O İklimde Kalırdı Acılar / Kêl / The Endless Grief
Ulusal Belgesel Film Yarışması / National Documentary Film Competition
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
O İklimde Kalırdı Acılar / Kêl / The Endless Grief
Türkiye-Turkey / 2014 / 54’ / Dijital-Digital / Renkli-Color / Kürtçe, Türkçe Diyalog, İngilizce, Türkçe Altyazı > Turkish, Kurdish Dialogue, English, Turkish Subtitle
Yönetmen /Director: Zeynel Koç, Cenk Örtülü
Dünya Hakları / World Sales: Cenk Örtülü
Telefon / Phone: +90 532 517 12 18
E-Posta / E-Mail: cenknec@gmail.com
Toplu mezarlarda yakınlarının kemiklerini arayan insanlar ve onları fotoğraflayan belgesel fotoğrafçısı Selim... “Babama son görevimi yapamadım” diyen Adnan’ın, “Bir mezarımız olsaydı derdimizi anlatırdık” diyen Türkan annenin, “Yüreğinin üstündeki taşa kurban olayım!” diyen Şerife ananın hikâyelerini dinlerken, kaybettiği oğlunun bir mezarının olmayışının ağırlığını taşımaya çalışıyor. Devlet, toplu mezarları kepçelerle, iş makineleriyle açıp kayıp yakınlarına bir travma daha yaşattığında, Kürt coğrafyasında adalet adına kat edilmesi gereken epey bir yol olduğunu bir kez daha görür Selim.
People searching for the bones of their loved ones in mass graves, and Selim, the documentary photographer who captures them... As Selim shoulders the burden of his graveless son, he listens to the stories of Adnan, who says “I could not carry out my father’s final wish,” or mother Türkan, who wails "we would speak out our troubles if we had but a grave," or mother Şerife, who says “my soul for the gravestone over your heart!” When the state digs the mass graves with heavy equipment and scoops further traumatising the relatives of the deceased, Selim observes once more that the Kurdish geography has a long way to advance in terms of justice.
Yönetmen /Director: Zeynel Koç, Cenk Örtülü
Dünya Hakları / World Sales: Cenk Örtülü
Telefon / Phone: +90 532 517 12 18
E-Posta / E-Mail: cenknec@gmail.com
Toplu mezarlarda yakınlarının kemiklerini arayan insanlar ve onları fotoğraflayan belgesel fotoğrafçısı Selim... “Babama son görevimi yapamadım” diyen Adnan’ın, “Bir mezarımız olsaydı derdimizi anlatırdık” diyen Türkan annenin, “Yüreğinin üstündeki taşa kurban olayım!” diyen Şerife ananın hikâyelerini dinlerken, kaybettiği oğlunun bir mezarının olmayışının ağırlığını taşımaya çalışıyor. Devlet, toplu mezarları kepçelerle, iş makineleriyle açıp kayıp yakınlarına bir travma daha yaşattığında, Kürt coğrafyasında adalet adına kat edilmesi gereken epey bir yol olduğunu bir kez daha görür Selim.
People searching for the bones of their loved ones in mass graves, and Selim, the documentary photographer who captures them... As Selim shoulders the burden of his graveless son, he listens to the stories of Adnan, who says “I could not carry out my father’s final wish,” or mother Türkan, who wails "we would speak out our troubles if we had but a grave," or mother Şerife, who says “my soul for the gravestone over your heart!” When the state digs the mass graves with heavy equipment and scoops further traumatising the relatives of the deceased, Selim observes once more that the Kurdish geography has a long way to advance in terms of justice.
T.G. 1861
Twitter'da AnkaraFF
26. AUFF
-
Kar ve Huzur
-
Salt Rant / Pure Rent
-
Nodül Adam / A Man of Knots / L'Homme Nodosité
-
Temiz / Clean
-
Kurtçuk Besleyen / The Maggot Feeder / Ussinuumaja
-
Wong Kar Wai Üzerine Kısa Bir Film / A Short Film About Wong Kar Wai
-
Beşeri Haller; Tecrit; Video Sanatı / Human Frames: Isolation; Video Arts
-
Beşeri Haller; Şeylerin Duygulanımı; Video Sanatı / Human Frames: Mono no aware; Video Arts
-
Çocuklar İçin Yaratıcı Drama Atölyesi
-
Video Sanatı Sergisi: Düşman Biziz; Şüphe Altında Yaşam Video Art Exhibition: We, The Enemy; Living Under Suspicion
- Tümünü Göster