9. AB İnsan Hakları Kısa Film Yarışma Seçkisi & Panel
AVRUPA BİRLİĞİ TÜRKİYE DELEGASYONU KATKILARIYLA
WITH THE CONTRIBUTION OF DELEGATION OF THE EUROPEAN UNION TO TURKEY
7 Eylül 2020, Pazartesi
Kızılay Büyülü Fener Sineması - Salon 2
16:30 AVRUPA BİRLİĞİ 9. İNSAN HAKLARI KISA FİLM YARIŞMASI SEÇKİ GÖSTERİMİ
18:00 PANEL: İNSAN HAKLARI VE BELGESEL SİNEMA
gösterim&panel ücretsizdir. biletler büyülü fener kızılay sinema gişesinden temin edilebilir.
16:30 GÖSTERİM
Artı Bir / Abdullah Şahin
Fotoğraf / Ozan Takış
Göçün 8 Şiiri / Kurtuluş Özgen
Hasankeyf’e Ağıt / Fırat Erez
Kıyı / Özkan Bal
Leke / Ozan Sihay, Tufan Şimşekcan
Mavi / Rüzgar Asya Hızarcı
Navber / Kader Eman
Terazi / Mehmet İsmail Çeçen, Ramazan Akkuş
Yes I Can / Mustafa Koç
18:00 PANEL
İnsan Hakları ve Belgesel Sinema
Konuşmacılar: Doç. Dr. Nihan Gider Işıkman (Belgesel Sinemacı ve Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Film Tasarımı Bölümü Başkanı) Mustafa Ünlü (Belgesel Yönetmeni ve Belgesel Sinemacılar Birliği Eski Başkanı) Rena Lusin Bitmez (Yönetmen, senarist,yapımcı ve fotoğrafçı) Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Temsilcisi
Artı Bir / Plus One
Türkiye Turkey / 2018 / 3’ / Dijital / Renkli Color / Türkçe, Turkish / English Subtitles
Yönetmen / Director: Abdullah Şahin
E-posta / E-mail: h.abdullahsahin@hotmail.com
Küçük Fuat, başkaları tarafından garipsenen içinde yaşadığı dünyaya, çocuk gözüyle umut dolu anlamlar yükler. İlk önce Fuat'ın yüzünü parça parça görürüz. Her şey normalmiş gibi giderken finalde, anormal olarak görülüp ayrımcılığa tabi tutulan insanların insan olmak bakımından diğerlerinden bir farkı olmadığını anlarız.
We see some mimics from Fuat's face. It is not understandable at first sight, but then at the end we understand who he is and it triggers our mind to think it over again, what is normal and what is not.
Abdullah Şahin
1987 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Şehir Üniversitesi Sinema ve Televizyon Bölümü mezunudur. Halen sinema alanında yüksek lisans eğitimini sürdürmektedir.
He was born in Istanbul in 1987. He graduated from İstanbul Şehir University Department of Cinema and Television. He is currently continuing his master's degree in cinema.
Fotoğraf / The Photograph
Türkiye Turkey / 2019 / 8’ / Dijital / Siyah Beyaz Black&White / Diyalogsuz No Dialogue
Yönetmen / Director: Ozan Takış
E-posta / E-mail: ozantakis@gmail.com
Yaşadıkları yerden ayrılmak zorunda kalan insanlar, bir fon perdesinin önünde son kez fotoğraflarını çektirirler. Fotoğrafçı çektiği fotoğrafları insanlara verir ve herkes fon perdesinin önünden ayrılır.
People who have to leave the place where they live, take pictures of themselves in front of a backdrop for the last time. The photographer gives photos to the people and everyone leaves the front of the backdrop.
Ozan Takış
1985’te Kayseri’de doğdu. Anadolu Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü mezunu olduktan sonra Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü hocalarından senaryo yazımı ve yönetmenlik dersleri aldı. Hayatına fotoğrafçı, kurgucu, senarist ve yönetmen olarak devam etmektedir.
Born in 1985, Kayseri. After he graduated from the Labor of Economics and Industrial Relations department of Anadolu University, he took writing and directing courses from the academics of Radio, Cinema & Television department of Mersin University. He maintains his life as photographer, editor, scriptwriter and director.
Göçün 8 Şiiri / 8 Poems of Emigration
Türkiye Turkey / 2019 / 11’ / Dijital / Renkli Color / İngilizce English / Türkçe Altyazı
Yönetmen / Director: Kurtuluş Özgen
E-posta / E-mail: kozgen@gmail.com
Göç krizi üzerine odaklanan bir buluntu filmdir. Film, arşiv görüntüler satan bir web şirketinden alınan buluntu imajlardan ve ticari besteler satan web şirketinden alınan jingle ile John Berger’in Madrid’de bulunan Güzel Sanatlar Merkezi’nde 2007’de dinleyicilere okuduğu “Göçün 8 Şiiri” isimli eserin kaydından oluşan buluntu seslerden meydana gelmiştir. Filmin anlatısı görüntü ve ses düzeni arasındaki çatışmadan açığa çıkmaktadır. Ticari imajların ve müziğin bağlam dışı ve amaç dışı kullanımı ile kapitalizme karşı duran, eleştirel bir yapı amaçlanmıştır.
It is a non-fiction film which focuses on the immigration crisis of the world. The film experiments with the found footage (taken from a n internet company that sells stock video images for commercial usage), found sound (John Berger reading his poems to gathered audience and a music stock from a jingle selling internet company ). Narration of the film builds up from the clash of video images and audio. Using the commercial images and commercial music out of context, the film forms a (counter context) narrative that backfires to capitalism.
Kurtuluş Özgen
1990 yılından bu yana endüstriyel ve belgesel filmlerde kurgucu, kameraman, sinematograf, yapımcı ve yönetmen olarak çalıştı. Çeşitli film festivallerinde jüri üyeliği yaptı. Belgeselleri birçok ulusal ve uluslararası festivalde gösterilen Özgen, 14 adet ulusal ve uluslararası ödül aldı. Özgen 2001 yılında Marmara Üniversitesi Sinema Televizyon Bölümünden mezun oldu. Çağdaş Sanat ve Yeni Medya eğitimi aldı. Yüksek lisansını ve sanat doktorasını Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsünde tamamladı. Halen AHBVÜ Fotoğraf ve Video Bölümünde akademisyen olarak çalışmaktadır.
He worked in numerous documentary and industrial film projects as editor and cameraman. His films have been screened in many national and international film festivals and have won 14 awards. Özgen received his bachelor’s degree in Cinema, his graduate degree in Painting and Phd in Art in New Media. He also studied contemporary art history and video art. He continues to be an assistant professor at AHBV University Fine Arts Faculty, Department of Photography and Video.
Hasankeyf’e Ağıt / The Lament to Hasankeyf
Türkiye Turkey / 2019 / 11’ / Dijital/ Renkli Color / Kürtçe Kurdish/ Türkçe, İngilizce Altyazı / Turkish, English Subtitles
Yönetmen / Director: Fırat Erez
E-posta / E-mail: firoerez@gmail.com
“Hasankeyf’e Ağıt” belgeseli binlerce yıllık geçmişten bugüne yakılan bir ağıt olmakla beraber, ortak kültürel mirasın, doğanın, yaşamın ve ortak benliğin yok oluşuna yakılan bir ağıttır aynı zamanda.
“The Lament to Hasankeyf” is a lament from thousands of years past to the present, it is also a lament to the destruction of the common cultural heritage, nature, life and the common self.
Fırat Erez
1998 Batman doğumlu. Çukurova Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü öğrencisi. İlk çalışması olan “Hasankeyf’e Ağıt” adlı kısa filminin yönetmenliğini yapmıştır.
Born in 1998 in Batman. He is a student at Çukurova University Department of Radio, Television and Cinema. He directed his first short film called "The Lament to Hasankeyf".
Kıyı / The Coast
Türkiye Turkey / 2019 / 8’ / Dijital / Renkli Color / Diyalogsuz No Dialogue
Yönetmen / Director: Özkan Bal
E-posta / E-mail: ozkanbalozkan@gmail.com, neslimt@gmail.com
Kıyıya vurduğu kumsalda hayat “her zamanki seyrinde” akarken kimse Hasan’ın anormalliğinin farkına bile varmamıştır.
Hassan, who is the focus of the film, is a refugee who fled from the Syrian war. He lost his family, his home in the war in his country. No one has even noticed Hasan’s abnormality as life flows “in its usual course” in the country where he came across with.
Özkan Bal
6 Mart 1985’de İstanbul’da doğdu. 2007 yılında Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesinden mezun oldu. Çeşitli sinema filmi ve televizyon dizileri projelerinde görüntü yönetmenliği yapmaktadır.
Born in 1985 in Istanbul. He graduated from Ankara University Faculty of Communication in 2007. He has been working as a director of photography for various feature films and television series projects.
Leke / Stain
Türkiye Turkey / 2018 / 9’ / Dijital / Renkli Color / Türkçe Turkish / English Subtitles
Yönetmen / Director: Tufan Şimşekcan, Ozan Sihay
E-posta / E-mail: srcmhmt@gmail.com
Savaş fotoğrafları çeken bir gazeteci, sınır istasyonundan trenle memleketine dönecektir. Trene kaçak binen bir çocuk, fotoğrafçının kompartımanına sığınır. Bu arada güvenlik, çocuğu aramaktadır.
A war correspondent is on his way back home, boarding a train at a border station. A stowaway child on the train takes refuge in his compartment, while the security is looking for the kid.
Tufan Şimşekcan, Ozan Sihay
Tufan Şimşekcan 1979 Ankara; Ozan Sihay 1982 Adana doğumlu. Kısa filmleriyle ulusal ve uluslararası festivallerde başarılar aldılar. Yerli ve yabancı filmlerde reji olarak çalışmaktadırlar. Bir film yapım şirketinin ortaklar.
Tufan Şimşekcan was born in Ankara, 1979; Ozan Sihay was born in Adana, 1982. They achieved success in national and international festivals with their short films. They work as directors in local and foreign films. They are the partner of a production company
Mavi
Türkiye Turkey / 2019 / 6’ / Dijital / Siyah Beyaz Black&White / Diyalogsuz No Dialogue
Yönetmen / Director: Rüzgar Asya Hızarcı
E-posta / E-mail: ruzgarasya510@gmail.com
Suriye’de devam etmekte olan iç savaşta evleri bombalanan ve çocuğunu kaybeden genç karı - koca, ülkeden kaçmak için akşamdan hazırlık yapmaya başlar. Onları kurtuluşa götüreceğini umdukları yolcukları için ise ellerinde sadece bir tane can yeleği vardır.
The young husband and wife, whose homes have been bombed and who have lost their children in the ongoing civil war in Syria, begin their preparation to flee from the country overnight. They only have one life jacket for their journey, which they hope will lead them to salvation.
Rüzgar Asya Hızarcı
1987, Kars, Kağızman’da doğumlu. Dokuz Eylül Üniversitesi Film Tasarım, Yazarlık bölümünden mezun oldu. Amatör olarak senaryo yazmakta ve film çekmektedir.
Born in 1987 in Kars, Kağızman. She graduated from Dokuz Eylül University, Film Design Department. She still writes scripts and makes films as an amateur.
Navber Arada / In Between
Türkiye Turkey / 2019 / 10’ / Dijital / Renkli Color / Türkçe, Kürtçe Turkish, Kurdish / Türkçe, İngilizce Altyazı / Turkish, English Subtitles
Yönetmen / Director: Kadir Eman
E-posta / E-mail: kadireman@hotmail.comSarya, 30 yaşlarında, ev hanımı ve bir kız çocuğu annesidir. Eşi cezaevinden çıktıktan sonra, küçük bir marangoz dükkanı işletmektedir. Sarya'nın erkek kardeşinin düğün günü gelip çatmıştır. Fakat Ferhat, Sarya'nın düğüne gitmesini istememektedir. Sarya'nın ailesinin köy koruculuğu (Türk Silahlı Kuvvetlere bağlı yerel güçler) yapıyor olması Ferhat'ın dünya görüşüyle çelişmektedir. Sarya, düğüne gidebilmek için Ferhat'tan izin almaya çalışır, fakat Ferhat bütün iletişim yollarını kapatmıştır. Düğüne gidemeyen Sarya'nın durumu aile kurumu içinde, bir araya gelen kişilerin özgürlük mefhumuna dikkatleri çekmektedir.
Sarya is a 30 year old mother of a girl and housewife. After her husband Ferhat was released from prison, h e ran a small carpenter shop. The wedding day of Sarya's brother has come but Ferhat doesn't want Sarya to go to the wedding. The fact that Sarya's family is a village guard (with the TAF) is reversed to Ferhat's conception of the world Sarya tries to get permission from Ferhat to be able to go to the wedding. But Ferhat has blocked all communication ways. The situation of Sarya, who can't go to the wedding, draws attention to the concept of freedom in the family institution.
Kadir Eman
1991’de Mardin’in Kızıltepe ilçesinde doğdu. 2010 yılında Güneydoğu’ya gelen dizi ve sinema ekiplerinden etkilenerek , sinema sektörüne girdi. Bağımsız film atölyelerde sinema eğitimi aldı. Birçok kısa film, reklam ve dizi setinde bulundu, farklı görevler aldı. 2017 de "Kırık Kanatlar" filmini çekti.
Born in 1991 in Mardin/Kızıltepe. Influenced by the TV series and cinema crews that came to the Southeast in 2010, he entered the cinema industry. He studied cinema in independent film workshops. He has been on the sets of many short films, commercials and series, and taken different tasks. He shot the movie named “Kırık Kanatlar (Broken Wings)” in 2017.
Terazi The Scales
Türkiye Turkey / 2019 / 10’ / Dijital / Renkli Color / Türkçe Turkish / English Subtitles
Yönetmen / Director: Mehmet İsmail Çeçen
E-posta / E-mail: mehmetismailcecen@gmail.comDiyarbakır Bağlar Kadın Pazarında yaşam mücadelesi veren kadın pazarcıların hikayesi. Şimdiler de erkek pazarcılarla bir mücadele içindeler. Erkek pazarcılar kadınların yerlerini almaya çalışıyor. Kadınlar ise greve ve nöbetleşe erkek pazarcıları yerlerine almama derdinde.
The story of women marketers struggling to survive in Diyarbakır Bağlar Women’s Market. They are in a struggle with male marketers. Male marketers try to take women’s places. Women, on the other hand, are concerned about not taking the male marketers into their places, for this aim they go on strikes and take turns.
Mehmet İsmail Çeçen
1991’da Diyarbakır'da doğdu. 2014 yılında Ege Üniversitesi Halkla ilişkiler ve Tanıtım Bölümünden mezun oldu. Aynı yıl Radyo, Sinema Ve Televizyon Bölümünde yandal yaptı. 2014 yılında TÜRSAK Geleceğin Sineması Yarışmasında ödül aldı. 2017’de 9. TRT Uluslararası Belgesel Ödüllerinde proje destek ödülü aldı.
Born in Diyarbakır in 1991. In 2014, he graduated from Ege University, Public Relations and Publicity. He did a minor in the Radio, Cinema and Television Department the same year. In 2014, he received an award at the TÜRSAK. He received the Project Support Award in the 9th TRT International Documentary Awards in 2017.
Yes I Can
Türkiye Turkey / 2018 / 8’ / Dijital / Renkli Color / Türkçe Turkish / English Subtitles
Yönetmen / Director: Mustafa Koç
E-posta / E-mail: mustafa.koc@trtworld.com
Sümeyye Boyacı, 2003 yılında, doğuştan kolları olmadan dünyaya gelmiştir. 10 yıllık büyük bir mücadele ile 2018 paralimpik Avrupa şampiyonasında birinciliği elde eden Sümeyye Boyacı, mücadelesiyle ve yaşantısıyla, başarıya giden yolda hiçbir engelin olmadığını gözler önüne seriyor.
Documentary tells about a young, innate talent, Sumeyye Boyaci, born with no arms. After 10 years of hard work and determination, she won a gold medal at the 2018 European Paralympics in swimming. She wants to prove that no obstacle can stop disabled people from pursuing her dreams..
Mustafa Koç
1993 doğumlu yönetmen 2016 yılında Bahçeşehir Üniversitesi İktisat ve BAU Washington DC Finance olmak üzere çift diploma ile mezun olmuştur. Amerika’da bulunduğu dönemlerde Beyaz Saray’da muhabir asistanlığı yapan yönetmen, aynı zamanda birçok belgesel ve dizilerde yürütücü yapımcı olarak görev almıştır. Yönetmen olarak iki belgesel film ve bir reklam filmi deneyimi olan Mustafa Koç, 2017 yılından beri TRT-World kanalı belgesel departmanında görev almaktadır.
Born in 1993. He graduated from both Bahcesehir University and Bau Washington DC (USA) majoring in Economics and Finance. While studying in the US, he also interned as White House Correspondent Assistant. In his university years, he worked in some Turkish TV series and documentaries as a Production Assistant and Assistant Producer. As director experience, he has two documentary films, and one commercial film and has worked as assistant producer at TRT World since 2017.
Kısa
9. AB İnsan Hakları Kısa Film Yarışma Seçkisi
09/07/2020 16:30 09/07/2020 19:30
Twitter'da AnkaraFF
31. AUFF
-
Undine
-
Seçmeler / The Audition / Das Vorspiel
-
Rüzgarı Eken / Sow the Wind / Semina il vento
-
Profesör Hannibal / Professor Hannibal / Hannibál tanár úr
-
Paris Kaligramları / Paris Calligrammes
-
Kardelen Festivali / The Snowdrop Festival / Slavnosti snezenek
-
Gasmann / Gasman
-
Eroica
-
Claire’in Dizi / Claire's Knee / Le genou de Claire
-
Buñuel, Kaplumbağaların Labirentinde / Buñuel in the Labyrinth of the Turtles / Buñuel en el laberinto de las tortugas
- Tümünü Göster