28. AUFF Onur Ödülleri belli oldu
28.AUFF,28.AUFF
Ankara Uluslararası Film Festivali kapsamında verilen Onur Ödülleri’nin bu yılki sahipleri belli oldu. ‘Aziz Nesin Emek Ödülü’ İzzet Günay’a, ‘Sanat Çınarı Ödülü’ Ahmet Say’a, ‘Kitle İletişim Ödülü’ Oyuncular Sendikası’na verilecek.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğinde, Halkbank’ın ana sponsorluğunda yapılacak 28. Ankara Uluslararası Film Festivali, 20 Nisan’da gerçekleştirilecek açılış gecesiyle başlayacak. 2017 yılı Onur Ödülleri, beyazperdenin tanınmış isimlerinin de hazır bulunacağı gecede sahiplerine takdim edilecek.
[caption id="attachment_7416" align="alignleft" width="150"] İzzet Günay[/caption] İzzet Günay Oyunculuğa Dormen Tiyatrosu’nda başlayan İzzet Günay, 1957-1963 yılları arasında birçok oyunda rol aldı. 1958’de “Kırık Plak” filminde küçük bir rol ile sinema kariyerine başlayan oyuncu, ilk başrolünü 1964’de “Varan Bir” filminde oynadı. Aynı yıl “Ağaçlar Ayakta Ölür” filmindeki performansıyla Altın Portakal Film Festivali’nde en iyi erkek oyuncu seçilen İzzet Günay’ı Türkiye sinemasının unutulmazları arasına sokan film ise “Vesikalı Yarim” oldu. Yeşilçam’ın görkemli yıllarında rol aldığı onlarca film ile sinema tarihimizdeki yerini sağlamlaştırdı. |
[caption id="attachment_7415" align="alignleft" width="150"] Ahmet Say[/caption] Ahmet Say İstanbul Belediye Konservatuvarı’nı yarım bırakıp Almanya’da basın yayın eğitiminin ardından yolu Bingöl’ün dağ köylerine uzandı. Bingöl’de, üç yıl öğretmen ve halk eğitimcisi olarak çalıştı. Türkü, ağıt, masal ve destanlar derledi. Bir müzikolog ilgisiyle dinlediği her tınıdan bir insan öyküsü çıkardı. Müzikten edebiyata, dergilerden ansiklopediye, ressamların, tiyatrocuların, mimarların, sinemacıların, şairlerin ve devrimci politikacıların doldurduğu bir ilişkiler dünyasında Ahmet Say, o mekiğin ta kendisi olarak, bir “evrensel insan” olarak yaşamaktadır. |
[caption id="attachment_7417" align="alignleft" width="150"] Oyuncular Sendikası[/caption] Oyuncular Sendikası Oyuncular Sendikası herhangi bir örgütlenmenin devamı, parçası olarak değil, bağımsız olarak hareket etmekle birlikte oyunculuk alanındaki tüm örgütlenmeler ile de dirsek temasında olmaya gayret gösteriyor. Özellikle dizi setlerindeki uzun çalışma saatleri, çocuk oyuncuların çalıştırılmasının düzenlenmesi ve çalışma koşullarının düzenlenmesi konularında yürüttüğü mücadelelerle dikkat çekiyor. |
Vakıf Yönetim Kurulu’nun gerekçeli kararları;
İzzet Günay
1964 yılında Antalya Film Festivali’nin en iyi erkek oyuncusu ödülü Ağaçlar Ayakta Ölür filmindeki başarısından ötürü İzzet Günay’ın oldu. Aslında O, 1959 yılında Kırık Plak’la şoför olarak yola çıkmıştı. Sıradan bir şoför olamadığını ise Filinta Osman rolüyle 1963’de kanıtladı. Sıradan olmama onun gerçek yaşamının da değişmez bir özelliğiydi artık. Kader Böyle İstedi mi (1968) bilinmez ama İzzet Günay sıradan bir dolmuş şoförü olmaktan sıkıldı ve sıradan bir manav olarak vesikalıyı yâr edindi. O vesikalı yâr edinir de seyirci onu yâr edinmez mi? Yıllar boyu seyircinin yâri olmayı sürdürdü.
Ahmet Say
Ahmet Say’ın İstanbul’da başlayan Almanya’da piyano eşliğinde sürüp giden yaşamı Bingöl’e uzandığında; türkü, ağıt, masal derlemeleri ve hikâyeleri ardı ardına yayımlanmaya başlandı. Ahmet Say kocaman bir evren yaratmıştı genç yaşlarında. Daha sonra bu evren müzik kuram ve uygulama kitapları, Kocakurt romanıyla daha da genişledi. Yazmak yeterli değildi, diğerleri de yazmaya, birlikte olmaya özendirilmeliydi. Cemal Süreya ve gönül birliği içinde olduğu pek çok yazar ve şairle birlikte 1977’de Türkiye Yazıları dergisini çıkarttı. Güneşin savrulduğu yerden gelmemişti ama ötekileştirmenin olmadığı, üretkenliğin, duyarlılığın olduğu evrenler, yaşamlar da olabileceğini müzik eşliğinde bizlere kanıtladı.
Oyuncular Sendikası
Oyuncu ve yapımcı arasındaki ilişkiyi kurumsallaştıran Oyuncular Sendikası 2011 yılında daha önceki girişimlerin, çabaların bir sonucu olarak doğdu. Oyuncular bir araya gelerek bir platform oluşturmuşlardı. 2010 yılında gerçekleştirilen büyük buluşmanın ardından kurulan sendika tiyatro, sinema, seslendirme, televizyon, dans ve opera alanlarında emek veren oyuncuların çalışma koşullarını iyileştirme, sorunlarını çözme ve bu sorunlara çözüm yolları bulmak için toplantı, panel, seminer türü etkinlikler düzenleyerek duyurmayı amaç edinmiştir. Ayrıca, Oyuncular Sendikası “Bu Sette Çocuk Var” adlı kampanyasıyla çocuk emeğinin sömürülmesine dair sendikal mücadele vererek konunun hassasiyeti hakkında farkındalık yaratmıştır.
Twitter'da AnkaraFF
HABERLER
-
35. Ankara Film Festivali’nin kazananları belli oldu!
-
35. Ankara Film Festivali’nde son iki gün
-
Ankara Film Festivali’nde yarışma heyecanı hızlandı
-
Ankara Film Festivali’nde dün: “Döngü”, “Fidan” ve “Gülizar”
-
Ankara Film Festivali’nde kısa, belgesel yarışma ve Kino 2024 heyecanı yaşandı
-
Ankara Film Festivali’nden 35. Yaşa ‘merhaba’
-
Dünyanın Filmi Ankara Film Festivali’nde!
-
Ankara Film Festivali’nin Biletleri Bugün Satışta!
-
Ankara Film Festivali’nden Kadın Yönetmenlere Özel Seçki: “Bir Kadın Filmi”
-
Ankara Film Festivali’nin 35. Yılına Özel Seçki
- Tümünü Göster