Hohenpeissenberg
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
Hohenpeissenberg
Hohenpeissenberg
Almanya, Germany / 2011 / 2’30’’ (loop) / HD / Renkli - Colour / Almanca - German
Sanatçı / Artist: Fabian Driehorst, Frédéric Schuld
İki ekranlı olarak Alp dağları manzarasının önünde yanan bir araba gösterilir. Seyirci, ekranlardan birinde sekansın tersine doğru oynatılan halde görüntülendiğini fark eder. Yangınlardan biri yayılarak artmaya devam ederken, diğer görüntüdeki alevler ve duman arabanın içine çekilir. Karşılıklı olarak birbirinin tersine hareket eden ve yeniden başlayarak büyüleyici final anında doruk noktasına ulaşan görüntü döngülerinde, yıkımın şiddeti yeniden oluşma algısıyla çatışıyor. Bu sahneleme, başından beri sinematik oyunların illüzyon yaratmak amacıyla kullanıldığı noktasında sinema tarihine göndermeler içeriyor.
A double projection shows a burning car in front of an Alpine panorama. The viewer soon notices that one of the scenes is being played backwards. Whereas one fire continues to spread, the flames and smoke of the other are virtually sucked into the car. The violence of destruction clashes with the sensation of regeneration, culminating in a final magical moment in which the mutually contrary cycles begin anew. The staging bears reference to the history of film, in which – from the beginning – cinematic tricks were employed to create illusions.
Almanya, Germany / 2011 / 2’30’’ (loop) / HD / Renkli - Colour / Almanca - German
Sanatçı / Artist: Fabian Driehorst, Frédéric Schuld
İki ekranlı olarak Alp dağları manzarasının önünde yanan bir araba gösterilir. Seyirci, ekranlardan birinde sekansın tersine doğru oynatılan halde görüntülendiğini fark eder. Yangınlardan biri yayılarak artmaya devam ederken, diğer görüntüdeki alevler ve duman arabanın içine çekilir. Karşılıklı olarak birbirinin tersine hareket eden ve yeniden başlayarak büyüleyici final anında doruk noktasına ulaşan görüntü döngülerinde, yıkımın şiddeti yeniden oluşma algısıyla çatışıyor. Bu sahneleme, başından beri sinematik oyunların illüzyon yaratmak amacıyla kullanıldığı noktasında sinema tarihine göndermeler içeriyor.
A double projection shows a burning car in front of an Alpine panorama. The viewer soon notices that one of the scenes is being played backwards. Whereas one fire continues to spread, the flames and smoke of the other are virtually sucked into the car. The violence of destruction clashes with the sensation of regeneration, culminating in a final magical moment in which the mutually contrary cycles begin anew. The staging bears reference to the history of film, in which – from the beginning – cinematic tricks were employed to create illusions.
T.G. 2734