaman kavramını hissettirmek gibi, seyirci de bu süreci yaşasın ve deneyimlesin gibi bir düşüncem de vardı.
Erkan Tahhuşoğlu’nun “Koridor”, Tufan Taştan’ın “Sen Ben Lenin” ve Ferit Karahan’ın “Okul Tıraşı” adlı filmleri de dün izleyiciyle ikinci gösterimleriyle bir kez daha buluştu, gösterimler sonrası film ekipleri ile söyleşiler gerçekleşti.
32. Ankara Film Festivali kapsamında dün Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde “80’lerden Günümüze Video Seyirciliği ve Yeni Mekânsal Deneyimler” başlıklı bir panel düzenlendi. Panelde Başkent Üniversitesi’nde Öğretim Görevlisi Dr. Aslı Gön, “1980’ler ve Video Seyirciliği” başlığında yaptığı konuşmada; video izleyiciliğinin, film endüstrisi ve izleyicilerin günlük yaşamına etkilerini ele aldı. Seyircilere dönemin izleme pratiklerden örnekler verdi.
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Ergin Şafak Dikmen, panelde “Sinemada 360 Derece Video Teknolojisi ve Yeni Bir Mekânsal Algı Deneyimi” başlıklı bir konuşma yaptı. 360 Derece video teknolojisinin sinema ve eğlence dışında eğitim ve terapi gibi alanlarda da kullanıldığını ifade etti.
Dr. Dikmen, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi NETLab’in Ankara Üniversitesi Avrupa Toplulukları Araştırma ve Uygulama Merkezi (ATAUM) ve Hollanda Büyükelçiliği iş birliğiyle 7 ayda geliştirdikleri Green Tales of Ankara Projesi’ne ilişkin katılımcıları bilgilendirdi. Katılımcılar, küçük bir uygulama yaparak NETLab’in 360 Derece Video Teknolojisi’ni kullanarak geliştirdiği 7 dakikalık Green Tales of Ankara adlı videoyu cep telefonlarından deneyimleme fırsatı buldular.
Festivalde Bugün!
Festivalde bugün (10 Kasım) Ulusal Uzun Film Yarışması’nda yer alan Erdem Tepegöz’ün Gürcistan’da bir maden kasabasında beş haftada çekilen sıra dışı bağımsız bilimkurgu filmi “Gölgeler İçinde”, Çağıl Bocut’un ilk uzun metraj filmi “Sardunya” ve Emre Kayiş’in leoparın hüzünlü kaderinden hareketle, onunla yazgı birliği içinde olan insanların duygu dünyasını ortaya koyduğu “Anadolu Leoparı” filmleri beyazperdede olacak. Gösterimler sonrasında film ekipleri sinemaseverlerle buluşmak için salonda olacaklar.
Aydın Orak’ın “Sabırsızlık Zamanı”, Muhammet Çakıral’ın “Lacivert Gece”, Fikret Reyhan’ın “Çatlak” ve Selman Nacar’ın “İki Şafak Arasında” filmleri festivaldeki son gösterimleri kapsamında bir kez daha izleyiciyle buluşacak. Gösterimler sonrasında film ekipleriyle söyleşiler gerçekleşecek.
Dünya Festivallerinden bölümünde yer alan, Kolombiya’da bulunan İskoçyalı bir kadının ara ara değişik mekânlarda duyduğu garip bir sesin peşinden yolculuğunu anlatan Apichatpong Weerasethakul’un Tilda Swinton’la iş birliği 2021 Cannes Jüri Özel Ödülü sahibi “Memoria” da günün kaçırılmayacak yapımlarından.
Screenfest: Film Festivali Araştırmaları Dergisi tarafından ilk kez Ankara’da, Ankara Film Festivali’nin de katkılarıyla düzenlenecek “Film Festivali Sempozyumu”, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Ahmet Taner Kışla Sanat Evi’nde bugün başlıyor. Sempozyumda dünyadaki ve ülkemizdeki festivaller, pandeminin festivallere etkisi, festivallerde organizasyon, yönetim ve politika, festivallerin kısa film ve belgeselle olan ilişkisi, festivallerin sektörle olan ilişkisi gibi çeşitli başlıklarda alanının uzman isimleriyle oturumlar gerçekleştirilecek.
Twitter'da AnkaraFF
HABERLER
-
Dünyanın Filmi Ankara Film Festivali’nde!
-
Ankara Film Festivali’nin Biletleri Bugün Satışta!
-
Ankara Film Festivali’nden Kadın Yönetmenlere Özel Seçki: “Bir Kadın Filmi”
-
Ankara Film Festivali’nin 35. Yılına Özel Seçki
-
Ankara Film Festivali’nden François Truffaut Seçkisi
-
Ankara Film Festivali’nin Kısa Filmleri Belli Oldu!
-
Ankara Film Festivali’nde Yarışacak Belgeseller Belli Oldu!
-
Ankara Film Festivali’nin Uzun Film Yarışması Filmleri Belli Oldu!
-
Ankara Film Festivali’nin Ulusal Uzun Film Yarışması Jürisi Belli Oldu!
-
Ankara Film Festivali’nin 2024 Afişi Belli Oldu!
- Tümünü Göster