Prenses Model / Princess Ball Cown
30. AUFF-katalog,Ulusal Yarışmalar,Ulusal Belgesel Film Yarışması
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
Prenses Model / Princess Ball Cown
Türkiye Turkey / 2018 / 14’ / Dijital Digital / Renkli Color / Türkçe Turkish / İngilizce Altyazı English Subtitles
Yönetmen / Director: Dilan Engin
Dünya Hakları / World Sales: Dilan Engin
E-posta / E-mail: dilan0507@hotmail.com
Toplumsal mutabakatlar üzerine kurulu evlilik ritüelleri, toplumun zihniyetini yansıtır. Gelinlik ise bu ritüellerin sembolik bir parçasıdır. Gelinliğin üretim aşamasından vitrinde sunuluşuna kadarki yolculuğu, toplumdaki kadın kimliği üretiminin bir temsili olarak düşünülebilir. Hemen her kadın gibi gelinlik işçisi kadınlar da, evlenirken giydikleri gelinlikle “prensesler gibi” olmanın hayalini kuruyor. Öte yandan ürettikleri gelinlikle, toplumun talep ettiği kadınlık imajını beslediklerinin ve yaşanan gerçeğin yaratılan bu imajdan farklı olduğunun da farkındalar. Bu film, külkedisi masalındaki prenses ve onu baloya hazırlayan periler hakkındadır.
Wedding rituals grounded on non-verbal social agreements represent the perception of society in general. Wedding dress is a symbolic part of these rituals. The process that a wedding dress has went through can be considered as an embodiment of the formation of women identity in society. Like most of the women, wedding dressmakers also dream of being a princess once they wear their wedding dress. On the other hand, dressmakers are certainly aware of the fact that they promote the already existing image of women in society because of their job. While they also recognise the truth is way different. Our production is about the Cinderella and her little fairies that help her to get ready for her special day.
Dilan Engin
1988 yılında Van’da dünyaya geldi. 2007 yılında Ege Üniversitesi Sosyoloji Bölümünü kazanıp İzmir’e yerleşti. Hayatının bir bölümünü sivil toplum kuruluşlarında çalışarak ve büyük bir kısmını da şiire inanarak geçirdi. Sosyoloji Bölümünü geçerli birçok bahaneyle 3. sınıfta bırakıp; 2011-2016 yılları arasında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Film Tasarımı Bölümü Yazarlık Anasanat Dalında öğrenim görerek mezun oldu. 2016 yılının başlarında hak ihlalleri üzerine yoğunlaşıp, oluşturdukları ekip ile Vartinis adlı belgeselin ve Kürdolog Celile Celil’in biyografik belgeselinin çekimlerini tamamladı. Sözlü kültüre yönelik okumalar ve çalışmalar yapıp senaryo yazmaya devam etmektedir.
Born in Van, 1988. In 2007, she got into Ege University Sociology Department and started to live in İzmir. She spent most of her life working with NGO's and always believed in poetry. Due to reasonable motivations, she left Sociology Department in her 3rd year and got into 9 Eylül University Faculty of Fine Arts Department of Film Design. At the beginning of 2016, violation of right issue arouse interest in her and she participated the shooting of the documentary Vartinis and another biographical documentary which is about Kurdologist Celile Celil's life. She still continues her further readings, works at projects on oral culture, and writing scripts.
Filmografi / Filmography
2016 Eşlik
Yönetmen / Director: Dilan Engin
Dünya Hakları / World Sales: Dilan Engin
E-posta / E-mail: dilan0507@hotmail.com
Toplumsal mutabakatlar üzerine kurulu evlilik ritüelleri, toplumun zihniyetini yansıtır. Gelinlik ise bu ritüellerin sembolik bir parçasıdır. Gelinliğin üretim aşamasından vitrinde sunuluşuna kadarki yolculuğu, toplumdaki kadın kimliği üretiminin bir temsili olarak düşünülebilir. Hemen her kadın gibi gelinlik işçisi kadınlar da, evlenirken giydikleri gelinlikle “prensesler gibi” olmanın hayalini kuruyor. Öte yandan ürettikleri gelinlikle, toplumun talep ettiği kadınlık imajını beslediklerinin ve yaşanan gerçeğin yaratılan bu imajdan farklı olduğunun da farkındalar. Bu film, külkedisi masalındaki prenses ve onu baloya hazırlayan periler hakkındadır.
Wedding rituals grounded on non-verbal social agreements represent the perception of society in general. Wedding dress is a symbolic part of these rituals. The process that a wedding dress has went through can be considered as an embodiment of the formation of women identity in society. Like most of the women, wedding dressmakers also dream of being a princess once they wear their wedding dress. On the other hand, dressmakers are certainly aware of the fact that they promote the already existing image of women in society because of their job. While they also recognise the truth is way different. Our production is about the Cinderella and her little fairies that help her to get ready for her special day.
Dilan Engin
1988 yılında Van’da dünyaya geldi. 2007 yılında Ege Üniversitesi Sosyoloji Bölümünü kazanıp İzmir’e yerleşti. Hayatının bir bölümünü sivil toplum kuruluşlarında çalışarak ve büyük bir kısmını da şiire inanarak geçirdi. Sosyoloji Bölümünü geçerli birçok bahaneyle 3. sınıfta bırakıp; 2011-2016 yılları arasında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Film Tasarımı Bölümü Yazarlık Anasanat Dalında öğrenim görerek mezun oldu. 2016 yılının başlarında hak ihlalleri üzerine yoğunlaşıp, oluşturdukları ekip ile Vartinis adlı belgeselin ve Kürdolog Celile Celil’in biyografik belgeselinin çekimlerini tamamladı. Sözlü kültüre yönelik okumalar ve çalışmalar yapıp senaryo yazmaya devam etmektedir.
Born in Van, 1988. In 2007, she got into Ege University Sociology Department and started to live in İzmir. She spent most of her life working with NGO's and always believed in poetry. Due to reasonable motivations, she left Sociology Department in her 3rd year and got into 9 Eylül University Faculty of Fine Arts Department of Film Design. At the beginning of 2016, violation of right issue arouse interest in her and she participated the shooting of the documentary Vartinis and another biographical documentary which is about Kurdologist Celile Celil's life. She still continues her further readings, works at projects on oral culture, and writing scripts.
Filmografi / Filmography
2016 Eşlik
T.G. 3160
Twitter'da AnkaraFF
30. AUFF
-
Baştan Başa / Heads and Taıls
-
Sosyal Mağara / Social Cave
-
Fotoğraf / The Photograph
-
Maria / Ostatnia Sprawa
-
Burada / Here
-
Kara Fırın / Baker
-
Nazım’ın Kanatları / Boundless Solidarity of Nazım
-
Yabancı / The Stranger
-
Giderayak / Parting Shot
-
Hilal-i Ahmer Hanımlar Merkezi / The Red Crescent Society Women’s Center
- Tümünü Göster