KIŞIN, KÖY GENÇLİĞİ ÜZERİNE HABERLER / NEWSREEL ON VILLAGE YOUTH, IN WINTER / ŽURNAL O OMLADINI NA SELU, ZIMI
27. AUFF,GÖSTERİMLER / SCREENINGS,DÜNYA SİNEMASI GÖSTERİMİ / WORLD CINEMA SCREENINGS,Çok Uzaktan Gelmiş Olamayız!”: Želimir Žilnik Toplu Gösterimi / We Couldn't Have Come From This Far Away!”: Želimir Žilnik Retrospective
Takvime Ekle
Europe/Istanbul
KIŞIN, KÖY GENÇLİĞİ ÜZERİNE HABERLER / NEWSREEL ON VILLAGE YOUTH, IN WINTER / ŽURNAL O OMLADINI NA SELU, ZIMI
Yugoslavya – Yugoslavia / 1967 / 15’ / HD / Siyah&Beyaz-Black&White / Sırpça, Hırvatça – Serbian, Croatian > Türkçe ve İngilizce Altyazı - Turkish and English Subtitles
Yönetmen /Director: Želimir Žilnik
Senaryo / Screenplay: Želimir Žilnik
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Mihajlo Jovanović-Ciga
Kurgu / Editing: Dragan Mitrović, Slobodan Mladenović
Ses / Sound: Dragan Stanojević
Yapım / Production Company: Neoplanta Film
Kopya Temini / Print Source: Sarita Matijevic (smatijevic@sbb.rs)
Ödüller / Awards:
Yugoslav Gençlik Birliği Merkez Komitesi Ödülü / Central Committee of the Yugoslav Youth League Award
Ekran Dergisi, Žaromet Ödülü / Žaromet Award, Ecran Magazine
Bu belgesel, Novi Sad’ın çevresindeki köyler olan, Bukovac, Krčedin ve Futog’da çekildi. Kameranın odağında Vojvodina’daki köylerde yaşayan ve boş zamanlarını şarap mahzenlerinde, danslarda, köyün sokaklarında ve birahanelerde geçiren gençler var. Belgeselin kahramanları, esprili ve enerjik genç erkek ve kadınlar. Yaşam enerjisi ile dolular ve eğlencelerine bakıyorlar. Bir taraftan da bir boşluk hissediyor ve başka yerlerde olmayı diliyorlar. Daha sonraları diğer bütün filmlerinde de kullanacağı “film kışkırtısı”, “vahşi realizm” “belgesel-kurgu” ve “düzenlenmiş belge” stilleri Žilnik’in ilk profesyonel filmi olan bu belgeselde karşımıza çıkıyor.
This documentary was shot in villages at the outskirts of Novi Sad – Bukovac, Krčedin and Futog The camera is focused on young people living in villages throughout Vojvodina, spending their spare time in wine cellars, at dances, in village streets, in pubs. The participants are witty, energetic young men and women: They are having fun, outburst of life energy. On the other hand, they feel the emptiness of life and would rather be somewhere else. This film is Žilnik’s professional debut: It introduced his style of “film provocation”, “wild realism”, “documentary fiction” and “arranged document”, later to become stylistic feature of all Žilnik’s films.
Yönetmen /Director: Želimir Žilnik
Senaryo / Screenplay: Želimir Žilnik
Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Mihajlo Jovanović-Ciga
Kurgu / Editing: Dragan Mitrović, Slobodan Mladenović
Ses / Sound: Dragan Stanojević
Yapım / Production Company: Neoplanta Film
Kopya Temini / Print Source: Sarita Matijevic (smatijevic@sbb.rs)
Ödüller / Awards:
Yugoslav Gençlik Birliği Merkez Komitesi Ödülü / Central Committee of the Yugoslav Youth League Award
Ekran Dergisi, Žaromet Ödülü / Žaromet Award, Ecran Magazine
Bu belgesel, Novi Sad’ın çevresindeki köyler olan, Bukovac, Krčedin ve Futog’da çekildi. Kameranın odağında Vojvodina’daki köylerde yaşayan ve boş zamanlarını şarap mahzenlerinde, danslarda, köyün sokaklarında ve birahanelerde geçiren gençler var. Belgeselin kahramanları, esprili ve enerjik genç erkek ve kadınlar. Yaşam enerjisi ile dolular ve eğlencelerine bakıyorlar. Bir taraftan da bir boşluk hissediyor ve başka yerlerde olmayı diliyorlar. Daha sonraları diğer bütün filmlerinde de kullanacağı “film kışkırtısı”, “vahşi realizm” “belgesel-kurgu” ve “düzenlenmiş belge” stilleri Žilnik’in ilk profesyonel filmi olan bu belgeselde karşımıza çıkıyor.
This documentary was shot in villages at the outskirts of Novi Sad – Bukovac, Krčedin and Futog The camera is focused on young people living in villages throughout Vojvodina, spending their spare time in wine cellars, at dances, in village streets, in pubs. The participants are witty, energetic young men and women: They are having fun, outburst of life energy. On the other hand, they feel the emptiness of life and would rather be somewhere else. This film is Žilnik’s professional debut: It introduced his style of “film provocation”, “wild realism”, “documentary fiction” and “arranged document”, later to become stylistic feature of all Žilnik’s films.
T.G. 2503