ULUSAL KISA FİLM YARIŞMASI BAŞLADI
28.AUFF
Akademisyen, yazar Prof. Dr. S. Ruken Öztürk, yönetmen Ramin Matin, oyuncu Devin Özgür Çınar, karikatürist Emrah Ablak ve oyuncu Özgür Emre Yıldırım’dan oluşan seçici kurul, filmleri sinemaseverler ile birlikte izleyecek.
Emre Birişmen, Fatma Belkıs, Boğaz ile ikiye ayrılan şehrin bir yakasında bir kadın ısrarla karşı tarafı izlemeye çalışır.
Yalçın Demirağ’ın Dem adlı kısa filmi, gitmekle kalmak arasında duran Raul ve eşi İmelda’nın, aksak melodili eski bir akordeonla olan hikayesini anlatmaktadır.
Dilara Şahin, Abdullah Yazıcıoğlu yönetmenliğindeki Elli Altı; ne gözleri ne de kulakları olan kızıl saçlı bir adam üzerine. Ne de hiç saçı olduğundan ona kuramsal olarak kızıl saçlı adam deniyordu. Konuşamıyordu, ağzı yoktu çünkü. Hiçbir şeyi yoktu! Bu yüzden kimin hakkında konuştuğumuzu bile bilmiyoruz. En iyisi onun hakkında daha fazla konuşmamak.
Soner Sert’in Hastabakıcı filmi, 20’li yaşlarının sonunda olan Rusya’dan Türkiye’ye göç eden Anna’nın hikayesini anlatıyor. Geçimini yatalak hastalara bakarak sağlamaktadır. Beklenmedik bir gelişme sonucu iş değiştirmeye karar veren Anna için işler gittikçe zorlaşacaktır.
Cenk Ertürk’ün Kimse Elimi Tutmasın! adlı filminde, Emre şehirlerarası bir mola istasyonunda market sırasındandır. Sırada önüne geçmek isteyen, arabada bıraktığı küçük kızına hızlıca süt almak isteyen kadına sırasını vermek istemez. Emre’nin bu basit itirazına babası da dahil olunca Pandora’nın kutusu açılır.
Ayçe Kartal yönetmenliğindeki Kötü Kız filminde 8 yaşındaki küçük S. doğayı ve hayvanları seven bir çocuktur. Hastanede olduğu süre boyunca köydeki dedesini, anneannesini ve geçirdiği güzel anıları hatırlar. Ancak, anılar karmaşıklaşıp, korkutucu bir boyuta dönüşür ve yavaş yavaş anlam kazanmaya başlar.
Necip Çağhan Özdemir’in Mutluluk filminde, oto tamircisinde çalışan bir adam, fakirlik, terör ve her türlü psikolojik baskıya karşı mutsuzluğa direnmeye, direnmekle kalmayıp mutluluğu yaymaya karar verir.
Oğuzhan Kaya’nın Propaganda filmi, kara propaganda soslu bir akşam yemeği.
Umut Subaşı yönetmenliğindeki Sana İnanmıyorum Ama Yerçekimi Var filminde, çok katlı bir apartmanda bir pazar günü, herkesin sadece kendi sesini duyduğu konuşmalar ve gürültülü bir sessizlikle geçen gün beklenmedik bir olayla gölgelenir.
Onur Işık Cantürk ‘ün Sıcak Su: Mavi filmi, 20’li yaşların sonunda mutsuz ve intihara meyilli bir kadın olan Nilgün hakkındadır. Dijital çağın tipik bir bireyi olarak nasıl intihar etmesi gerektiğini bile sosyal medya üzerinden araştıran Nilgün, bir YouTube videosunda uygulama yöntemini bulur. Yok olurken bile sanal dünyada var olma arzusuyla veda videosunu çeker, videoyu internete yüklemeden intihar edemeyecektir.
Onur Yağız imzalı Toprak filminde, anne ve babası Fransızca bilmeyen 8 yaşındaki Toprak, ikizlere hamile olan annesinin ultrason muayenesine çevirmenlik yapmak için gider. Kardeşlerinin cinsiyetini öğreneceği anı heyecanla bekleyen Toprak, erkek olmalarını diler.
Durmuş Sorkut’ un Uzaktaki Yakınlar filminde, eşlerini savaşta kaybetmiş mülteci kadınlar erkekler tarafından tacize uğramamak için değişik yöntemler denerler. Ancak içlerinden birinin bulduğu yöntem herkesin kanını donduracak cinstendir.
Ali Aktemur’un Yüzler filmi bir sanat galerisinde çocuk işçilerle ilgili fotoğraflara bakan kişilerin yüzleriyle fotoğraflardaki yüzlerin sessiz hikayesini anlatıyor.
Ulusal Kısa Film Yarışmasında yarışacak filmler:
1. Boğaz, yönetmen: Emre Birişmen, Fatma Belkıs
Emre Birişmen, Fatma Belkıs, Boğaz ile ikiye ayrılan şehrin bir yakasında bir kadın ısrarla karşı tarafı izlemeye çalışır.
2. Dem, yönetmen: Yalçın Demirağ
Yalçın Demirağ’ın Dem adlı kısa filmi, gitmekle kalmak arasında duran Raul ve eşi İmelda’nın, aksak melodili eski bir akordeonla olan hikayesini anlatmaktadır.
3. Elli Altı, yönetmen: Dilara Şahin, Abdullah Yazıcıoğlu
Dilara Şahin, Abdullah Yazıcıoğlu yönetmenliğindeki Elli Altı; ne gözleri ne de kulakları olan kızıl saçlı bir adam üzerine. Ne de hiç saçı olduğundan ona kuramsal olarak kızıl saçlı adam deniyordu. Konuşamıyordu, ağzı yoktu çünkü. Hiçbir şeyi yoktu! Bu yüzden kimin hakkında konuştuğumuzu bile bilmiyoruz. En iyisi onun hakkında daha fazla konuşmamak.
4. Hastabakıcı, yönetmen: Soner Sert
Soner Sert’in Hastabakıcı filmi, 20’li yaşlarının sonunda olan Rusya’dan Türkiye’ye göç eden Anna’nın hikayesini anlatıyor. Geçimini yatalak hastalara bakarak sağlamaktadır. Beklenmedik bir gelişme sonucu iş değiştirmeye karar veren Anna için işler gittikçe zorlaşacaktır.
5. Kimse Elimi Tutmasın!, yönetmen: Cenk Ertürk
Cenk Ertürk’ün Kimse Elimi Tutmasın! adlı filminde, Emre şehirlerarası bir mola istasyonunda market sırasındandır. Sırada önüne geçmek isteyen, arabada bıraktığı küçük kızına hızlıca süt almak isteyen kadına sırasını vermek istemez. Emre’nin bu basit itirazına babası da dahil olunca Pandora’nın kutusu açılır.
6. Kötü Kız, yönetmen: Ayçe Kartal
Ayçe Kartal yönetmenliğindeki Kötü Kız filminde 8 yaşındaki küçük S. doğayı ve hayvanları seven bir çocuktur. Hastanede olduğu süre boyunca köydeki dedesini, anneannesini ve geçirdiği güzel anıları hatırlar. Ancak, anılar karmaşıklaşıp, korkutucu bir boyuta dönüşür ve yavaş yavaş anlam kazanmaya başlar.
7. Mutluluk, yönetmen: Necip Çağhan Özdemir
Necip Çağhan Özdemir’in Mutluluk filminde, oto tamircisinde çalışan bir adam, fakirlik, terör ve her türlü psikolojik baskıya karşı mutsuzluğa direnmeye, direnmekle kalmayıp mutluluğu yaymaya karar verir.
8. Propaganda, yönetmen: Oğuzhan Kaya
Oğuzhan Kaya’nın Propaganda filmi, kara propaganda soslu bir akşam yemeği.
9. Sana İnanmıyorum Ama Yerçekimi Var, yönetmen: Umut Subaşı
Umut Subaşı yönetmenliğindeki Sana İnanmıyorum Ama Yerçekimi Var filminde, çok katlı bir apartmanda bir pazar günü, herkesin sadece kendi sesini duyduğu konuşmalar ve gürültülü bir sessizlikle geçen gün beklenmedik bir olayla gölgelenir.
10. Sıcak Su: Mavi, yönetmen: Onur Işık Cantürk
Onur Işık Cantürk ‘ün Sıcak Su: Mavi filmi, 20’li yaşların sonunda mutsuz ve intihara meyilli bir kadın olan Nilgün hakkındadır. Dijital çağın tipik bir bireyi olarak nasıl intihar etmesi gerektiğini bile sosyal medya üzerinden araştıran Nilgün, bir YouTube videosunda uygulama yöntemini bulur. Yok olurken bile sanal dünyada var olma arzusuyla veda videosunu çeker, videoyu internete yüklemeden intihar edemeyecektir.
11. Toprak, yönetmen: Onur Yağız
Onur Yağız imzalı Toprak filminde, anne ve babası Fransızca bilmeyen 8 yaşındaki Toprak, ikizlere hamile olan annesinin ultrason muayenesine çevirmenlik yapmak için gider. Kardeşlerinin cinsiyetini öğreneceği anı heyecanla bekleyen Toprak, erkek olmalarını diler.
12. Uzaktaki Yakınlar, yönetmen: Durmuş Sorkut
Durmuş Sorkut’ un Uzaktaki Yakınlar filminde, eşlerini savaşta kaybetmiş mülteci kadınlar erkekler tarafından tacize uğramamak için değişik yöntemler denerler. Ancak içlerinden birinin bulduğu yöntem herkesin kanını donduracak cinstendir.
13. Yüzler, yönetmen: Ali Aktemur
Ali Aktemur’un Yüzler filmi bir sanat galerisinde çocuk işçilerle ilgili fotoğraflara bakan kişilerin yüzleriyle fotoğraflardaki yüzlerin sessiz hikayesini anlatıyor.
T.G. 9319
Twitter'da AnkaraFF
HABERLER
-
35. Ankara Film Festivali’nin kazananları belli oldu!
-
35. Ankara Film Festivali’nde son iki gün
-
Ankara Film Festivali’nde yarışma heyecanı hızlandı
-
Ankara Film Festivali’nde dün: “Döngü”, “Fidan” ve “Gülizar”
-
Ankara Film Festivali’nde kısa, belgesel yarışma ve Kino 2024 heyecanı yaşandı
-
Ankara Film Festivali’nden 35. Yaşa ‘merhaba’
-
Dünyanın Filmi Ankara Film Festivali’nde!
-
Ankara Film Festivali’nin Biletleri Bugün Satışta!
-
Ankara Film Festivali’nden Kadın Yönetmenlere Özel Seçki: “Bir Kadın Filmi”
-
Ankara Film Festivali’nin 35. Yılına Özel Seçki
- Tümünü Göster